اخبار داغ

لایه های پنهان ترس از ازدواج جوانان کُردستانی !

لایه های پنهان ترس از ازدواج جوانان کُردستانی !
سنشان بالا رفته است و حاضر به ازدواج نیستند، وقت سوال را جستجو می کنیم هر کدام از دلایلی می گویند که اگر به عمق و ریشه ی آن برگردیم عدم مسئولیت پذیریشان را دلیل اصلی می دانند هر چند در کنار آن بیکاری و بعضی مسائل را هم نمی توان نادیده گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، سنشان بالا رفته است و حاضر به ازدواج نیستند، وقت سوال را جستجو می کنیم هر کدام از دلایلی می گویند که اگر به عمق و ریشه ی آن برگردیم عدم مسئولیت پذیریشان را دلیل اصلی می دانند هر چند در کنار آن بیکاری و بعضی مسائل را هم نمی توان نادیده گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 

,

تغییر در فرهنگ جامعه، عقاید، طرز فکر و روشن فکری بیش از اندازه باعث شده است جوانان از ازدواج کردن فاصله گرفته و خود را بی‌نیاز از آن بدانند. اما با این حال دختر و پسر نیاز‌ها و احساس‌های خود را نسبت به جنس مخالف نمی‌توانند سرکوب کنند، به همین دلیل افراد زیادی به سمت دوستی‌های ناسالم سوق داده میشوند.

,


ترس از خیانت همسر و طلاق در بین تعدادی از دختران و پسران دیده می‌شود که مسبب این ترس نا‌اگاهی از ازدواج و مطلع نکردن والدین آن‌ها از زندگی است اگر در این زمینه والدین درباره زندگی بعد از ازدواج با فرزند خود صحبت کنند و اطلاعات لازم را بدهند ترس از ازدواج در دختران و پسران به مراتب کم‌تر دیده می‌شود.

,
,

 

,

در گذشته مسئولیت پذیری در زندگی زن و مرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و زوجین با کمک یکدیگر مشکلات زندگی را پشت سر می‌گذاشتند اما جوانان امروزی از پذیرش مسئولیت شانه خالی کرده و راضی به ازدواج و قبول مسئولیت نیستند.

,

 

,

, ,


مجردی بهتر از متاهلی است

,
,


ع.ن یکی از دختران دهه ی شصتی است که به دلایلی که خودش بیان می کند ترجیح می دهد که مجردی را برگزیند وقتی دلیل را از وی جستجو می کنیم بیان می کند؛ وقتی هم سن و سال های خود را که ازدواج کرده اند می بینم متوجه خواهم شد که مجردی بهتر از متاهلی است چرا که شوهرهایشان تنها از سر ناچاری با آنها ازدواج کرده اند و متاسفانه شاهد خیانت در زندگیشان شده ایم که شاید دلیل اصلی فروپاشی زندگیشان عدم مسدولیت پذیری باشد پس ترجیح می دهم که مجرد باشم تا این نوع زندگی ها را برگزینم....

,
,


شاید حرف وی از طرفی درست باشد اما نمی توان تمام انسان ها را با یکدیگر مقایسه کرد، دوران نامزدی هر انسانی می تواند کمی بیشتر طول بکشد تا فرد بتواند بهتر اطرافیانش را شناسایی کند.

,
,

 

,

, ,

 

,


خواستگاران من به این علت به سمتم می‌آیند که من شاغلم و درآمد خوبی دارم

,
,


مسئله مهم دیگر که باید دختران و پسران مورد توجه قرار دهند، ازدواج در سن مناسب است به دلیل اینکه ازدواج زود هنگام و دیر هنگام هرکدام عواقب خود را دارد و اگر در سن مناسب ازدواج صورت گیرد بیشتر مشکلات از بین می‌رود.

,
,


چ. ص یکی از دختران 35 ساله ی سنندجی است که  وضعیت مناسبی از نظر شغلی و پولی دارد و درباره عدم رغبت به خود به ازدواج می‌گوید :به چه کسی می‌توان اعتماد کرد؟ به چه کسی می‌توان تکیه کرد؟ خواستگاران من به این علت به سمتم می‌آیند که من شاغلم و درآمد خوبی دارم. آن‌ها‌ می‌خواهند به من تکیه کنند و وقتی می‌گویم بعد از ازدواج به سر کار نمی‌روم ، می‌روند و پشت سرشان را هم نگاه نمی‌کنند.

,
,

 

,

شیرین هم دختری تحصیل کرده و شاغل است. او ۳۰ سال دارد و هنوز ازدواج نکرده است. او نیز می‌گوید که هنوز مرد مورد علاقه‌اش را که مطابق معیارهای او باشد پیدا نکرده است. او ادامه می‌دهد که تنها عشق برای او کافی نیست و همسر آینده‌اش باید دارای شغلی مناسب و آبرومند باشد، خانه و ماشین لوکس و زیبایی داشته باشد و درآمد و پول کافی برای گذراندن زندگی را داشته باشد.

,


انتظارات و توقعات بیجا و معیارهای سختگیرانه  و بعضا غلطی که زن و مرد برای یک ازدواج موفق و ایده‌ال در نظر می‌گیرند نیز عامل دیگری برای کاهش تمایل به ازدواج است. اگرچه داشتن امکانات رفاهی و مادیات می‌تواند مهم باشد، اما عوامل موثرتری که می‌تواند خوشبختی زن و مرد را شکل دهد و باعث تحکیم روابط بین آنها شود

,
,

 

,

, ,

 

,


تاثیر رسانه در بی رغبتی نسیبت به ازدواج

,
,


نوع نگرش افراد به مجموعه‌ای از باورهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در تمایل و رغبت آنها به ازدواج می‌تواند موثر باشد. باورها و ذهنیت‌هایی که افراد به این شرایط دارند بی‌شک می‌تواند نقش به سزایی در ازدواج داشته باشد. نقش رسانه‌ها و قدرت آنان  را نیز نباید فراموش کرد. تصویری که رسانه‌‌ها و دیگران از فروپاشی و ازدواج‌های ناموفق در اختیار جامعه قرار می‌دهند نیز می‌تواند عامل مهمی در بی‌انگیزه کردن جوانان به امر ازدواج داشته باشد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه