اخبار داغ

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

شعار امسال «زمین پاک، نه به پلاستیک» است

شعار امسال «زمین پاک، نه به پلاستیک» است
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: شعار امسال نه به پلاستیک درراستای حفظ و نگهداری کره زمین تلاش کرده و از پیش روی کره زمین به سوی نابودی جلو گیری کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز آراسته در گفت و گو با اروم نیوز،  با اشاره به نام نهادن روز دوم اردیبهشت به نام روز زمین پاک اظهار داشت:روز دوم اردیبهشت به صورت جهانی به نام زمین پاک نام گذاری شده است و این روز را گرامی می دارند و کارهای نمادینی نیز در این راستا صورت می گیرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: در صدد هستیم با شعارامسال نه به پلاستیک درراستای حفظ و نگهداری کره زمین تلاش کرده و از پیش روی کره زمین به سوی نابودی جلو گیری کنیم.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، تصریح کرد: پلاستیکی که در سطح کشور تولید و پخش می شود  تهدید جدی برای محیط زیست به شمار می رود. پلاستیک سال ها در روی زمین باقی می ماند و تجزیه نمی شود چراکه موجب آلودگی آب، خاک و همچنین تنوع زیستی شده و مشکلات متعددی به وجود می آورد.

,

وی، افزود: در روز زمین پاک سازمان ها و سمن های که محیط زیستی هستند ونیز با همکاری مردم  برنامه هایی درجهت حفظ و نگهداری زمین انجام می پذیرد.

,

آراسته، درخصوص برنامه تهیه شده برای روز زمین پاک گفت: به دلیل بارندگی و وضعیت نا مناسب هوا ویژه برنامه های این روز را به روز جمعه موکول شد و پاک سازی مسیرکوه سیر جز برنامه های ما بشمار میرود در این مسیر همه پلاستیک های ریخته شده در طبیعت جمع آوری شده است و برنامه دوم بعد از ۲ روز خواهد بود که مسیرهای مشخص شده دیگرنیز پاک سازی می شود.

,

وی، دلیل برگزاری برنامه های نمادین محیط زیست گفت: مردم باید در مصرف پلاستیک دقت لازم را داشته باشند و هر چقدر که می توانند کمتر پلاستیک مصرف کنند و احیای طبیعت و حفاظت ازمنابع طبیعت احساس مسئولیت داشته باشیم.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، تصریح کرد: متاسفانه امروزه تلاش برای نگهداری محیط زیست به نسل های بعدی وجود ندارد و این خطر نابودی زمین را جدیدی تر می کند.

,

وی، ادامه داد: اولین کاری که در جهت پاکی زمین می توانیم انجام دهیم مصرف پلاستیک را تا جایی که می توانیم کم کنیم و کیسه های کاغذی و پارچه ای را جایگزین کیسه های پلاستیکی کنیم هر چقدر که مصرف پلاستیک را پایین بیاورم همان قدر طبیعت پاک خواهد ماند و دیگری ساماندهی به فاضلاب های شهری و صنعتی است و مکلف کردن آن ها به فعال کردن تصویه خانه های خود و کاهش سوموم نباتی است تا از آلودگی آب ها جلو گیری به عمل آید.

,

آراسته، در خصوص نقش سمن ها در تحقق شعار زمین پاک خاطر نشان کرد:اگر سازمان های مردم نهاد پای کار نباشند و به مردم آگاهی ندهند هیچ گاه به زمین پاک نمی توانیم دسترسی پیدا کنیم مردم باید در خصوص حفظ و نگهداری زمین آگاهی داشته باشند تا همیشه زمین پاکی داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه