اخبار داغ

مدیرامور شیلات و آبزیان استان زنجان خبر داد

تولید بیش از 14 هزار تن انواع آبزیان در زنجان/زنجان رکورددار تولید ماهیان سردآبی در منطقه شمالغرب کشور

تولید بیش از 14 هزار تن انواع آبزیان در زنجان/زنجان رکورددار تولید ماهیان سردآبی در منطقه شمالغرب کشور
مدیرامور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته 14 هزارو 612 تن ماهی در استان زنجان تولید شده است، گفت: این میزان تولید در استان زنجان نسبت به سال 95 با افزایش 6.7 درصدی همراه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقی راد امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، به عملکرد شیلات استان زنجان در 12 ماهه سال 96 اشاره کرد و اظهار داشت: میزان تولید آبزیان در استان زنجان طی سال گذشته 14 هزارو 612 تن بود که این میزان تولید نسبت به برنامه هدفگذاری شده 62.2 درصد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با بیان اینکه طی سال گذشته 749 مزرعه سردآبی 12 هزارو 365 تن ماهی قزل آلا تولید شده است، ابراز کرد: میزان تولید ماهی قزل آلا طی 12 ماهه 96 در استان زنجان نسبت به سال 95 با افزایش هفت درصدی مواجه شده است.

,

مدیرامور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه طی سال گذشته در 43 مزرعه گرم آبی 2 هزارو 247 تن انواع ماهیان گرم آبی تولید شده است، عنوان کرد: میزان تولید ماهیان گرم آبی در سال گذشته نسبت به سال 95 با رشد سه درصدی مواجه شده است.

,

حقی راد افزود: برنامه هدف گذاری میزان تولید آبریان در سال گذشته بر اساس برنامه پنج ساله توسعه ششم 11 هزارو 576 تن بوده است.

,

*افزایش 11.42 درصدی تولید بچه ماهی قزل آلا در زنجان

, *افزایش 11.42 درصدی تولید بچه ماهی قزل آلا در زنجان,

وی با بیان اینکه میزان تولید بچه ماهی قزل آلا در استان زنجان طی سال 96 به میزان 13 میلیون و 800 هزار قطعه بوده است، تصریح کرد: میزان تولید بچه ماهی قزل آلا در 12 ماهه سال گذشته نسبت به سال 95 با افزایش 11.42 درصدی مواجه شده است.

,

مدیرامور شیلات و آبزیان استان زنجان خاطرنشان کرد: تولید انواع ماهیان زینتی در استان زنجان به تعداد 600 هزار قطعه بوده که نسبت به سال 95 تغییر نکرده است.

,

حقی راد  با اشاره به اینکه میزان کل تولید آبزیان در استان زنجان در سال گذشته 14 هزارو 612 تن بوده که این تعداد در سال 95 ،13 هزارو 693 تن بوده است، ادامه داد: این میزان تولید در استان زنجان نسبت به سال 95 با افزایش 6.7 درصدی همراه بوده است.

,

*اشتغال 2 هزارو 129 نفر در 816 مزرعه پرورش ماهی

, *اشتغال 2 هزارو 129 نفر در 816 مزرعه پرورش ماهی,

وی با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزارو 129 نفر به طور مستقیم در 816 مزرعه پرورش ماهی مشغول به کار بوده اند، اضافه کرد:شهرستان های ماهنشان،زنجان،ایجرود،طارم،خدابنده،ابهر،سلطانیه و خرمدره به ترتیب بیشترین میزان تولید انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی را به خود اختصاص داده اند.

,

مدیرامور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه ماهیان تولیدی این استان انواع ماهیان گرم آبی اعم از کپور،معمولی،سرگنده،نقره ای ، علفخوار،ماهیان خاویاری،میگوی آب شیرین  و شاه میگو است، خاطرنشان کرد: از ماهیان سرآبی تولید شده در استان زنجان می توان به قزل آلا اشاره کرد.

,

حقی راد با بیان اینکه استان زنجان در تولید انواع ماهیان گرم آبی و گونه قزل آلا از نوع سردآبی فعالیت دارد، تاکید کرد: این استان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استانهایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه