اخبار داغ

‍ گزارش/

گیر افتادن کشاورزان کردستانی در باتلاق بدعهدی‌های صندوق بیمه کشاورزی/ چه کسی پاسخگوی خسارت کشاورزان خواهد بود؟

گیر افتادن کشاورزان کردستانی در باتلاق بدعهدی‌های صندوق بیمه کشاورزی/ چه کسی پاسخگوی خسارت کشاورزان خواهد بود؟
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: باتوجه به ارزیابی های انجام شده در بحث باغات ۱۸۵میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شد که از این میزان ۸۵ درصد باغات و ۱۵درصد زراعت دچار خسارت شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، سال گذشته به دلیل بدعهدی‌های صندوق بیمه کشاورزی و عدم پرداخت غرامت‌ها، بسیاری از کشاورزان استان کردستان برای سال زراعی 96 -97 محصولات خود را بیمه نکردند و این روزها با ورود موج سرمای شدید به منطقه و بارش برف و تگرگ، خسارت های زیادی به باغات و محصولات کشاورزی استان وارد شده و بیمه نبودن این محصولات موجب وارد آمدن فشار اقتصادی زیادی به این قشر خواهد شد و مطمئناً همچون سابق کسی پاسخگوی این ندانم‌کاری‌های وزرات جهاد کشاورزی نخواهد بود!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی اظهار کرد: برودت شدید هوا در روزهای ۲۶ الی ۲۹ فروردین سالجاری سبب ایجاد خسارت به  باغات و زنبورستان های استان شد.

,

 

,

وی افزود: باتوجه به ارزیابی های انجام شده در بحث باغات ۱۸۵میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شد که از این میزان ۸۵ درصد باغات و ۱۵درصد زراعت دچار خسارت شده اند.

,

 

,

, ,

 

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: باتوجه به محدودیت های اعتباری صندوق بیمه استان در راستای حمایت های بیمه کشاورزی امید برآن داریم از محل ماده ۱۰ و ۱۲مدیریت بحران نسبت به پرداخت خسارت به کشاورزان اقدام نماید.

,

 

,

وی تاکید کرد: سیستم دولتی به ویژه بخش کشاورزی حامی کشاورزان هستند و در راستای حمایت و کمک به آنها از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.

,

 

,

جعفری خاطرنشان کرد: گندم محصول استراتژیک استان است براین اساس در راستای جلوگیری از خسارت های بیشتر کشاورزان کردستانی با استفاده ازتوصیه های کارشناسان بخش نسبت به استفاده از ریزمغذی هاو کودهای لازمدر مزارع گندم اقدام نمایند.

,

 

,

, ,

 

,

وی در ادامه اظهار داشت: باتوجه به پیش بینی تولید ۹۰۰هزارتن گندم در استان،برای  جلوگیری خسارات به این محصول نیازمند توجه بیشتر مدیران بخش کشاورزی به این مهم  است.

,

 

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یاداورشد: در راستای احداث باغات با پیش بینی های اقلیمی نسبت به کاشت ارقام مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی، اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات های احتمالی انجام شود.

,

 

,

وی عنوان کرد: در آمایش سرزمینی و برنامه های استان در استفاده بهینه از ذخایر آبی استان باید برنامه ریزی های هدف دار انجام شود.

,

 

,

جعفری گفت: با استفاده از سیستم های نوین آبیاری تحت فشار و کم فشار منابع مالی تامین شده است و تلاش براین است با همگرایی مناسب در این زمینه اقدام شود.

,

 

,

به گفته وی استان کردستان در کشور سهم بیشتری  در زمینه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری را دارد.

,

 

,

 

,

 مهلت مراجعه کشاورزان خسارت دیده تا ۵ اردیبهشت سال جاری 

,

 

,

سلیمان حریری معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان نیز افزود: در حوزه باغداری بیشترین خسارت سرمازدگی در محصولات باغی گردو و انگور وارد شده است.

,

 

,

وی افزود: در مجموع ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی از خدمات  بیمه بهرمند شده است،  براین اساس از کشاورزان خسارت دیده درخواست می شود تا ۵ اردیبهشت سالجاری  به شعبات بانک کشاورزی و شرکت های خدمات بیمه ایی مراجعه تا نسبت به  ثبت خسارت اقدام شود.

,

 

,

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان با اشاره به خسارت ۸۰ تا ۹۰ درصدی باغات گردو گفت: متاسفانه محدودیت های مالی صندوق بیمه مانع از پرداخت صددرصدی خسارات به کشاورزان شده است.

,

 

,

وی تاکید کرد:۷۰ درصد، ( به ارزش ۱۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان)  از خسارت محصولات باغی کشاورزان در سال گذشته پرداخت شده است که به دلیل کمبود اعتبارات ۳۰ درصد آن به ارزش ۴ و نیم میلیارد تومان هنوز پرداخت نشده است.

,

 

,

حریری میزان خسارت های بخش کشاورزی در سال زراعی ۹۶_۹۵ در حوزه زراعت را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه طیور ۱میلیارد تومان، دام ۶میلیاردتومان خسارت به بهره برداران این بخش وارد شده است.

,

 

,

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امید است با پیگیری های به عمل آمده از سوی مسئولان استانی  وتصمیم گیری های مرکز نسبت به پرداخت به موقع خسارت به کشاورزان نتایج قابل قبولی حاصل شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه