اخبار داغ

صبح امروز برگزار شد؛

کودکان گمیشان زمین را با «نه گفتن به کیسه های پلاستیکی» دلگرم کردند

کودکان گمیشان زمین را با «نه گفتن به کیسه های پلاستیکی» دلگرم کردند
ه مناسبت روز «زمین پاک»، 100کودک دختر گمیشانی با حضور در کانون پرورش فکری این شهر، ضمن آشنایی با خطرات کیسه های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف، برنامه های متنوعی با محور موضوعی این روز، برگزار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  ساحل گمیشان ، شهروز بائی رئیس کانون پرورش فکری گمیشانگفت:فرهنگ سازی امری بسیار زمان بر بوده و این امر در سنین کودکی بسیار راحت تر صورت می گیرد و از این رو باید به صورت تخصصی و علمی برای آن برنامه ریزی وعمل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ساحل گمیشان ,

وی افزود:در راستای فرهنگ سازی استفاده کمتر از کیسه های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و همچنین توجه به حفظ و مراقبت از محیط زیست، کودکان گمیشان در قالب تماشای فیلم انیمیشن با عنوان«شهر ما خانه ما» از تولیدات امورسینمایی کانون، پرداختند. 

,

همچنین در کارگاه «بحث و گفتگو» نیز درباره کیسه های پلاستیکی و آلودگی محیط زیست و نابودی موجودات در طبیعت با کودکان گفتگو شد و اینکه ما چه کارهایی را می توانیم برای نجات خود و موجودات پیرامونمان از خطرات زیانبار کیسه های پلاستیکی بکنیم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

,

در ادامه در ایستگاه« بازی، سلامت شادی» به اجرای بازی های شاد فکری پرداختند. سپس در ایستگاه نقاشی با عنوان« دستان مهر طبیعت» با ذهن و دست پاک کودکانه خود، تصویرگر «زمین پاک » شدند. همچنین با تماشای فیلم انیمیشن «باران شادی» لبخند شادی و رضایت بر چهره و لبان کودکان در روز «زمین پاک» نقش بست .
شهروز بائی در ادامه گفت:کودکی یکی از دوران حساس از زندگی هر فردی به حساب می آید و چون زیر بنای زندگی هر فردی است می بایست توجه جدی به آن شود.

,
,

رییس کانون پرورشی ادامه داد :ذهن کودکان همچون برگ سفیدی است که دیده ها و شنیده ها را در خود ثبت می کند و با توجه به اطلاعات موجود، از آن الگو سازی می کند. لذا ورود غیر تخصصی و شتابزده به عرصه فرهنگ سازی در بین کودکان و نوجوانان ، باعث آسیب های فراوانی در آینده خواهد بود،حال باید تلاش شود تا کودکان و نوجوانان را با فرهنگ غنی کشور و تربیت دینی بیشتر آشنا کنیم تا پیام مناسب را به کودکانمان انتقال دهیم.
این برنامه با هدف تقویت مسئولیت پذیر و کارگروهی در جهت حفظ و مراقبت از محیط زیست و افزایش پوشش مخاطبان برگزار گردید.

,
,

aa1

, aa1,

aa2

, aa2,

aa3

, aa3,

aa4

, aa4,

aa5

, aa5,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه