اخبار داغ

انتقادات تند نادر قاضی‌پور از مواضع یونسی و روزنامه قانون؛

علی یونسی به‌جای افاضات علمی برود در خانه با نوه‌هایش بازی کند/ این آقا با حرف‌هایش به اساس نظام ضربه می‌زند/ وزیر فرهنگ باید بگوید چرا با روزنامه بی‌قانون! برخورد نمی‌کند

علی یونسی به‌جای افاضات علمی برود در خانه با نوه‌هایش بازی کند/ این آقا با حرف‌هایش به اساس نظام ضربه می‌زند/ وزیر فرهنگ باید بگوید چرا با روزنامه بی‌قانون! برخورد نمی‌کند
نماینده ارومیه مواضع دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام را خلاف وحدت ملی خواند و گفت: وقتی رهبر مملکت حکم می‌دهد به فرزندان خود ترکی یاد دهید، یونسی اشتباه می‌کند آن حرف‌ها را می‌زند تا به اساس نظام ضربه وارد و شکاف قومیتی ایجاد نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با اشاره به مواضع اخیر دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، ابراز داشت: ایران بزرگ اسلامی از قومیت‌های مختلف بلوچ، ترکمن، گیلک، لر، عرب، ترک و سایر اقوام تشکیل یافته است و قریب به پنجاه درصد ایرانی‌ها تُرک زبان هستند چراکه ما استانی را نداریم که آذربایجانی نداشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی یادآور شد: علی یونسی برای سومین‌بار افاضه‌ی علمی غلطی کرده و سعی داشته است قوم بزرگ ایران را زیر سوال ببرد؛ آذربایجانی‌ها دیگر اجازه نخواهند داد تا این فرد درصدد اهانت برآید و از رئیس‌جمهور نیز انتظار داریم به واقعیت پشت‌پرده مواضع دستیار خود پی ببرد.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواضع دستیار رئیس‌جمهور جز ضربه به اساس نظام و خدشه‌دار کردن وحدت ملی کارآیی دیگری ندارد، توضیح داد: ترک‌های ایران در طول سالیان اخیر بیشترین زحمات را برای اسلام و قرآن کشیده‌اند و در عرصه‌ی نبرد مردانه جنگ کرده و از خاک کشور دفاع نموده‌اند.

,

وی خاطرنشان ساخت: فرماندهان آذربایجانی و دلاورمردان لشکر عاشورا علاوه بر آنکه شیرمردانه مقابل رژیم بعث ایستادند در طول سال‌های اخیر به مبارزه با گروهک‌ها پرداختند و از خاک نظام دفاع کردند؛ برای همین هم حضرت امام گفته‌اند آذربایجان پشتیبان اسلام هست و خواهد بود.

,

, ,

قاضی‌پور با بیان اینکه امام خمینی(ره) 60 بار درخصوص غیرت آذربایجانی‌ها سخن گفته‌اند، تصریح کرد: امام خامنه‌ای در دیدار با خانواده شهدا امر می‌کنند به فرزندان خود ترکی یاد دهید، آیا سزاوار است فردی که اکنون باید در خانه بنشیند و از نوه‌هایش نگهداری و با آنان بازی کند، درصدد ایجاد شکاف قومیتی در ایران اسلامی باشد؟!

,

وی تاکید داشت: ما تُرک‌ها اجازه نخواهیم داد هرکسی که از جای خود بلند می‌شود علیه‌ ما صحبت کنند، بنابراین همانگونه که از نظام جمهوری اسلامی دفاع و کالای ایرانی را ناموس خود می‌دانیم، از زبان و فرهنگ خود هم نمی‌گذریم.

,

این نماینده مجلس دهم به تذکر نمایندگان ملت به علی یونسی به‌خاطر اظهارات ساختار شکنانه‌اش اشاره و عنوان کرد: امیدواریم دستیار رئیس‌جمهور این تذکر را جدی بگیرد و آقای روحانی نیز با این آقا برخورد کند تا بیش از این حاشیه ایجاد نشود و کار به جاهای باریک نکشد.

,

وی در خصوص مواضع روزنامه‌ قانون نیز گفت: این روزنامه نامش قانون است ولی بی‌قانونی می‌کند و اخیراً نیز در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد؛ شرمنده‌ام که بگویم خبرنگاری که از طرف این روزنامه با بنده صحبت می‌کرد و آن مواضع را داشت خود تُرک‌زبان بود!

,

قاضی‌پور با اعلام اینکه در رابطه با مواضع روزنامه قانون از وزیر فرهنگ و ارشاد سوال کرده‌ام، اظهار داشت: چرا این روزنامه به قومیت‌ها و تُرک‌زبانان توهین می‌‌نماید و صالحی برخوردی با آنان نمی‌کند، انشاءا.. در کمیسیون فرهنگی مجلس دهم میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد خواهیم بود و بنده با حضور در آن جلسه از حقانیت تُرک‌ها دفاع خواهم کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه