اخبار داغ

خروج ارز به راحتی کلیک ساده!

خروج ارز به راحتی کلیک ساده!
کارشناس علوم سیاسی کشور، گفت: تلگرام با ارائه کیف پول« گرام» به دنبال نجات دلار و نظام سرمایه داری است و فیلترینگ تلگرام پیش از مسائل سیاسی، امنیتی و حتی جناحی، یک تصمیم ملی برای جلوگیری از فلج شدن اقتصاد کشور به واسطه خروج ارز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز،امروزه به واسطه پیشرفت همه جانبه دنیا ما در عصر تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات هستیم و ماحصل این عصر پدیده ای تحت عنوان «فضای سایبر» یعنی تمام فناوری های مرتبط با اینترنت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

فضای مجازی یکی از مهمترین مسائل روز کشور ایران محسوب می شود به گونه ای که معظم له فرمودند:« اگر رهبر کشور نبودم رئیس شورای عالی فضای مجازی می شدم»، لذا ما باید ببینیم چرا «فضای مجازی» به این میزان اهمیت دارد.

,

فضای مجازی یا حقیقی؟!

, فضای مجازی یا حقیقی؟!, فضای مجازی یا حقیقی؟!,

امروز به لطف فضای سایبر و فناوری های آن هیچ مرز مشخصی بین واقعیت زندگی ما و فناورهای ارتباطی نیست و اندیشمندان بزرگی چون گیدنز، میتزن استیل و … به آن اشاره کرده اند.

,

وزارت دفاع امریکا برای ارتباط بین نیروی ها خود شبکه «ارپانت» توسط محققی به نام پائول ابداع می کند که امروزه با پیشرفت چشم گیر و رشد همه جانبه به آن اینترنت گفته می شود و زندگی بشر، اقتصاد، آموزش، فرهنگ و همگرایی اجتماعی به‌شدت با آن در هم آمیخته است.

,

فضای مجازی تیغی دو لبه

, فضای مجازی تیغی دو لبه, فضای مجازی تیغی دو لبه,

فضای مجازی تیغی دولبه است که با  غرق شدن در آن و عبور از خط قرمز ها فرد و جامعه به لبه های تیغ نزدیک شده و آسیب های بسیار بزرگی خواهد دید.

,

محسن باقری کارشناس علوم سیاسی استان هرمزگان با اشاره به آسیب های فضای مجازی، اظهار کرد: آسیب های فضای سایبر و مجازی در سه سطح تقسیم بندی شده و زیر ساخت های حیاتی کشور، فرهنگ و اقتصاد را در بر می گیرد.

,

رؤیای امنیت در پیام رسان های خارجی

, رؤیای امنیت در پیام رسان های خارجی, رؤیای امنیت در پیام رسان های خارجی,

کارشناس علوم سیاسی استان هرمزگان افزود:  در سطح زیر ساخت های حیاتی کشور، آسیب های بزرگی مانند حملات سایبری و ویروس ها، زیرساخت های حیاتی مانند حمل و نقل، انرژی، سیستم بانکداری و … را مورد هدف قرار می دهد مانند سال ۱۳۹۰ که از طریق ویروس استاکس نت چندین هزار سانتریفیوژ ما را از کار انداختند.

,

باقری با بیان اینکه دیتاسنتر شبکه های مجازی در خارج از کشور قرار دارند، گفت: خانم هیلاری کلینتون در جلسه ای با چندین تن از مسئولان ارشد فضای مجازی دنیا تصمیم به «تولید دیپلماسی دیجیتال» گرفت که طی آن در سال ۲۰۱۰، اریک اشمیت مدیر ارشد گوگل چند تن از مسئولان بلند پایه امریکا را برای نظارت بر گوگل دعوت کرد.

,

, ,

جاسوسی بی دردسر با استفاده از فضای مجازی

, جاسوسی بی دردسر با استفاده از فضای مجازی, جاسوسی بی دردسر با استفاده از فضای مجازی,

وی ادامه داد: گوگل یکی از پایگاه داده های اصلی دنیا به ویژه مردم ایران به حساب می آید و حتی چند سال قبل که ادوارد اسنودن، جاسوس سیا، اسناد خود را افشا کرد نشان داد قریب چندین میلیارد بسته ایمیلی ایرانیان توسط گوگل و یاهو به سازمان سیا آمریکا تحویل داده شده است.

,

این تحلیل گر امور سیاسی افزود: طبق اسنادی که خود اسنودن در سال های گذشته افشا کرد تمام فضای مجازی و تحرکات ما توسط سازمان های جاسوسی غرب به وسیله ابر رایانه ها ذخیره شده و از آن سؤ استفاده می شود.

,

دوگانگی هویتی نتیجه استفاده بی رویه از فضای مجازی

, دوگانگی هویتی نتیجه استفاده بی رویه از فضای مجازی, دوگانگی هویتی نتیجه استفاده بی رویه از فضای مجازی,

باقری در ادامه به آسیب های هویتی و فرهنگی فضای مجازی پرداخته و اظهار کرد: در فضای مجازی به دلیل نا آگاهی مردم از شخصیت یکدیگر باعث می شود فرد از خود تحرکاتی نشان دهد که با واقعیت او فاصله دارد و  این دوگانگی باعث شده شخص دچار تردید در مورد هویت خود و کشورش شود.

,

وی افزود: پدیده ای تحت عنوان امپریالیسم فرهنگی باعث می شود از طریق اینترنت ارزش های جامعه سلطه در دنیا ترویج شود مثلاً با یک جست وجوی ساده در فضای مجازی در خصوص کلمه« عاشورا» شما به جای عزاداری های پسندیده سیلی از تصاویر قمه زنی را خواهید دید که در کشور و دین منع شده است.

,

تلگرام و ضربه های اقتصادی آن به کشور

, تلگرام و ضربه های اقتصادی آن به کشور, تلگرام و ضربه های اقتصادی آن به کشور,

این تحلیل گر امور سیاسی هرمزگان در ادامه به آسیب های برنامه پیام رسان تلگرام شاره کرد و گفت: تلگرام نه فقط به خاطر مسائل سیاسی و امنیتی و حتی فرهنگی بلکه به دلیل آسیب اقتصادی که در آینده قرار است به کشور برساند باید فیلتر شود و متأسفانه  فرهنگ سازی و روشنگری در جامعه در زمینه دلایل فیلتر آن صورت نگرفته است.

,

باقری فیلترینگ تلگرام را قبل از مسائل سیاسی، امنیتی و حتی جناحی، یک تصمیمی ملی برای جلوگیری از فلج شدن اقتصاد کشور دانست و به آگاهی دادن مردم از تبعات استفاده از آن تأکید کرد.

,

«گرام» در خدمت دلار!
وی ادامه داد: پس از اعلام آقای دوروف، مؤسس تلگرام ،مبنی به ایجاد کیف پول مجازی به نام «گرام»، روسیه اقدام به فیلتر کردن تلگرام و مسدود کردن ۱۶ میلیون کاربر روسی از این پیام رسان کرد.

, «گرام» در خدمت دلار!, «گرام» در خدمت دلار!,
,

, ,

کارشناس علوم سیاسی با اشاره به این که واحد پول « گرام» دلار است، تصریح کرد: تلگرام با اعطای کیف پول مجازی گرام به هر کاربر خود این امکان را می دهد که با شارژ آن از این طریق خرید و فروش کند.

,

خروج ارز به راحتی کلیک ساده!

, خروج ارز به راحتی کلیک ساده!, خروج ارز به راحتی کلیک ساده!,

باقری افزود: با توجه به این که کیف پول گرام از طریق خرید دلار شارژ می شود یعنی هر کاربر ایرانی  به طور مثال اگر بخواهد ۱۰۰ گرام پول کیف خود را شارژ کند باید ۱۰ دلار اول بخرد و بعد آن را تبدیل به گرام کند که بدون هیچ گونه خرید و فروشی ارز به راحتی از کشور خارج می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: این کار آقای دوروف در راستای نجات دلار و نظام سرمایه داری دنیا از طریق دلار است در صورتی ک حضرت آقا فرمودند باید کشور را از جادوی پولی مالی دشمن نجات دهیم.

,

کوچ به پیام رسان های داخلی در راستای حمایت از اقتصاد ملی

, کوچ به پیام رسان های داخلی در راستای حمایت از اقتصاد ملی, کوچ به پیام رسان های داخلی در راستای حمایت از اقتصاد ملی,

این تحلیلگر امور سیاسی کشور با بیان اینکه عده ای فیلتر تلگرام را صرفاً امنیتی می بینند، اظهار کرد: آقای دوروف پیش بینی کرده است در اولین ماه عرضه ۵۰ میلیارد یورو سود خواهد داشت که حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان و  یک سوم بودجه هر سال کشور ما خواهد شد.

,

باقری یادآور شد:کوچ به پیام رسان های داخلی به معنای حمایت و پشتیبانی از هویت،فرهنگ و اقتصاد کشور است و حتی در عربستان، روسیه، چین و دیگر کشورها تلگرام به عنوان پیام رسان سوم و چهارمشان مورد استفاده قرار می گیرد.

,

وی خاطر نشان کرد: این روز ها به روزهایی که در مورد مسئله ملی برجام تصمیم گیری می شد اما عده ای آن را جناحی برداشت می کردند شباهت دارد و پیاده نظام های این جریان عده ای از سیاسیون و سلیبریتی هایی هستند که زندگی اشرافی دارند و در مورد مسائلی که هیچ تخصصی در آن ندارند شروع به هوچی گری می کنند.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه