اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

همپوشانی 83 هزار و 992 بیمه شده تامین اجتماعی با بیمه سلامت در استان زنجان/ افراد غیرنیازمند صندوق بیمه‌ای خود را تغییر دهند

همپوشانی 83 هزار و 992 بیمه شده تامین اجتماعی با بیمه سلامت در استان زنجان/ افراد غیرنیازمند صندوق بیمه‌ای خود را تغییر دهند
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان از همپوشانی 83 هزار و 992 بیمه شده تامین اجتماعی با بیمه سلامت در استان زنجان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; خدیجه ابراهیم‌خانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با تبریک هفته سلامت و با اشاره به شعار این هفته که "پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا" نامگذاری شده است، اظهار کرد: طبق این شعار همه باید تحت پوشش این مراقبتها قرار گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان بهداشت جهانی ابراز کرد: این سازمان در این هفت دهه رسالت اصلی خود را به خوبی انجام داده است.

,

ابراهیم خانی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی در آغاز کار خود خانه های بهداشت را در دورترین مناطق خود در راستای خدمات رسانی به مردم احداث کرده است و افرادی که در نقاط دور دست ساکن هستند از خدمات مورد نیاز بهداشتی در سکونت گاههای خود بهره مند شوند.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به تلاشهای انجام شده برای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریهای واگیر عنوان کرد: در ایران نیز تلاشهای خوبی در زمینه کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریها واگیر انجام شده و برخی از این بیماریها اکنون ریشه‌کن شده است.

,

وی با بیان اینکه متاسفانه اکنون الگوهای بیماری تغییر کرده است، گفت: اکنون بیماریهای غیرواگیر افزایش یافته به طوری که بیماریهای همچون سرطان، بیماریهای قلبی عروقی، تنفسی و روانی افزایش یافته است که اینها نیز به سبک زندگی افراد برمی‌گردد که اگر مردم دقت داشته باشند می‌توان این بیماریها را نیز محدود کرد.

,

ابراهیم‌خانی با اشاره آغاز اقدامات بیمه سلامت که با صدور کارت روستایی از سال 77 آغاز شد، خاطرنشان کرد: در سال 84 نیز به بیمه شدگان روستایی دفترچه‌های درمانی داده شد.

,

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت از سال 93 آغاز شد، تصریح کرد: هدف از اجرای طرح تحول سلامت این بود که افراد کم برخوردار پوشش بیمه‌ای داشته باشند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری یک بیمار به غیر از بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به همپوشانی برخی از بیمه با بیمه سلامت اظهار کرد: در ابتدا هیچ گونه رصد افرادی که ثبت نام می کردند امکان پذیر نبود و یک سری افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه ایرانیان بودند در بیمه سلامت همگانی نیز ثبت نام کردند.

,

وی تصریح کرد: ثبت نام افرادی که تحت بیمه تامین اجتماعی ، بیمه ایرانیان و افرادی که از توان مالی خوبی برخوردار بودند در بیمه سلامت همگانی یک ظلم و بی عدالتی به افرادی بود که از وضعیت مالی خوبی برخورداد نیستند.

,

ابراهیم‌خانی با بیان اینکه بیمه سلامت همگانی 83 هزار و 992 نفر هم پوشانی با بیمه تامین اجتماعی دارد، یادآور شد: در حال حاضر 621 هزار نفر در استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

,

وی با اشاره به اینکه 85 درصد بیمه شدگان ما ریالی حق بیمه پرداخت نمی‌کنند، عنوان کرد: بیمه شدگان روستایی بیشتری بیمه شدگان ما را تشکیل می‌دهند که تعداشان 414 هزار نفر است.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان بیان کرد: میزان اعتبارات و منابع دولت محدود است و در این راستا باید افرادی نیازمند تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گیرند.

,

وی با بیان اینکه از آبان ماه سال 96 بیمه شدگان همگانی نتوانستند از مراکز خصوصی استفاده کنند، گفت: با این حال بیمه سلامت خدماتش را مانند سابق ارائه می‌کند و بیمه شدگان می‌توانند از خدمات دولتی دانشگاهی استفاده کنند.

,

ابراهیم‌خانی با تاکید بر اینکه امسال موظفیم در سقف اعتبارات خودمان خرید خدمت کنیم، افزود: در استان زنجان 486 موسسه داریم که با 94 درصد آنها یعنی با 455 موسسه طرف قرارداد هستیم.

,

وی با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی مردم با توجه به افزایش بیماریهای غیرواگیر عنوان کرد: توصیه ما به افراد غیرنیازمند این است که صندوق بیمه‌ای خود را تغییر دهند.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان تعداد مراکز خصوصی کم بوده و از این لحاظ یک ضعف جدی در استان داریم، اظهار کرد: 14 بیمارستان در استان زنجان وجود دارد.

,

وی با اشاره به تعداد بیمه شدگان بیماران خاص در استان گفت: بیمه سلامت در استان زنجان 668 نفر بیمار خاص را در استان زنجان تحت پوشش قرار داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه