اخبار داغ

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم مطرح کرد؛

لزوم جهت دهی نیات واقفین به وقف های نوین

لزوم جهت دهی نیات واقفین به وقف های نوین
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم گفت: باید فرهنگ سازی لازم در جهت ثبت موقوفات جدید با نیات جدید مورد توجه واقفین قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛رضا مطیع دولت در گزارشی در خصوص موقوفات ثبت شده سال گذشته شهرستان بم گفت: در سال گذشته ۸ مورد وقف انتفاعی با نیت ساخت مسجد و حسینیه به همت واقفین گرانقدر درمناطق روستایی و شهری این شهرستان ثبت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی بااشاره به ثبت دومین موقوفه جدید  امسال این شهرستان گفت: توسط واقف گرانقدر  " علی ثبوتی فر " یک هزارو ۷۵۰ متر مربع زمین جهت ساخت حسینه در شهرستان فهرج وقف شد.

,

سرپرست اداره اوقاف شهرستان بم یکی از اهداف و اقدامات  مهم و چند ساله اخیر  سازمان اوقاف را فرهنگ سازی و ترغیب واقفان  در ثبت وقف های اجتماعی عنوان کرد و افزود: در همین راستا  با راه اندازی دفاتر وقف های جدیددر ادارات اوقاف  مشاوره لازم در خصوص ایجادو کارکردهای  وقف های نوین به خیرین نیکوکار داده می شود.

,

 وی بااشاره به این موضوع که  تولیت ساخت مسجد در بیشتر نیات واقفین بر عهده اوقاف گذاشته می شود،گفت:  متاسفانه اوقاف  بودجه و یا اعتبار لازم جهت ساخت و ساز  را ندارد و یکی از اقدامات اخیر در جهت اجرایی کردن نیات واقفین، اجرای طرح مودت و مشارکت خیرین در این حوزه می باشد.

,

مطیع دولت ایجاد وقف های منفعتی متناسب با نیاز جامعه را یکی از بهترین و اثر گذارترین نوع وقف عنوان کرد که می تواند بازخورد مناسبی ازرویکرد اجتماعی  این سنت حسنه در جامعه باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه