اخبار داغ

تنها تالاب زنده استان، در سایه غفلت مسئولین!

تنها تالاب زنده استان، در سایه غفلت مسئولین!
تالاب پیرسلمان اسدآباد علیرغم وجود همه ظرفیت های گردشگری همچنان از برخی آیتم های یک منطقه گردشگری محروم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،تالاب پیرسلمان یکی از تالاب‌های زنده و پویا استان همدان است که در همجواری با امامزاده پیرسلمان یک منطقه گردشگری محسوب می‌شود اما هنوز از امکانات اولیه رفاهی مانند سرویس بهداشتی هم برخوردار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

یکی از ظرفیت‌های بالقوه طبیعی و تفرجگاه‌های استان همدان تالاب پیرسلمان است که در شهرستان اسدآباد واقع شده؛

,

 

,

این تالاب به عنوان یکی از تالاب‌های زنده استان همدان زبانزد خاص و عام است و در زمان تعطیلات نوروزی و تابستانی و حتی در روزهای غیر از تعطیلی جمعه میزبان بسیاری از مسافران، گردشگران و مردم است.

,

 

,

تالاب پیرسلمان؛ تالاب بکر و دیدنی استان همدان در اسدآباد

, تالاب پیرسلمان؛ تالاب بکر و دیدنی استان همدان در اسدآباد, تالاب پیرسلمان؛ تالاب بکر و دیدنی استان همدان در اسدآباد,

یکی از موضوعاتی که تالاب پیرسلمان را بیش از همه مورد توجه قرار داده، نه تنها اکسیر جوانی و طبیعت بکر و دیدنی این تالاب است، بلکه همجواری آن با یکی از امامزادگان موجب شده که به چشم همگان بیاید وعلی رغم کمبود امکانات تفریحی در آن، گردشگران زیادی را در خود جای دهد؛

,

 

,

صدای قور قور قورباغه‌ها در ورطه آب تالاب و پرواز سبکبال پرندگان بر روی آن و همچنین آرامش روحی و ایجاد حال معنوی که امامزاده در همجوان این تالاب در این منطقه به انسان می‌دهد، را تنها باید در این منطقه حضور داشت و به آن حس رسید.

,

 

,

نبود امکانات اولیه رفاهی در تالاب گردشگری پیرسلمان

, نبود امکانات اولیه رفاهی در تالاب گردشگری پیرسلمان, نبود امکانات اولیه رفاهی در تالاب گردشگری پیرسلمان,

اما شاید بارها از این منطقه ناب تفریحی و طبیعی اسدآباد سخن به میان آمده است؛ اما نبود امکانات در حد اولیه  در این منطقه موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان و گردشگرانی شده که در لحظاتی از زندگی خود را در آن سپری می‌کنند.

,

, ,

 

,

این منطقه گردشگری علی رغم اینکه سال‌هاست در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و بارها سخن از آن به عنوان تنها تالاب زنده استان شده است، اما بهایی برای ایجاد یک فضای گردشگری و توریستی به میان نیامده است؛

,

 

,

میراث فرهنگی در گیرودار تملک یک زمین برای احداث سرویس بهداشتی

, میراث فرهنگی در گیرودار تملک یک زمین برای احداث سرویس بهداشتی, میراث فرهنگی در گیرودار تملک یک زمین برای احداث سرویس بهداشتی,

اخیرا" در طی بازدید فرماندار شهرستان اسدآباد از این منطقه طبیعی و گردشگری سخن از ایجاد یک سرویس بهداشتی به میان آمده که در حال حاضر در گیرودار اختصاص یک قطعه زمین برای ساخت است.

,

 

,

حسین افشاری در این زمینه به خبرنگار ما؛ گفت: تالاب پیرسلمان به عنوان یک منطقه ردشگری محسوب می‌شود که می‌توان آن را یک ظرفیت دانست.

,

 

,

وی گفت: تالاب پیرسلمان با همجواری امامزاده پیرسلمان از جاذبه های مهم گردشگکری است و در حال اجرای طرح جامع گردشگری با حفظ شرایط زیست محیطی برای آن منطقه هستیم.

,

 

,

اوقاف در واگذاری زمین به میراث فرهنگی اقدام کند

, اوقاف در واگذاری زمین به میراث فرهنگی اقدام کند, اوقاف در واگذاری زمین به میراث فرهنگی اقدام کند,

فرماندار شهرستان اسدآباد تصریح کرد: طرحی که در منطقه تالاب پیرسلمان به دنبال اجرای آن هستیم، احداث سرویس بهداشتی و فنس‌کشی حریم تالاب و البته نصب آلاچیق برای استراحت گردشگران است.

,

 

,

وی تأکید کرد: برای اجرای این طرح گردشگری 170 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

,

 

,

170 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح گردشگری در منطقه پیرسلمان

, 170 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح گردشگری در منطقه پیرسلمان, 170 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح گردشگری در منطقه پیرسلمان,

افشاری با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال اختصاص زمینی برای سرویس بهداشتی در کنار امامزاده هستیم، افزود: تالاب پیرسلمان در همجواری امامزاده یک حریم دارد که حریم آن در اختیار اوقاف است.

,

 

,

تالاب به ثبت آثار ملی رسیده است

, تالاب به ثبت آثار ملی رسیده است, تالاب به ثبت آثار ملی رسیده است,

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه ما به دنبال این هستیم که سرویس بهداشتی برای سهولت گردشگران در کنار امامزاده ساخته شود، متراژی را باید اقاف به میراث فرهنگی واگذار کند که در حال پیگیری آن هستیم.

,

 

,

در این زمینه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد به حبرنگار ما ؛گفت: تالاب پیرسلمان یکی از تالاب‌های بزرگ استان است که دارای طبعیتی بکرد و دیدینی است.

,

 

,

 

,

کامران اکبری‌شایگان افزود: این تالاب در 26 اسفند ماه سال 78 به شماره 34 به ثبت فهرست آثار ملی ایران رسیده است.

,

 

,

وی در خصوص اجرای طرح گردشکری و احداث امکانات رفاهی و تفریحی، گفت: تحویل زمین سرویس بهداشتی و کمپ گردشگری در حال پیگیری است و تا چند روز آینده به نتیجه می‌رسد.

,

 

,

گزارش: لیلا نظری فرهودی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه