اخبار داغ

امیرآبادی مطرح کرد:

مجلس و دولت در برابر خروج آمریکا از برجام گزینه های مختلفی دارند / همدلی و هم افزایی قوای ۳ گانه برای حل مشکلات

مجلس و دولت در برابر خروج آمریکا از برجام گزینه های مختلفی دارند / همدلی و هم افزایی قوای ۳ گانه برای حل مشکلات
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت در برابر خروج آمریکا از برجام گزینه های مختلفی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، احمد امیرآبادی فراهانی شب گذشته  در برنامه تیتر امشب شبکه خبر که با حضور مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران ارشد سه قوه اظهار داشت: این جلسه به پیشنهاد مجلس برگزار شد و برای اولین با حضور نمایندگان مجلس ، معاونین رئیس جمهور و مدیران قوه قضائیه برگزار شد.

وی با بیان این که فضای همدلی و هم افزایی در این جلسه مشهود بود، ابراز داشت: مشکلات کشور توسط روسای ۳ فراکسیون مجلس به صورت شفاف بیان شد و دکتر روحانی نیز به آن‌ها پاسخ داد.

 عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور اظهار داشت: رئیس جمهور در سخنرانی خود به ضرورت آمادگی و هماهنگی ۳ قوه برای مقابله با تحولات پیش رو به خصوص برجام اشاره کرد.

وی افزود:  یکی از پیام‌های این جلسه این بود که در کشور بحران نداریم اما مشکلاتی داریم که اگر حل نشود تبدیل به بحران می شود.

امیرآبادی‌فراهانی افزود: یکی از موضوعاتی که امروز مطرح شد بحث آب بود که باید به این موضوع به صورت ملی نگاه کنیم هم اکنون اولویت اصلی کشور تامین آب شرب سراسر کشور است.

 وی ادامه داد: چندین هزار چاه غیرمجاز در کشور داریم که باید بسته شود و دولت برای انجام این کار نیازمند حمایت جدی قوه قضائیه است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به صحبت‌های رئیس قوه قضائیه نیز اشاره کرد و ابراز داشت: آیت الله آملی لاریجانی نیز در این جلسه تصریح کرد که این قوه از دولت و مجلس حمایت کامل می کند.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که در جلسه امروز خیلی مورد توجه قرار گرفت مسئله نظارت بود، از سازمان بازرسی و دیوان محاسبات خواسته شد که به مدیران جرات داده شود که کارهای بزرگ انجام دهند و هم این که به مدیران مشاوره داده شود.

امیرآبادی‌فراهانی افزود: یکی از نگرانی‌هایی که وجود دارد میزان زیاد ناظر در کشور است که در برخی مواقع بالا بودن ناظرها باعث کندی کار می‌شود.

وی سرمایه گذاری را یکی دیگر از موضوعاتی برشمرد که در جلسه امروز به آن اشاره شد و گفت : در خصوص سرمایه گذاری مسئله این بود که سرمایه گذار داخلی و خارجی احساس امنیت کند که در اولین گام باید قوانین کشور ثبات داشته باشد این مهم به عهده مجلس در وضع قانون و دولت در وضع آیین نامه است.

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: در گام بعدی قوه قضائیه و دستگاه‌های امنیتی باید از سرمایه گذاران که به صورت قانونی عمل می‌کنند، حمایت کنند.

وی افزود: گام بعدی مسئله ارز است که نباید اجازه دهیم ارزش پول ملی مرتبا تغییر کند تا فضای آرامی برای سرمایه گذاری فراهم شود البته رئیس جمهور نیز بر ضرورت ثبات بازار ارز تاکید کرد.

امیرآبادی‌فراهانی خاطر نشان کرد: موضوع برجام که  ۲۲ اردیبهشت ماه ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم نهایی خودش مبنی بر ماندن یا خارج شدن از آن را می‌گیرد در جلسه امروز از سوی رئیس جمهور مطرح شد.

وی ادامه داد: در این جلسه دکتر روحانی مفصل به این موضوع پرداخت و بیان کرد که گزینه‌های مختلفی روی میز داریم که متناسب با اقدام آمریکا و اتحادیه اروپا عملی خواهیم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس بیان داشت: در جلسه امروز تاکید شد که همه مسئولان وحدت و همدلی خودمان را حفظ کنیم و واکنش‌های قاطعی به این اقدامات بدهیم.

وی در ادامه تشریح جلسه قوای سه گانه بیان داشت: مقرر شد در راستای ایجاد شغل و رفع آسیب‌های اجتماعی قوای ۳ گانه همدیگر را حمایت کنند و با اتحاد کامل این مشکلات را حل کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: از سوی دکتر روحانی پیشنهاد شد که وزرا روزهای سه‌شنبه در مجلس حضور پیدا کنند که با استقبال نمایندگان روبرو شد و مقرر شد هر هفته تمامی وزرا در مجلس حضور پیدا کنند.

وی با بیان این که قوه مقننه و مجریه به هر اندازه‌ای که به هم نزدیک‌تر باشند، سوالات و استیضاح کم‌تر می‌شود، بیان داشت: در  زمینه حل مشکلات استان‌ها نیز آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جلساتی را با مجمع نمایندگان استان‌ها به صورت جداگانه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ز قم فردا، , فردا،, فردا, فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه