اخبار داغ

حکایتی از نورهایی که به زمین نمی رسند؛

عدم مدیریت روشنایی معابر در پایتخت اقتصادی کشور/درختانی که مانع رسیدن نور به فضا می شود

عدم مدیریت روشنایی معابر در پایتخت اقتصادی کشور/درختانی که مانع رسیدن نور به فضا می شود
در پایتخت اقتصادی کشور در بعضی از خیابان های این شهر، چراغ های برق در لابه لای درخت های سر به فلک کشیده ای وجود دارد که مانع رسیدن نور به فضا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نفل از هرمز؛ در معماری و شهر سازی نور به عنوان یکی از اجزاء اصلی  مورد توجه قرار گرفته و جایگاه ویژه ای در مبلمان شهری پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

نور در طراحی شهری دارای کیفیـت و ویژگیهای متفاوت از قبیل ابزاری برای اطلاع رسانی،  شناساندن مناطق و محلات ،  افزایش بار هویتی و امنیتی مراکـز،  نمایـان کـردن نـشانه هـای  طبیعی و فضاهای شهری همچون پیاده راه ها و میدان های شهر ، همچنین نور پتانسیل بالایی در افزایش راندمان و کارایی خیابان ها ایجاد می کند.

,

موضوعی که این روزها  پایتخت اقتصادی کشور با آن مواجه است و  آوای نارضایتی آن  از هر کوی و برزنی به گوش می رسد تاریکی و نبود نور کافی در بعضی از محلات شهر بوده  و حتی در  مناطقی که چراغ های برق وجود دارد ؛ متاسفانه به دلیل بی تدبیری در مدیریت آن  و قراردادن تیرهای برق در مجاورت درختان سر به فلک کشیده سبب می شود نور به طور کافی و صحیح فضا را روشن نکند.

,

نورهایی که در لابه لای شاخه های درختان گم می شود فرصت روشنایی را از معابر می گیرد نظیر این نورها را می توان در بلوار کارگر بندرعباس و سایر محلات این شهر  دید.

,

, ,

امنیت شهروندان در گرو روشنایی              

, امنیت شهروندان در گرو روشنایی               , امنیت شهروندان در گرو روشنایی               ,

بهنام حیدری، شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: خیابان ها،  کوچه ها و زیر پل ها که فاقد روشنایی بوده  ، با فرو رفتن در تاریکی خیلی از اتفاقات ناگوار و هولناک  در آن رقم می خورد.

, هرمز,

این شهروند هرمزگانی تصریح کرد: در کوچه و خیابان ها شاهد درختان سر به فلک کشیده ای هستیم که شاخه های آن مانع رسیدن نور به زمین می شود و تاریکی زمین فرصت مناسبی را به افراد بزهکار و خلافکار می دهد تا  دور از چشمان قانون به راحتی کار خود را انجام دهند .

, .,

حیدری با بیان اینکه راحتی  رویه زندگی در سایه امنیت ایجاد می شود، عنوان کرد: رسیدگی به روشنای های شهر علاوه بر ایجاد امنیت، موجب تجلی و زیبایی شهر نیز می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: حفظ امنیت جانی و مالی شهروندان، تلاش همه جانبه سازمان ها و ارگان ها را می طلبد که قصور هر یک خسارت جبران ناپذری را برای شهروندان به همراه دارد؛ پس برای حفظ امنیت و روشنایی شهر باید سازمان فضای سبز شهری و اداره برق دست در دست هم دهند و برای درختانی که مانع رسیدن نور چراغ به فضا می شود چاره ای بیندیشند.

,

, ,

سیم های برقی که با جان انسان بازی می کنند

, سیم های برقی که با جان انسان بازی می کنند, سیم های برقی که با جان انسان بازی می کنند,

امیری ، یکی دیگر از شهروندان بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه شاخه های درخت حیاط خانه شخصی اش  در بین سیم های برق رشد کرده است، اظهار کرد: به علت احتمل برق گرفتگی اعضای خانواده نمی توانند درختان را هرس کنند  و باید ازطریق  اداره برق اقدام شود.

, هرمز,

این شهروند بندرعباسی با اشاره به اینکه چندین بار برای هرس کردن درخت خود به اداره برق مراجعه کرده است، گفت: برای هربار هرس باید دفعات مکرر پیگیری کرد و این مسئله با جان مردم در ارتباط بوده  و نباید در برابر آن این مقدار بی اهمیتی و تعلل صورت بگیرد.

,

امیری افزود: درختانی نیز در خیابان ها و معابر شهر وجود دارد که در صورت بارندگی جریان برق به آن منتقل می شود و خطر برق گرفتگی برای شهروندان به دنبال دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: روشنایی به عنوان مقوله مهمی که باعث ایجاد  امنیت و جلو گیری از تصادفات می شود  باید به آن توجه ویژه ای شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه