اخبار داغ

تصویب صدور حکم اعدام برای متجاوزان به دختران زیر 12 سال در هند

تصویب صدور حکم اعدام برای متجاوزان به دختران زیر 12 سال در هند
دستور بحث برانگیز اعدام متجاوزان به دختران زیر 12 سال، به مدت 6 ماه منتظر تصویب رئیس جمهور یا رأی پارلمان، بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گروه بین الملل "تیتر1"؛ الجزیره نوشت: هیئت دولت هند، مجازات اعدام برای تجاوز به دختران زیر 12 سال را اتخاذ کرد.دستور بحث برانگیزی که به مدت شش ماه منتظر تصویب رئیس جمهور یا رأی پارلمان، بود.پس از برگزاری یک جلسه اضطراری توسط نارندرا مودی نخست وزیر هند در پاسخ به هتک حرمت در سراسر کشور، کابینه هند، مجازات اعدام را برای متجاوزان به دختران زیر 12 سال تصویب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گروه بین الملل "تیتر1", "تیتر1", الجزیره,
 
,
مقامات دولتی گفتند که حکم اجرایی جنجال برانگیز روز شنبه، مجازات های شدیدتری را نیز برای متجاوزان به دختران زیر 16 سال در نظر گرفته است.پس از حمله به یک زن جوان در سال 2012، هند، کشور را شوکه کرده و دادگاه های فوریتی را راه اندازی کرد و مجازات های شدیدی از جمله اعدام را برای افراد متخلف در نظر گرفت. تجاوز به عنف در هند اپیدمی شده است.
,
 
,
در سال 2016، 40،000 مورد تجاوز گزارش شده است. 40 درصد از قربانیان، کودکان بودند.بنابراین، کریتی سینگ (Kirti Singh) فعال حقوق زنان می گوید: "بعید به نظر می رسد که مجازات اعدام در چنین مواردی به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند. در عوض، مقامات باید بر روی انجام تحقیقات مناسب و روند قانونی تمرکز کنند."
,
 
,
وی اظهار داشت: "مطالعات نشان داده اند که مجازات اعدام به عنوان یک عامل بازدارنده عمل نمی کند. تجربیات ما نیز این موضوع را تأیید می کند. ما با مجازات اعدام مخالف هستیم."سینگ ادامه داد: "برخی از مردم در هند مشول عفو شده و فکر می کنند که مجازات نمی شوند. اطمینان از اجرای مجازات، بهتر از شدت آن است."برخی از فعالان، خواستار تعیین زمان برای آوردن مظنونان به دادگستری شدند، زیرا دادگاه های هند در تأخیر به رسیدگی به پرونده ها شهره هستند. بیش از 30 میلیون مورد در صف انتظار دادگاه ها به سر می برند.
,
 
,
یک وکیل هندی گفت: "میزان محکومیت در موارد تجاوز در هند تنها 28 درصد بود، این آمار به این اشاره دارد که 72 نفر از 100 مظنون مجازات نمی شوند."انزجار ملی پس از تجاوز به یک دختر 8 ساله مسلمان رخ داد. رهبران محلی به حمایت از مردان متهم برخاستند و به انزجار عمومی دامن زدند.اخیرا نیز یک حمله جنسی به یک دختر 11 ساله در گجرات گزارش شده است. این دختر پس تحمل شکنجه و تجاوز، خفه شده است.
,
 
,
در پی این خشم ملی، تظاهراتی در سراسر کشور برگزار گردید که منجر به دستگیری یک نماینده مجلس در ارتباط با تجاوز جنسی به یک نوجوان، شد.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه