اخبار داغ

کارآفرین پرورش قارچ خوراکی؛

تحقق اقتصاد مقاومتی گامی به سمت رفع بیکاری/برداشت 20 تن قارچ در مساحت 100 متر

تحقق اقتصاد مقاومتی گامی به سمت رفع بیکاری/برداشت 20 تن قارچ در مساحت 100 متر
پای صحبت های یک مهندس کشاورزی نشستیم، جوان کردستانی که کارآفرینی را منشأ کار خود قرار داد و برکت را روانه ی بازار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی و اشتغال در جوانان کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی شهرستان و راهکار برون رفت از رکود کسب و کار و اشتغال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل, آفتاب دل,


باتوجه به کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی های موجود، هر جوان می تواند با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود برای منطقه خود در آمد زایی ایجاد کند و در حد توان خود به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

,
,

, ,


کریم مینایی یکی از جوانان کردستانی است که توانسته است در بحث پرورش قارچ کارآفرینی مفیدی را انجام دهداما او برای علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود رازهایی را بیان می کند که شنیدن آنها خالی از لطف نیست.

,
, کریم مینایی یکی از جوانان کردستانی است که توانسته است در بحث پرورش قارچ کارآفرینی مفیدی را انجام دهداما او برای علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود رازهایی را بیان می کند که شنیدن آنها خالی از لطف نیست.,


شکی در آن نیست که  باید برای رفع معضل بیکاری از تفکر پشت میز نشینی به فرهنگ خودباوری و عمل حرکت کرد اما انچه حائز اهمیت است میزان استقبال از این سیاست در بین جوانان است با وجود همه تصمیمات خوبی که در راستای تحقق این تفکر صورت گرفته است متاسفانه باز هم اکثر جوانان کار را به پشت میز نشینی تفسیر می کنند و کمتر کسی است که کمی شجاعت به خرج دهد تا با استفاده از خلاقیت و پشتکار به فکر راه اندازی یک کار تولیدی و ثروت آفرین باشد.

,
,


اما دراین راستا افراد کارآفرین و خلاق که با پشتکار و ممارست موفق به این مهم شده اند کم نیستد و یکی از آنها کریم مینایی است که با تکیه بر توانایی های خود و دریافت وام از بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس توانسته در عرصه پرورش قارچ موفق باشد.

,
, یکی از آنها کریم مینایی است که با تکیه بر توانایی های خود و دریافت وام از بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس توانسته در عرصه پرورش قارچ موفق باشد,


از آنجایی که توجه به تولید داخلی در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تأکید قرار گرفته است، به این منظور سراغ  این جوان کردستانی که فارغ التحصیل رشته ی مهندسی کشاورزی است رفتیم. این جوان فارغ التحصیل به‌جای دست روی دست گذاشتن و منتظر پارتی و پیدا شدن شغل ، خود کارآفرینی کرده و پا به عرصه تولید گذاشته است و در کارگاهی به مساحت 110 متر و و 5 قفسه ی 3 ردیفه، 20 تن و در هر تن هم 200 تا 250 کیلو قارچ تولید و برای 3 نفر هم اشتغالزایی ایجاد کرده است لذا گفت‌وگوی تفصیلی خبرنگار آفتاب دل با وی به‌شرح زیر است؛

,
, در کارگاهی به مساحت 110 متر و و 5 قفسه ی 3 ردیفه، 20 تن و در هر تن هم 200 تا 250 کیلو قارچ تولید و برای 3 نفر هم اشتغالزایی ایجاد کرده است ,

, , ,


لطفاً خودتان را معرفی نماییید و بفرمایید که چطور شد که تصمیم گرفتید وارد این عرصه شوید؟
کریم مینایی، فارغ التحصیل رشته ی مهندسی کشاورزی و دو سال است که مشغول حرفه ی پرورش قارچ هستم.

,
, لطفاً خودتان را معرفی نماییید و بفرمایید که چطور شد که تصمیم گرفتید وارد این عرصه شوید؟,
,


جرقه خلاقیت و کارآفرینی از چه‌زمانی در شما زده شد؟
 من آدمی بودم که دوست داشتم علاوه بر حقوق کارمندی ، بتوانم برای چندین نفر از همشهری هایم شغلی را ایجاد کنم، من از دانشجویان بسیج مهندسین کشاورزی هستم. در حوزه اقتصاد به این موضوع توجه شده است که کشوری که تولید ناخالص ملی بالایی دارد، آن کشور پیشرفته‌تر است. با توجه به اینکه ایرانی هستیم و پیشرفت کشور برایمان اهمیت دارد، توجه به تولید را انتخاب کردم. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی و دانش و تخصصی که  در این رشته داشتم، بر خود واجب دیدم تا با ورود به عرصه عمل و تولید، گامی در جهت تحقق فرمایشات رهبرم بردارم.

,
, جرقه خلاقیت و کارآفرینی از چه‌زمانی در شما زده شد؟,
,


چگونه این ایده و طرح به ذهنتان رسید که پرورش قارچ را دایر کنید؟
علاوه بر اینکه قارچ مرتبط به رشته تحصیلی ما است، موضوعی است که مربوط به مواد غذایی است و مورد نیاز و مصرف است. من هم در این راستا سعی کردم که دوره های آموزش فنی حرفه ای را که گذراندم با مشورت استادم تسهیلات  30 میلیون تومانی را از بسیج سازندگی دریافت کنم و شروع به کار نمودم و همیشه عقیده ام بر این است که ما نیازی به کشورهای دیگر نداریم، می توانیم به‌صورت خودکفا فعالیت کنیم. در این زمینه به چند نوع مواد اولیه همچون کاه، کود مرغی و اسپور قارچ نیاز داریم که تولید و پرورش قارچ را شروع کنیم، این درحالی است که ما در کشور هیچ‌کدام  از این مواد را وارد نمی‌کنیم و در این زمینه کاملاً خودکفا هستیم، تا جایی که به‌عقیده بنده می‌توانیم قارچ خوراکی تولید داخل را جایگزین مواد وارداتی دیگر کنیم. قارچ درآمد خوبی دارد و ارزش افزوده بالایی را برای ما به‌همراه دارد.

,
, چگونه این ایده و طرح به ذهنتان رسید که پرورش قارچ را دایر کنید؟,
,

, ,


برای شروع به این کار چقدر سرمایه لازم است؟
اگر کسی الآن بخواهد در این زمینه فعالیت خود را شروع کند با داشتن 30میلیون تومان آورده می‌تواند سود 2برابری به دست آورد و به‌صورت خودکفا فعالیت کند.  آموزش برای این شغل باید به‌صورت عملی باشد. فعالیت به‌صورت تئوری کفایت نمی‌کند. در بحث اقتصاد مقاومتی بسیج و بانک‌ها حمایت می‌کنند ولی متاسفانه سود دریافتی زیاد است و باید در این راستا اقداماتی انجام گیرد.

,
, برای شروع به این کار چقدر سرمایه لازم است؟,
, با داشتن 30میلیون تومان آورده می‌تواند سود 2برابری به دست آورد و به‌صورت خودکفا فعالیت کند,

, ,


توصیه ی شما به جوانان امروزی که منتظر پشت میز نشینی هستند چیست؟
جوانان و فارغ التحصیلان در رشته کشاورزی نباید منتظر استخدام و پشت میز نشینی باشند، بلکه باید با آموزش و پشتکار و توکل بر خدا در این عرصه فعالیت کنند و مطمئن باشند که در صورت کار و تلاش در رشته کشاورزی و خدمت به کشور نتایج مطلوبی به دست خواهند آورد.

,
, توصیه ی شما به جوانان امروزی که منتظر پشت میز نشینی هستند چیست؟,
, جوانان و فارغ التحصیلان در رشته کشاورزی نباید منتظر استخدام و پشت میز نشینی باشند، بلکه باید با آموزش و پشتکار و توکل بر خدا در این عرصه فعالیت کنند و مطمئن باشند که در صورت کار و تلاش در رشته کشاورزی و خدمت به کشور نتایج مطلوبی به دست خواهند آورد.,


انتهای پیام/

, ,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه