اخبار داغ

بحران روهینگیا نسل کشی اسلام است/ جایزه رهبر میانمار باطل شد

بحران روهینگیا نسل کشی اسلام است/ جایزه رهبر میانمار باطل شد
مدت هاست که مردم روهینگیا به عنوان یکی از اقلیت های تحت آزار و اذیت جهان شناخته شده اند. بر اساس قانون شهروندی میانمار در سال 1982، مردم روهینگیا از هر سه سطح شهروندی محروم شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ dailybeast نوشت: بحران روهینگیا در حال تبدیل شدن به نسل کشی اسلام است؛ در مورد آن چه کار می کنیم؟هفته گذشته، کمیته پولیتزر (Pulitzer) توجه خود را به کارکنان عکاسی رویترز برای تصاویری از خشونت علیه روهینگیا که از میانمار فرار کرده بودند، معطوف کرد. شاید این امر اکنون واکنش شدیدتری را به خود جلب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک", "تیتریک", dailybeast,
دفاع هفته پیش توسط راضیه سلطان وکیل اقلیت مسلمانان روهینگیا در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ارجاع میانمار به دادگاه بین المللی به خاطر جنایات وحشتناک علیه روهینگیا، در نهایت، ممکن است خشم میانمار را برانگیزد.شاید تکذیب توسط سازمان ملل متحد و ادعای بنگلادش درباره میانمار برای رهایی پناهندگان روهینگیایی، باعث آگاهی جدیدی شود.
,
 
,
احتمال دارد، حبس چهار ماهه روزنامه نگاران رویترز به خاطر گزارش دهی قتل مردان مسلمان روهینگیا بتواند اقدامات را تحریک کند.در یادبود موزه هولوکاست آمریکا در واشنگتن، جایزه الی ویزل (Elie Wiesel Award) که در سال 2012 میلادی به آنگ سان سوچی رهبر میانمار به خاطر مقاومتش در برابر دیکتاتوری نظامی و حمایت از آزادی و حقوق بشر در میانمار اعطا کرده بود، باطل شد.درست نیست که ما با تمام یادآوری رفتارهای غیرانسانی اخیر که بر مردم روهینگیا روا داشته شده، ساکت و بی حرکت بمانیم. در غیر اینصورت ممکن است که ما از درس های خشونت آمیز تاریخ مرتبط با تمام مردم چیزی نیاموزیم.
,
 
,
وب سایت امداد، یک منبع اطلاعاتی بشردوستانه، از ماههای سپتامبر و اکتبر سال 2017، شروع به جمع آوری گواهی و شهادت پناهندگان روهینگیایی کرده است. در مجموع 1360 گواهی از آوارگان روهینگیا در بازار کاکس (Cox Bazaar) بنگلادش منتشر و تقریبا 92 درصد خشونت علیه آنها توسط گروه های پارتیزان غیرنظامی جهانی شده است.
,
این ماجرا یک کمپین سیستماتیک از خشونت جنسی علیه زنان و دختران و چندین گزارش از کشتار نوزادان و کودکان بوسیله سوزاندن یا غرق کردن است و نشان می دهد که دولت میانمار نیت ریشه کن کردن نسل های آینده روهینگیا را دارد.سازمان ملل متحد، که نگران نسل کشی کنونی است، در ماه مه سال گذشته به طور رسمی تلاشی را برای اثبات نقض حقوق بشر میانمار آغاز کرد.
,
 
,
مدت هاست که مردم روهینگیا به عنوان یکی از اقلیت های تحت آزار و اذیت جهان شناخته شده اند. بر اساس قانون شهروندی میانمار در سال 1982، مردم روهینگیا از هر سه سطح شهروندی محروم شدند؛ زیرا آنها غیر بومی بوده و از 135 نژاد ملی که در میانمار به رسمیت شناخته می شوند، نیستند.همانطور که در طول تاریخ تکرار می شود، سکوت، در برابر چنین اعمال غیرانسانی پاسخ قابل قبولی نیست.
,
 
,
 
,
معصومه میرحسینی - تیتریک
, معصومه میرحسینی - تیتریک,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه