اخبار داغ

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران:

برجام نتوانست گشایشی برای کشور ایجاد کند/ خروج آمریکا از برجام برای ایران یک فرصت است

برجام نتوانست گشایشی برای کشور ایجاد کند/ خروج آمریکا از برجام برای ایران یک فرصت است
عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: خروج آمریکا از برجام می تواند با هوشمندی و درایت مقامات ایرانی به فرصت تداوم و رشد صنعت انرژی هسته ای منتهی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، 20 روز دیگر تا تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای ادامه حضور در برجام یا خارج شدن از این توافق هسته‌ای باقی مانده است و این روزها صحبت از سناریوهای ایران برای بعد از خروج وی از سوی مقامات کشوری بارها و بارها مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در همین خصوص؛ ابوالفضل ظهره وند عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان اینکه برجام نتوانسته برای کشورمان گشایشی ایجاد کند، گفت: برجام به دنبال دور کردن ایران از حوزه هسته ای است.

, مرآت ,

وی با بیان اینکه برجام فقط برای کشورمان محدودیت داشت، افزود: ترامپ نیز به دنبال این است که مانع فعالیت هسته ای ایران شود و محدودیت هایی که برجام برای ایران پیش بینی کرده را مادام المر کند.

,

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با توجه به اینکه در این مدت تحریم های جدید تری بر ایران اعمال شده است، تصریح کرد: این محدودیت ها برخلاف حقوق و تکالیف هسته ای ایران بر اساس معاهده NPT بود.

,

ظهره وند با اشاره به اینکه قرار بود برجام برای کشورمان رونق اقتصادی را دربرداشته باشد، گفت: گران سازی با مسئله تورم نقطه به نقطه واژه من درآوردی در این دولت است.

,

وی با بیان اینکه در پسابرجام میزان فروش نفت محدودتر شده است، اظهار کرد: در این مدت در حوزه کسب درآمد و انتقال آن به داخل کشور نیز اتفاقی نیافتاده است.

,

این کارشناس سیاسی در ادامه بیان کرد: اگر برجام تاثیرات مثبتی بر روی کشور می داشت نباید شاهد این محدودیت ها می شدیم.

,

ظهره وند با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: باید تا 22 اردیبهشت ماه منتظر ماند تا ببینیم با خروج ترامپ از برجام،  فرجام برجام چه شکلی پیدا می کند؟

,

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران افزود: آنچه که بعد از خروج آمریکا از برجام اتفاق می افتد می تواند با هوشمندی و درایت مقامات ایرانی به فرصت تداوم و رشد صنعت انرژی هسته ای منتهی شود.

,

وی با اشاره به اینکه برجام، خطر جنگ را نیز تشدید کرده است، افزود: اگر آن موقع می گفتند با امضای برجام سایه جنگ از کشور دور خواهد شد اما الان می بینیم سایه جنگ به ما نزدیک تر شده است.

,

ظهره وند با بیان اینکه امنیت حاکم بر کشور مدیون رشادت های مدافعان حرم است، تصریح کرد: اگر از خودگذشتگی مدافعان حرم نبود در سوریه نمی توانستیم این دستاوردها را به دست بیاوریم و شرایط ایران دشوارتر از این چیزی بود که با آن مواجه هستیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه