اخبار داغ

تصویب محل جدید سایت دفن زباله شهر میراباد

تصویب محل جدید سایت دفن زباله شهر میراباد
محل جدید سایت دفن زباله شهر میراباد با مساحت ۷ هزار و ۹۱۸ مترمربع در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان سردشت به تصویب رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  محمد حسن زاده  مدکارگروه مدیریت پسماندسردشت گفت: با مصوبه کارگروه پسماند مبنی بر آغاز به کار سایت جدید، مشکل دفن زباله این شهر به مدت ۱۰ تا ۱۵ آینده رفع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

شهردارمیرآباد، افزود: مکان سابق سایت دفن زباله شهر میرآباد با فاصله ای کمتر از یک کیلومتر از داخل شهر، در مسیر ۱۵ روستای گردشگرپذیر قرار داشت که بوی مشمئز کننده آن موجب اذیت اهالی می شد.

,

وی، با بیان اینکه مشکلات مربوط به سایت سابق بیش از ۴ سال مورد پیگیری این شهرداری بوده است، افزود: سایت سابق حدود یک هزار مترمربع و در جوار رودخانه زاب بوده و بسیاری مواقع به علت نزدیکی، شیرآبه آن به داخل رودخانه نفوذ پیدا کرده است.

,

حسن زاده، تصریح کرد: در این شهر روزانه حدود ۶ تن زباله تولید و با یک دستگاه کامیون از نوع خاور و دو دستگاه وانت باری به سایت دفن زباله منتقل می شوند.

,

فرماندار سردشت، هم در این جلسه فرهنگ سازی و اقدامات ابتکاری توسط سازمان های مردم نهاد و ادارات را یکی از اساسی ترین امورات در جهت مسئولیت پذیری اقشار جامعه برای تفکیک زباله از مبدا بیان کرد و گفت: با این روش می توان به بازیافت زباله های تولیدی به عنوان منبعی برای تامین برخی از هزینه های شهرداری هم نگاه شود.

,

نژاد جهانی، خاطر نشان کرد: در نگاهی بلندمدت بایدبه سمتی حرکت کنیم که مطالعات جامعی از فرصت های سرمایه گذاری در بخش پسماند شهرستان تهیه و موجود باشد تا در صورت وجود سرمایه گذار ارائه شود.

,

وی، بر عملکرد و بهره وری سایر ادارات شهرستان تاکید و تفاهم و همکاری بین آنها را از عوامل مرتفع کننده بسیاری از ناهمواری ها بیان کرد: جمع اوری زباله های توسط شهرداری های سردشت، ربط، میرآباد و روستای بزرگ نلاس مقید به حریم نباشد، تصویب محل جدید سایت دفن زباله میرآباد با توجه به نظر کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت و بررسی در کارگروه مدیریت پسماند از جمله مهم ترین موضوعات این جلسه بودند.

,

انتهی پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه