اخبار داغ

سرپرست دانشگاه سمنان:

«پژوهش مساله محور» در صدر برنامه‌های دانشگاه سمنان قرار دارد/ تحصیل 12 هزار دانشجو در دانشگاه سمنان

«پژوهش مساله محور» در صدر برنامه‌های دانشگاه سمنان قرار دارد/ تحصیل 12 هزار دانشجو در دانشگاه سمنان
سرپرست دانشگاه سمنان با ضروری دانستن جهت ‌دهی پژوهش‌های دانشگاهی گفت: پژوهش مساله محور در صدر برنامه‌های دانشگاه سمنان قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، دکتر مسعود نصیری زرندی سرپرست دانشگاه سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با تقدیر از تلاش‌های انجام شده توسط روسای قبلی این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه سمنان با حدود ۱۲ هزار دانشجو در مقاطع مختلف شانزدهمین دانشگاه کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

سرپرست دانشگاه سمنان با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید همگام با جامعه و تحولات کشور حرکت کنند گفت: دانشگاه‌های نسل اول فقط موضوعات آموزشی را دنبال می‌کردند و دانشگاه های نسل دوم نیز در تلاش برای ایجاد ارتباط با صنعت بودند.

,

نصیری زرندی افزود: همانطور که از نام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برمی‌آید این وزارتخانه توجه به پژوهش و فناوری را در کنار موضوعات آموزشی در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

,

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت پژوهش گفت: دانشگاه هنوز با پژوهشی که مشکلات جامعه و کشور را رفع کند فاصله زیادی دارد.

,

سرپرست دانشگاه سمنان به شکل گیری نسل‌های سوم و چهارم دانشگاهی در جهان اشاره کرد و گفت: نسل سوم دانشگاه‌های جهان تلاش می‌کنند از پژوهش به فناوری و تولید برسند که می‌توان به آنها دانشگاه های کارآفرین گفت.

,

نصیری زرندی توسعه رشته های دانشگاهی در دانشگاههای نسل سوم را برمبنای کارآفرینی دانست و تصریح کرد: امروز باید از ظرفیت دانشگاه برای حل مشکلات اساسی جامعه استفاده کرد چراکه دانشگاه نمی تواند نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت باشد.

,

وی ادامه داد: دانشگاه باید برای حل مشکلاتی مانند بحران آب، ریزگردها و محیط زیست، اشتغال و صنعت و ... راهکار ارائه دهد و از آن سو مدیران نیز از توان علمی دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کشور استفاده کنند.

,

سرپرست دانشگاه سمنان توجه به اسناد بالادستی را از اولویت‌های خود در دوره جدید عنوان کرد و گفت: تشکیل اتاق‌های فکر با حضور افراد صاحب تجربه در صنعت، ایجاد درآمد پایدار برای دانشگاه، توجه به استعدادهای مدیریتی درون دانشگاه و ارتباط موثر با دانشگاه‌های خارج از کشور مهمترین برنامه‌های دانشگاه سمنان در مدت پیش رو است.

,

نصیری زرندی جهت دهی به پژوهش‌های دانشگاهی را از راهبردهای اساسی دانشگاه سمنان برشمرد و اظهار کرد: پژوهش‌های دانشگاهی باید در راستای کارآفرینی، تولید و اشتغال انجام شود.

,

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به طرح های نیمه تمام این دانشگاه گفت: آمفی تئاتر دانشگاه، استخر و یک مجموعه خوابگاهی با درصد پیشرفت متفارت در دست احداث قرار دارد که برای تکمیل آنها به اعتبارات زیادی نیازمندیم.

,

سرپرست دانشگاه سمنان در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در خصوص حذف یا اضافه شدن رشته‌های این دانشگاه با توجه به نیاز کشور تصریح کرد: در این دانشگاه هیچ رشته‌ای حذف نمی‌شود بلکه رشته‌های تحصیلی متناسب با تقاضای دانشجویان ساماندهی می‌شوند.

,

 نصیری زرندی به تحصیل بالغ بر 7 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، 4 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و هزار دانشجوی دکترا در دانشگاه سمنان اشاره کرد و گفت: حدود 8 هزار نفر از این دانشجویان در دوره روزانه و 4 هزار نفر نیز در دوره شبانه مشغول به تحصیل هستند.

,

وی با بیان اینکه وضعیت شغلی فارغ التحصیلان این دانشگاه باید مورد پایش قرار گیرد اظهار کرد: متاسفانه تاکنون در این دانشگاه کانون فارغ التحصیلان وجود نداشته است که در دوره جدید نسبت به تاسیس آن اقدام خواهد شد چراکه این امر به برنامه‌ریزی بهتر و نیز استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاه کمک خواهد کرد.

,

سرپرست دانشگاه سمنان در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری همایش انتقال آب دریای خزر به استان سمنان نیز گفت: این همایش بیست و چهارم آبان ماه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان و حضور متخصصان و صاحب‌نظران در دانشگاه سمنان برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه