اخبار داغ

گزارش آناج از تداوم اعتراضات در ایروان تا استعفای سارکیسیان؛

دیدار رهبر مخالفین در ایروان با نخست وزیر بی نتیجه ماند/ بازداشت رهبران مخالفین در ایروان+تصاویر

دیدار رهبر مخالفین در ایروان با نخست وزیر بی نتیجه ماند/ بازداشت رهبران مخالفین در ایروان+تصاویر
اعتراضات مردمی در ارمنستان امروز در حالی وارد نهمین روز خود شده است که رهبر مخالفین، نیکول پاشینیان، پس از دیدار بی نتیجه با نخست وزیر این کشور و بازگشت به میان معترضین از سوی پلیس ایروان بازداشت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،سرژ سارکیسیان نخست وزیر جدید ارمنستان در دیداری که با رهبر مخالفین در هتل "ماریوت" ایروان داشت جلسه را بدون حصول نتیجه ترک کرد.طرفین در این دیدار به نتیجه مشترکی دست نیافته اند. در جلسه ای که بدون حضور اصحاب رسانه صورت گرفته بود هرچند در مورد موضوعاتی که مورد مذاکره قرار گرفت خبری در دست نیست اما پاشینیان در مورد این جلسه گفته بود: تنها موضوعی که با سارکیسیان می توانم مذاکره کنم استعفای وی از نخست وزیری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

سارکیسیان نیز در این ارتباط گفته است: اگر پاشینیان با این لحن و تن صدا قصد مذاکره داشته باشد وی را به بازگشت به مجرای قانونی توصیه می کنم، در غیر این صورت مسئولیت حوادث رخ داده بر عهده وی خواهد بود.

,

پاشینیان نیز در پاسخ به ادعاهای سرکیسیان اظهار داشت: من با هیچ کس به زبان تهدید صحبت نکرده ام. اما سرکیسیان از وضعیت به وجود آمده در مملکت بی خبر است.

,

لحاظاتی بعد از ملاقات، نیکول پاشینیان در جمع خبرنگاران گفت: در این ملاقات سرژ سارکیسیان، از خود چهره ای عصبی و فاقد درایت نشان داد و ما به اقدامات اعتراضی خود ادامه خواهیم داد.

,

وی افزود: ما بعد ظهر امروز تجمع گسترده ای در میدان جمهوری برگزار خواهیم کرد و باید فشار خود بر دولت را  افزایش دهیم.

,

با آغاز اعتراضات دوباره در خیابان های اصلی ایروان که تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در آن حضور یافته اند، پلیس با محاصره مخالفین اقدام به بازداشت پاشینیان کرده و وی را به مرکز پلیس ایروان انتقال داده است.

,

پس از این حادثه میکاییلیان که رهبری اعتراضات را برعهده داشت نیز بازداشت شده است.به عقیده کارشناسان امر این بازداشت ها و اعمال خشونت از طرف پلیس ایروان تحولات ارمنستان را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه