اخبار داغ

عضو شورای شهر قزوین:

شهرداری در خصوص لغو ناگهانی و شتابزده جشنواره ماهی‌گیری توضیح دهد

شهرداری در خصوص لغو ناگهانی و شتابزده جشنواره ماهی‌گیری توضیح دهد
عضو شورای شهر قزوین گفت: ماهیگیری یک ورزش همگانی است و توسعه ورزش‌های همگانی نیز از وظایف تعریف شده شورا و شهرداری است؛ بنابراین ما باید از برگزاری چنین برنامه‌هایی حمایت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سیده منیره قوامی عضو شورای اسلامی شهر قزوین صبح امروز در جلسه پارلمان محلی که در تالار مردمی برگزار شد، اظهار کرد: در ملاقات‌های مردمی در رابطه با قانون ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه ای مراجعات زیادی داریم و تلاش اعضای شورا به برطرف کردن این مشکلات معطوف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی افزود: اما در هر صورت برای شورای شهر، قانون باید ملاک باشد و شورا نمی‌تواند لوایح و طرح‌های مغایر با قانون را به تصویب برساند. 

این عضو شورا با اشاره به لغو ناگهانی جشنواره ورزش همگانی ماهیگیری در پارک ملت به شهرداری متذکر شد و ادامه داد: در پارک ملت جشنواره ای تحت عنوان ورزش همگانی ماهیگیری تدارک دیده شده بود، در سال‌های قبل و همچنین در شهرهای دیگر چنین برنامه‌هایی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: اما نکته عجیب این بود که چند ساعت مانده به برگزاری جشنواره این برنامه به صورت شتابزده و ناگهانی از جانب شهردار محترم لغو می‌شود. 

عضو شورای شهر قزوین ابراز کرد: به نظر من لغو این برنامه آن هم به این صورت، توهین به مردم است که در این مورد اعتراضات زیادی هم به همراه داشت، نمی‌توان به دلیل جالب نبودن ماهی‌گیری برای اشخاصی، با بهانه‌هایی مثل حمایت از حیات وحش فلسفه ماهیگیری را زیر سوال برد. 

وی بیان کرد: ماهیگیری یک ورزش همگانی است و توسعه ورزش‌های همگانی نیز از وظایف تعریف شده شورا و شهرداری است؛ بنابراین ما باید از برگزاری چنین برنامه‌هایی حمایت کنیم. 

قوامی اذعان کرد: از نظر روانپزشکی به بیمارانی که افسردگی، استرس و اضطراب دارند تجویز می‌شود که در ورزش ماهیگیری شرکت کنند؛ زیرا این ورزش باعث آرامش و افزایش تمرکز می‌شود. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

وی تاکید کرد: گفته می‌شود ماهی‌های قرمز آب را آلوده می‌کنند، پس اصل مطلب یعنی رهاسازی ماهی‌های قرمز در استخر پارک‌ها اشتباه بوده است؛ چراکه آب همین استخر برای آبیاری فضای سبز پارک استفاده می‌شود. 

این عضو شورا بیان کرد: اگر این ماهی‌ها آلوده هستند؛ چرا در استخرهای پارک‌ها رها می‌شوند؟ و اگر آلوده نیستند چرا جشنواره را لغو می‌کنید؟ 

وی ادامه داد: شورای شهر کمیسیونی به نام محیط زیست دارد؛ لازم است نظر کمسیون در اجرای این گونه برنامه‌های فرهنگی محیط زیستی پرسیده شود تا از تبعات اجتماعی و زیست محیطی برنامه‌های مرتبط با این حوزه کاسته شود. 

قوامی اضافه کرد: در هر برنامه ای نقاط قوت و ضعف وجود دارد که این برنامه هم مستثنی نیست و بحث‌های زیست محیطی و آلوده بودن آب به دلیل وجود ماهی قرمز مطرح شد که البته همگی قابل حل بود. 

وی عنوان کرد: طوماری به من داده اند که حدود 200 نفر آن را امضا کرده و از شورای شهر خواسته اند تا به این موضوع رسیدگی کند. 

این عضو شورا افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم موظف به پیگیری اعتراض و رنجش شهروندان هستیم و باید از آقای شهردار درمورد دلیل لغو ناگهانی و شتابزده این برنامه، توضیح خواسته شود. 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه