اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

11 هزار تن کرفس از اراضی زراعی شهرستان طارم برداشت و روانه بازار شد

11 هزار تن کرفس از اراضی زراعی شهرستان طارم برداشت و روانه بازار شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره برداشت کرفس در شهرستان طارم گفت: بالغ بر 11 هزار تن کرفس از اراضی زراعی شهرستان طارم برداشت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; از برداشت بالغ بر 11 هزار تن کرفس طی سال جاری در شهرستان طارم استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: سال زراعی جاری 160 هکتار از اراضی زراعی شهرستان طارم به کشت محصول کرفس اختصاص پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه شهرستان طارم تنها تولید کننده کرفس در استان است، تصریح کرد: امسال 120 بهره بردار طارمی از کشت و کار محصول کرفس کسب درآمد می کنند.

,

وی اوایل فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه را زمان عرضه کرفس طارم در بازار اعلام و خاطرنشان کرد: کشت کرفس نیز عمدتا از مهر ماه آغاز شده و تا آذر ماه ادامه پیدا می کند.

,

عامری ارقام مورد کشت کرفس در شهرستان طارم را کالیفرنی و فریموس برشمرد و بیان داشت: محصول کرفس تولیدی کشاورزان طارمی همه ساله علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌ها و همچنین به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

,

لازم به ذکر است کرفس اولین محصول برداشتی بهره برداران طارمی است که در اولین ماه از فصل سال برداشت و روانه بازار می شود و ۱۱۵ بهره بردار طارمی در کار کرفس مشغول هستند که ارقامی مانند کالیفرنی و فریموس را کشت و برداشت می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه