اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

همه بخش‌های جامعه در تحقق شعار سال نقش‌آفرین هستند/صرفه‌جویی در مصرف آب و برق را جدی بگیریم

همه بخش‌های جامعه در تحقق شعار سال نقش‌آفرین هستند/صرفه‌جویی در مصرف آب و برق را جدی بگیریم
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در گردهمایی ماهانه ائمه جمعه گفت: همه بخش‌های جامعه در تحقق شعار امسال نقش‌آفرین هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در اولین گردهمایی ماهانه ائمه جمعه استان قزوین در سال 1397 که صبح امروز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوتراب موسوی (ره) امام جمعه فقید آبیک را گرامیداشت و اظهار کرد: مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی (ره) شخصیتی برجسته و شجاع بودند و همواره نسبت به مفاسد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حساسیت داشتند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی تصریح کرد: بعد از مرحوم آیت‌الله شالی (ره) کمتر کسی را داریم که آن سیره و روحیات را در بین مردم ادامه داده باشد و حجت‌الاسلام موسوی (ره) این راه را ادامه دادند و صراحت کلام و شجاعت را از خود به‌خوبی به نمایش گذاشتند.

امام جمعه قزوین با تقدیر از حضور باشکوه مردم، علما و مسئولان در مراسم تشییع آن عالم فرزانه یادآور شد: با وجود اینکه فرصت اطلاع‌رسانی برای مراسم تشییع مرحوم موسوی بسیار کم بود؛ اما مردم حضور باشکوهی در مراسم تشییع ایشان داشتند و باید قدردان این حضور باشیم. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام موسوی (ره) عمری در سنگر تبلیغ، امامت جمعه، رسیدگی به امور مردم و مبارزه با مفاسد فعال بودند و از خداوند برای ایشان علوّ درجات را خواهانیم و امیدواریم به گونه‌ای وظایف خود را به انجام برسانیم که جای علما و بزرگان خالی نباشد. 
,
,
,
,
,
,
, ,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش نزولات آسمانی و بحران آب اشاره و تأکید کرد: امسال مسأله کمبود آب در کشور جدی‌تر است و باتوجه به اینکه کاهش‌ بارندگی در برخی از استان‌ها بیشتر بوده، درصورت کمبود برق، استان‌های همجوار باید برق آن‌‌ها را تأمین کنند و از این جهت صرفه‌جویی در مصرف برق در همه استان‌ها امری ضروری است. 

عابدینی یادآور شد: ما وظیفه داریم تا به خودمان و مردم در صرفه‌جویی از برق و آب متذکّر شویم و نسبت به اهمیت صرفه‌جویی حساس باشیم تا شاهد مصرف بی‌رویه انرژی نباشیم. 

امام جمعه قزوین در ادامه فرهنگ‌سازی در حمایت از کالای ایرانی را ضروری و مصرف کالای ایرانی را گره‌گشای مشکلات اقتصادی دانست و ابراز کرد: شعار امسال با شعارهای سال‌های گذشته تفاوت جدّی دارد و همه بخش‌های جامعه در تحقق شعار امسال نقش‌آفرین هستند و تحقق آن نیز نسبت به شعار سال‌های گذشته سهل‌تر است. 

وی یادآور شد: باید از همه تولیدکنندگان حمایت و پشتیبانی کنیم و این‌کار با مصرف کالاهای داخلی که مشابه آن‌ها در بازار وجود دارد محقق می‌شود و این‌گونه می‌توانیم دست تولید کنندگان را بگیریم و در این حوزه نیز رسالت خود را به انجام برسانیم. 
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: متأسفانه در برخی از مناطق کشور مشاهده می‌شود که در برخی کالاهای داخلی برای اینکه به فروش برسند، از نشان خارجی استفاده می‌شود؛ در حالی‌که در گذشته اروپایی‌ها برای فروش محصول خود از نشان تجاری مسلمانان استفاده می‌کردند. 

عابدینی تصریح کرد: نباید این‌گونه باشد که برای فروش محصولات و تولیدات داخلی نشان خارجی استفاده شود، درحالی‌که آن محصولات به لحاظ کیفی هم استانداردهای بالایی دارند. سلطه اقتصادی بدترین نوع سلطه است و باید برای جلوگیری از آن جدی باشیم. 
,
,
,
,
, ,

وی بیکاری و محصولات سرمازده کشاورزان را چالش جدّی و مهم دانست و تأکید کرد: همه با اتحاد و همدلی تلاش کنیم تا مشکلات مردم را از پیش‌رو برداریم. 
انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه