اخبار داغ

به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران/ حجت‌الاسلام آل‌هاشم مطرح کرد؛

امنیت پرواز کنونی را مدیون از جان‌گذشتگی پاسداران هستیم/ دلیل عصبانیت دشمنان از سپاه کارنامه درخشان در حفظ تمامیت ارضی ایران است/ هدف آمریکا از لشکرکشی به عراق دست‌اندازی به ایران بود

امنیت پرواز کنونی را مدیون از جان‌گذشتگی پاسداران هستیم/ دلیل عصبانیت دشمنان از سپاه کارنامه درخشان در حفظ تمامیت ارضی ایران است/ هدف آمریکا از لشکرکشی به عراق دست‌اندازی به ایران بود
امام جمعه تبریز گفت: هدف آمریکا از لشکرکشی به عراق دست اندازی به ایران بود و اگر در عراق به اهدافش می‌رسید از نظر نظامی به کشورمان حمله می‌کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در گفت‌وگو با  آناج  اظهار داشت: سالروز تاسیس سپاه یک فرصت برای مرور کارنامه و نقش آفرینی‌های سپاه در عرصه‌های مختلف دوران پس از انقلاب اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: سپاه مولود با برکت انقلاب اسلامی می‌باشد و پاسداران سپاه فرزندان انقلابی ملت ایران بودند و خواهند بود، سپاه پاسداران در اولین روزهای انقلاب در شرایطی شکل گرفت که دشمنان ملت ایران و دشمنان استقلال جمهوری اسلامی ایران تحرکات‌شان را برای برهم زدن ثبات و آرامش و امنیت کشور شروع کرده بودند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به جدیت دشمنان برای به کارگیری تمام امکانات جهت شکست انقلاب اسلامی، عنوان کرد: دشمنان تلاش می‌کردند حکومت فروریخته رژیم شاهنشاهی را احیا کرده و به قدرت بازگردانند و در این هنگام بود که جوانان انقلابی در مجموعه‌ای به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرد آمدند و پاسداری از انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی را برعهده گرفتند و سپر تمامی بلایای کشور شدند.

,

وی افزود: برقراری نظم و امنیت،مقابله با حرکت‌های خرابکارانه آن روزها، مقابله با جریان ترور و خنثی سازی کودتاها، حضور در مناطق قومیتی که که گرفتار غائله تجزیه طلبی با حمایت‌های قدرت‌های خارجی شده بودند و محافظت از شخصیت‌های انقلاب بخشی از کارنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماه‌های اولیه تشکیلش بود.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه سپاه خدمات زیادی را انجام داده است، تاکید کرد: سپاه در راستای برچیدن طومار تروریستی و تجزیه طلبی بود و به راستی اگر سپاه و عزم جان پاسداران در آن ماه‌های اولیه نبود نمی‌دانیم شکل‌گیری جمهوری اسلامی و انقلاب چگونه بود  و چطور می‌توانستیم مسائل انقلاب را دنبال کنیم.

,

وی گفت: اگر سپاه نبود جریان ترور و گروه‌های تجزیه طلب که از حمایت‌های استکبار جهانی برخوردار بودند چه سرنوشتی را برای ایران به ارمغان آورده بود و چه بلایی سر کشور عزیزمان بیاورند، اگر سپاه و پاسداران جان بر کف نبود چگونه توطئه دشمنان در خوزستان بلوچستان و ترکمن صحرا و جاهای دیگر خاتمه می‌یافت؟ اگر سپاه نبود رهبر انقلاب و مسئولان کشور در برابر نقشه‌های ترور و حذف فیزیکی چه سرنوشتی پیدا می‌کردند؟

,

امام جمعه تبریز خاطرنشان ساخت: اوایل انقلاب دیدید که چگونه ترورها را شروع کردند، اما امروز موردی نداریم این معنایش این نیست دشمن از ما دست برداشته بلکه نشان از این دارد سپاه توانسته توطئه‌های دشمن را مدیریت و خنثی کند و این سپاه و پاسداران بودند که از نظام نوپای انقلاب و استقلال و تمامیت ارضی کشور در برابر توطئه‌ها پاسداری نمودند.

,

وی افزود: این نقش‌آفرینی‌های سپاه در همان بدو تاسیس موجب شد تا در اصل 150 قانون اساسی این نهاد انقلابی قانونی و تثبیت شود، سپاه که در نخستین روزهای انقلاب تشکیل شد برای ادامه نقش خود در نگهداری آرمان‌های انقلاب امروز استوار ایستاده و به همین دلیل دشمن از سپاه می‌ترسد و آن را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهد.

,

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تهمت و شایعه پراکنی علیه سپاه را به دلیل ترس دشمن دانست و تصریح کرد: دشمنان ناکام خارجی انقلاب اسلامی در به شکست رساندان انقلاب و فروریختن ارکان انقلاب به توطئه بزرگ دست زدند و با تحریک و حمایت اعراب منطقه و شوروی سابق و آمریکا و آلمان دست به جنایت بزرگ زدند و علیه کشور ایران جنگ را به راه انداختند.

,

وی تاکید کرد: کسانی که از دور نگاه می‌کردند متوجه می‌شدند که آنها آمدند تا نظام را از بین ببرند اما با شروع جنگ سپاه پاسداران با همراهی سایر نیروهای مسلح مانند ارتش، بسیج، جهادسازندگی و عشایر و...لباس جهاد برتن کردند و در مقابل با متجاوزان حماسه آفریدند که جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل شد.

,

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه این نقش آفرینی‌ها جمله معروف "اگرسپاه نبود،کشور نبود" را رقم زد،اظهار کرد: این تعبیر امام مدال بزرگی برای سپاه است، سپاه و دفاع از حریم هوایی نیز دیگر نقش سپاه بود و علی‌رغم هواپیماربایی‌های ابتدای انقلاب نقش آفرینی سپاه به جنگ تحمیلی ختم نشد و در خلال جنگ هواپیماربایی و برهم زدن نظم هوایی که در دستور کار تروریست و حامیان آنان قرار گرفت با شکست مواجه شد.

,

وی گفت: حضرت امام با واگذاری مسئولیت برقراری امنیت پروازها به سپاه این نقشه‌ها را نقش بر آب کردند و پاسداران جان بر کف امنیت خطوط را برعهده کردند و به بهترین وجه امنیت را رقم زدند که این مساله به برکت سپاه است.

,

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به جنگ نرم دشمن و حربه‌های اقتصادی عنوان کرد: دشمنان ناکام بعد از جنگ تحمیلی جنگ اقتصادی راه انداختند و سپاه با ورود به عرصه سازندگی خوش درخشید، آقایان دولتی هم معترفند هیچ شرکتی مانند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به میدان نیامده و نمی‌تواند کارها را پیش ببرد البته تهمت‌های زیادی از این باب نیز توسط دشمنان و دوستان ناآگاه شنید.

,

وی افزود: در راستای جنگ اقتصادی هم سپاه دشمنان انقلاب را ناکام گذاشت و قرارگاه سازندگی، ساخت پروژه‌های کلان اقتصادی و استخراج نفت و گاز که شرکت‌های بزرگ نفتی از آن عاجز بودند برعهده گرفت که از افتخارات سپاه بود،درخشش سپاه پاسداران در ارتباط با جنگ نرم نیز مثال‌زدنی است و در فتنه 88 هم دیدید که هدف نهایی براندازی جمهوری اسلامی بود و باز هم سپاه برگ زرین دیگری از کارنامه انقلابی خود را نشان داد.

,

این خطیب شهیر تبریز در خصوص مهار فتنه منطقه‌ای توسط سپاه اظهار داشت: باز هم سپاه بود که با حضور هوشمندانه در میدان‌های مختلف از استقلال مردم و انقلاب دفاع کرد،حرف برخی عوام را گوش ندهید که سپاه آنجا چه می‌کند؛ زیرا مقام معظم رهبری فرمودند اگر نیروهای مسلح ما در برخی مناطق نبود باید در کرمانشان، همدان و تهران با داعش می‌جنگیدیم کما اینکه یک مرحله از آن را دیدیم که به طور مخفیانه نظم حرم امام و مجلس را به هم ریخته و آن جنایت را رقم زدند.

,

وی خاطرنشان ساخت: آمریکایی‌ها تحت مبارزه با تروریسم به افغانستان و عراق لشکرکشی کرد اما هدف اصلی‌اش جمهوری اسلامی بود و سپاه در شکست رساندن آنها کارنامه درخشانی در تراز دفاع مقدس دارند، اگر آمریکا در عراق به اهداف خود می‌رسید دست‌اندازی نظامی آنها به سمت ایران اسلامی بود.

,

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: سپاه و فرماندهان دلاور آن توانستند ماشین جنگی استکبار را متوقف سازند و آمریکایی‌های شکست خورده برای تضعیف قدرت منطقه‌ای ایران و مقابله با نفوذ راهبردی ایران در منطقه به رژیم صهیونیستی چراغ سبز نابودی حزب‌الله را دادند و بازهم سپاه پاسدارن با ایستادن تمام قد درکنار حزب‌الله و گروه‌های مقاومت نقش برجسته‌ای در جنگ‌های 33 و 22 و 51 روزه داشت.

,

وی گفت: توطئه‌‌های آمریکایی، صهیونیستی و عربی شکست خورد و چه کسی فکر می‌کرد می‌توان به اسرائیل پاسخ داد و یا ایران در مقابل هیمنه 60 ساله اسرائیل ایستادگی کند، این به برکت سپاه بود و دلیل عصبانیت آمریکا و متحدانش علیه سپاه را در همین کارنامه انقلابی باید جست‌وجو کرد که امروز تمام دشمنان بر علیه سپاه بسیج شدند.

,

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه کارنامه سپاه دشمن را عصبانی کرده است،ابراز کرد: روز تاسیس سپاه و روز پاسدار را گرامی می‌داریم و از فرمانده دلاور و دوست‌داشتنی سردار خرم تشکر می‌کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه