اخبار داغ

خرید کالای خارجی فروپاشی کانون اقتصاد خانواده است

خرید کالای خارجی فروپاشی کانون اقتصاد خانواده است
خرید کالای خارجی منجر به بیکار شدن کارگران ایرانی خواهد شد که یکی از آسیب‌های آن فروپاشی کانون گرم خانواده‌ و مشکلات فراوان اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سکینه مقاری مسئول امور اجتماعی و مسئول امور بانوان بخشداری مرکزی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر اظهار داشت: تبلیغ و حمایت از محصولات ایرانی بیش از یک سال اولویت برنامه‌های امور بانوان و خانواده فرمانداری و بخشداری مرکزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر, زنان خبر,

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «حمایت از کالای ایرانی» تمام تلاش و توان خود را برای اجرای آن در بخش مرکزی انجام خواهیم داد.

,

مقاری با اشاره به تعطیلی برخی از کارخانه‌ها بیان کرد: به دلیل وجود کالاهای خارجی در کشور و گرایش مردم به خرید آنها شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری بسیاری از کارگران بودیم که آثار و پیامدهای بدی را در پیش خواهد داشت.

,

وی ادامه داد: بیکاری کارگران منجر به بروز مشکلات اجتماعی، اقتصادی، اختلافات خانوادگی، ازبین رفتن کانون خانواده و... خواهد شد که جبران ناپذیر است.

,

مسئول امور بانوان بخشداری مرکزی شهرستان ری در مورد واردات کالاهای چینی اذعان داشت: واردات محصولات خارجی بخصوص کالاهای چینی چرخ اقتصادی کشور را فلج می‌کند، کیفیت بسیاری از کالاهای خارجی از تولیدات ایرانی پایین‌تر است.

,

مقاری خاطرنشان کرد: کفش‌های چرم ایرانی، پوشاک بچگانه و دیگر محصولات ایرانی بهترین کیفیت را دارد که متاسفانه اجناس خارجی وارداتی جای آنها را گرفته‌اند، در این راستا باید نسبت به خرید خود تجدید نظر کنیم.

,

وی با تاکید بر نقش بانوان در تحقق شعار سال یادآور شد: بانوان نقش مهمی برای خرید محصولات ایرانی در خانواده دارند، آنان می‌توانند با تربیت صحیح و آگاه سازی فرزندان خود در فرهنگ خرید کالای ایرانی موثر باشند.

,

مسئول امور بانوان بخشداری مرکزی شهرستان ری گفت: رسانه‌ها و بخصوص صدا و سیما می‌توانند نقش بسیار مهمی برای ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی داشته باشند و با برنامه‌های مستمر و تاثیرگذار در این زمینه گام بردارند.

,

وی مدارس را یکی از مکان‌های مناسب برای فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی دانست و افزود: آموزش و پرورش نیز با شکل‌دهی افکار دانش آموزان در مدارس و برگزاری برنامه‌های آگاه سازی در این زمینه می‌تواند فعالیت داشته باشد، سنین پایین برای آموزش و پیشبرد اهداف کشور در آینده موثر است.

,

مقاری مطرح کرد: آموزش مهارت‌های مختلف، ارائه روش‌های کار آفرینی، استعدادیابی، پرورش خلاقیت دانش آموزان و درست کردن کاردستی‌های مختلف می‌تواند ذهن دانش‌آموزان را در سنین جوانی برای کارآفرینی آماده کند.

,

مسئول امور بانوان بخشداری مرکزی شهرستان ری با اشاره به ایجاد بازارچه‌های دانش‌آموزی اذعان داشت: مدارس باید با برنامه‌های متنوع زمینه‌ی خلاقیت و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را ایجاد کنند، ایجاد بازارچه‌های دانش‌آموزی و ارائه تولیدات آنها هرچند کوچک می‎تواند در سنین بالاتر آینده‌ای خوب را برای آنان رقم بزند.

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه