اخبار داغ

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

بازاریابی و بازار سازی از مهم ترین شاخصه های استمرار واحد های تولیدی و صنعتی است

بازاریابی و بازار سازی از مهم ترین شاخصه های استمرار واحد های تولیدی و صنعتی است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بازاریابی و بازار سازی را از مهم ترین شاخصه های استمرار واحد های تولیدی و صنعتی عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر صادق اسکندری در گفت و گو باخبرنگار اروم نیوز، گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد افراد داشته اند چرا که تامین این مواردموجب افزایش رفاه اجتماعی وآسایش اجتماعی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، توجه به تولید را لازمه عمران و آبادانی دانست، و افزود: بنابراین رسیدگی به تولید ملی امروز یک تکلیف شرعی و قانونی برشمرده می شود در نتیجه در دو بخش سرمایه گذاری کلان در واحد های تولیدی مشکل دار و تسهیل در فضای کسب وکار در حداقل زمان ممکن بدون بروکراسی زائد اداری اقدامات لازم صورت می گیرد.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، ادامه داد: اما در قالب کارگروه های تخصصی درصدد رسیدگی به مشکلات و مسائل واحد های صنعتی برآمده ایم تا علاوه بر تثبیت اشتغال در این واحدها زمینه های ایجاد اشتغال را نیز فراهم کنیم.

,

وی، تاکید کرد: به همین دلیل طرح پایش واحد های تولیدی در راستای حل مشکلات و مسائلی که سد راه تولید واحد ها شده تشکیل شده تا علاوه براحیای واحد های غیر فعال موجب فعالسازی واحد های نیمه فعال نیز شود.

,

اسکندری، با بیان اینکه به تناسب مشکل هر واحد تولیدی و صنعتی تصمیماتی برای آن اتخاذ می شود، گفت: پس از بررسی و جمع بندی مشکلات و تدابیر لازم واحد های صنعتی و تولیدی نیازمند سرمایه را با اطلاع رسانی در سایت سازمان به سرمایه گذاران معرفی خواهیم کرد تا به صورت غیر مستقیم درصدد تزریق سرمایه برآییم.

,

وی، با اشاره به اینکه تسهیلات قابل توجهی در بخش اشتغال روستایی در نظر گرفته شده، اظهار داشت: واحد های تولیدی و صنعتی قابل توجهی در روستاهای استان مستقر نشدند اما تسهیلات قابل توجهی برای واحد های فرش بافی و صنایع دستی استان در نظر گرفته شده است.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، تاکید کرد: اما بخشی از واحدها نیز برای حل مشکلات ماشین آلات و مواد اولیه از  طریق صندوق توسعه ملی اقدام کرده اند و مهم ترین برنامه ریزی ها در راستای بازسازی و نوسازی واحد ها صورت می گیرد.

,

وی، ابراز داشت: بی شک بازاریابی و بازارسازی از مهم ترین شاخصه های استمرار واحد های تولیدی و صنعتی است و در صدد هستیم با محول کردن ماموریت های مهمی برای یافتن بازار های جدید بین المللی به دنبال تنوع سازی بازار های مصرف باشیم.

,

اسکندری، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته توانستیم صادرات خوبی به کشور پاکستان برای اولین بار داشته باشیم امیدواریم امسال نیز موفق به بدست آوردن بازارهای بیشتر جهانی شده و محصولات با کیفیت خود را به همگان نشان دهیم تا ضامن احیای واحد های تولید و صنعتی باشیم.

,

وی، یکی دیگر از برنامه های این سازمان در راستای احیا و ادامه روند تولید واحدهای صنعتی در سطح استان را بازدید های حضوری اعلام کرد، و افزود: می توان با بازدید های حضوری تمامی مسایل و مشکلات واحد ها را لمس کرده و با مطرح کردن در کارگروه رفع موانع تولید بتوانیم تصمیمات موثری در راستای بهبود اوضاع اتخاذ کنیم.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، تصریح کرد: سال گذشته در سطح استان از طریق این کارگروه ۳۴۵ واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات مورد نیاز به مبلغ ۴۶۳ هزار میلیارد تومان شده اند.

,

وی، با اشاره به اینکه در سال گذشته هدف گذاری در۶۳۰ واحد صورت گرفته بود، ادامه داد: میزان اعتبار در نظر گرفته شده در این خصوص ۹۰۰ میلیارد دلار بود.

,

اسکندری، در پایان خاطر نشان کرد: همچنین ۲۵۸ طرح از یک هزارو ۴۰۰ طرح موجود پیشرفت بالای ۶۰ درصد را دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه