اخبار داغ

25 سال عشق در گره زدن سرنوشت به قفس ها ی پرندگان !

25 سال عشق در گره زدن سرنوشت به قفس ها ی پرندگان !
«حسن آقا» از کفتربازان بنام سنندج است که در بلوار 28 دی سنندج مغازه ی کبوتر فروشی دارد، از او می پرسم چه چیزی 25 سال سرنوشت تو را به قفس ها گره زده است؟ می گوید: عاشقی!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، کافی است گاهی به پشت بام خانه‌تان بروید و اطرافتان را نگاه کنید؛ احتمالاً چند کبوترباز را در حال " عشق ‌بازی" با کبوترهایشان خواهید دید. و اگر در جایی زندگی می‌کنید که دیدن این آدم‌ها برایتان سخت است، فقط کافی است گاهی به آسمان نگاه کنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,


کسانی می‌گویند که علاقۀ انسان به حیوانات ریشۀ تکاملی دارد. یعنی ادامۀ دوستی هزاران‌سالۀ‌انسان با حیوان برای شکار، دامپروری و تغذیه که موجب پیوند حیات انسان با حیوان بوده، امروزه به شکل علاقه به حیوانات بروز می‌کند.

,
,


مشهور است که کبوتر‌بازان همیشه سر‌به هوا هستند و در کوچه و خیابان و در همه حال نگاهشان به آسمان است. اگر در یک میهمانی کسی را دیدید که به جای تماشای غذاها و میوه‌ها و نوشیدنی‌ها و گفتگو با بقیه به سقف خیره است، بدانید که او یک کبوترباز و یا به اصطلاح قدیمی‌ها، "عشق‌باز" است.

,
,

 

,


«حسن آقا» از کفتربازان بنام سنندج است که در بلوار 28 دی سنندج مغازه ی کبوتر فروشی دارد، وی  که بیش از 25سال است که فقط کبوترخرید و فروش می کند. می گوید: این شغل را از پدرم یاد گرفته ام، او  حدود 170 پرنده دارد و گونه های مختلف را پرورش می دهد تا در  بازار به فروش  برساند.

,
,


می پرسم چه چیزی 25 سال سرنوشت تو را به  قفس ها گره زده است؟ می گوید: عاشقی.

,
,

 

,

وقتی از او درباره انواع پرنده و قیمت هایش می پرسم می گوید:  فقط یک گونه پرنده را مثال می زنم «کفتر» خودش ده ها اسم متفاوت دارد از دم چتری، آلمانی، پا پری  بگیر تا طوقی  که خودش 9 مدل دارد، قیمت هر کبوتر  بر اساس نژاد، رنگ و ملاک های دیگر سنجیده می شود و از 5 هزار تومان تا بالای یک میلیون تومان خرید و فروش می شود.

,

 

,

گذر در این مغازه ی پرنده فروشی و دنیای پرنده بازان حکایت از آن دارد که این پرنده بازی هم برای خودش عالمی دارد. حال و هوای این عالم در مغازه ی حسن آقا به خوبی روایتگر این دنیای عجیب و غریب است.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه