اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

شاخص‌های سلامت باید در جامعه و بین مردم ارتقا یابد

شاخص‌های سلامت باید در جامعه و بین مردم ارتقا یابد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم اجتماعی شدن پدیده سلامت،گفت: شاخص‌های سلامت باید در جامعه و مردم ارتقا یابد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، ارسلان خالدی‌فر  امروز در جمع اصحاب رسانه با  بیان اینکه در هر جامعه‌ای باید چهار بعد روحی، روانی، جسمی و اجتماعی سلامت مورد توجه باشد، افزود: آمار بالای ابتلا به بیماری‌های روانی به دلیل وجود استرس‌های موجود در زندگی اجتماعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم اجتماعی شدن پدیده سلامت، اضافه کرد: شاخص‌های سلامت باید در جامعه و مردم ارتقا یابد.

خالدی‌فر از کلنگ‌زنی بیمارستان ۵۴۰ تختی در منطقه رحمتیه شهرکرد در اواخر هفته جاری خبر و ادامه داد: قرارداد تجهیز بیمارستان آیت‌الله کاشنی شهرکرد و شهدای لردگان به دستگاه ام آر آی بسته شده و با تأمین اعتبارات مالی این تجهیزات به استان منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر در کشور و استان روز به روز شایع‌تر می‌شوند، گفت: باید به ورزش به عنوان اهرم کنترل‌کننده این بیماری‌ها توجه بیشتری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حودود ۲۷ درصد از جمعیت استان فشارخون بالا دارند، افزود: این بیماری در ۵۰ درصد از موارد علائم خاصی ندارد و گاهاً اولین نشانه آخرین نشانه بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست گفت: سالانه ۲ هزار نفر در  استان بر اثر بیماری های قلبی و عروقی جان خود را از دست می دهند

وی ادامه داد: همچنین ۴۴ هزار و ۴۱۱ بیمار مبتلا به فشار خون بالا، ۱۶ هزار و ۸۵۸ بیمار دیابتی و ۹ هزار و ۳۰۰ بیمار با کلسترول و چربی خون بالا در استان شناسایی شده است.

فدایی در ادامه با گرامیداشت هفته سلامت از برگزاری ۱۱ ویژه برنامه به همین مناسبت در استان خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری شعار هفته سلامت امسال را 'پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا' عنوان کرد و افزود: سلامت همگانی یک رویکرد جهانی است تا در قالب آن عدالت در سلامت و کاهش هزینه های درمان محقق شود.

فدایی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در استان، از ارتقای برخی شاخص های بهداشت و درمان استان خبر داد و گفت: میزان نرخ باروری قبل از اجرای این طرح در استان ۱.۷ درصد بود، درحالی که این نرخ در سال گذشته به ۲.۴۵ درصد رسید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه