اخبار داغ

با اعلام رضایت اولیای‌دم انجام شد؛

رهایی محکوم به قصاص از مجازات

رهایی محکوم به قصاص از مجازات
‌زندانی محکوم به قصاص با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس و در پی اعلام رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد: زندانی محکوم به قصاص با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس و در پی اعلام رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مظفر حمزه‌ئی گفت: در سال ۱۳۸۵ پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در یکی از شعب کیفری استان هرمزگان مطرح و پس از رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص شد.

,

این مقام قضایی تصریح کرد: پس از قطعیت حکم قصاص، اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس، به‌منظور ایجاد صلح و سازش، تلاش‌های بی‌وقفه خود را آغاز کردند.

,

حمزه‌ئی افزود: با ورود شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به این پرونده و پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور اعضای خانواده مقتول و معتمدین محلی، خوشبختانه این تلاش‌ها مثمر ثمر واقع شد و در نهایت خانواده مقتول (ح. س) رضایت خود را اعلام و از اعمال مجازات قصاص متهم (ح. ش) صرف‌نظر کردند.

,

رییس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: گذشت یکی از اوصاف انبیاء الهی و ائمه معصومین (ع) است و جایگاه آن به حدی است که در متون دینی و روایات به‌عنوان یک عبادت محسوب می‌شود.

,

وی عنوان کرد: ضرورت دارد موضوع گذشت به‌عنوان یک شاخص اخلاقی موردتوجه ویژه قرار گیرد و وظیفه انسان مؤمن است که خود را در فضیلت این امر مهم سهیم کند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه