اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش خبر داد؛

معاینه فنی کمباین‌های برداشت غلات در گالیکش آغاز شد / آغاز فاز دوم شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی

معاینه فنی کمباین‌های برداشت غلات در گالیکش آغاز شد / آغاز فاز دوم شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش از آغاز معاینه فنی کمباین‌های برداشت غلات و آغاز فاز دوم شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ حبیب اله زارع در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: معاینه فنی کمباین‌های برداشت غلات در گالیکش باهدف کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و ارتقای بهره‌وری اجرا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی با اشاره به اینکه راهکارهای مختلفی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی وجود دارد افزود: انجام معاینه فنی و رفع عیوب کمباین‌های برداشت غلات می‌تواند تا حدود زیادی در کاهش افت محصولات اثربخش باشد.

,

زارع افزود: کارشناسان ماشین‌آلات کشاورزی عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آموزش‌های لازم را برای معاینه فنی کمباین‌ها دیده‌اند و کمباین دارها باید با مراجعه به مدیریت‌های جهاد کشاورزی یا مراکز ترویج و خدمات کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به انجام عملیات معاینه فنی دستگاه خود و دریافت کارت معاینه فنی اقدام کنند.

,

وی گفت: ارائه هرگونه سوخت به کمباین داران بر اساس کارت معاینه فنی تائید شده کارشناسان این سازمان خواهد بود.

,

زارع تأکید کرد: در اجرای این طرح همه کمباین‌ها بازدید و در صورت سلامت قطعات و اجزاء کمباین برچسب و کارت معاینه فنی تحویل و در صورت وجود نقیصه موارد به‌صورت کتبی به مالک کمباین ابلاغ می‌شود تا نسبت به رفع اشکال فنی اقدام کند در آن صورت کارت معاینه فنی و سوخت تحویل خواهد شد.

,

وی افزود: از کمباین‌های دارای کاه کوب به علت ریزش ضایعات 10 تا 15 درصد بیشتر از دیگر کمباین‌ها استفاده نکنند و از آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت خودداری کنند.

,

به گفته وی در شهرستان گالیکش بالغ‌بر 150 دستگاه کمباین و 20 دروگر دستی عملیات برداشت محصولات را انجام می‌دهند.

,

آغاز اجرای فاز دوم طرح شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی در گالیکش

, آغاز اجرای فاز دوم طرح شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی در گالیکش,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اعلام این خبر گفت: بیش از هزار دستگاه کمباین و تراکتور در شهرستان مشمول شماره‌گذاری می‌باشند.

,

وی افزود: کلیه صاحبان تراکتور‌ها و کمباین‌های کشاورزی با عمر ۲۵ سال که فاقد شماره انتظامی است، موظف هستند نسبت به شماره‌گذاری وسیله خود اقدام کنند.

,

زارع خاطرنشان ساخت: در مرحله اول طرح عملیات پلاک گذاری که از آبان ماه سال 1395 در دو بخش لوه و مرکزی شهرستان گالیکش اجرایی شد درمجموع 335 دستگاه تراکتور چهار سیلندر، 17 دستگاه تراکتور 6 سیلندر و 3 کمباین پلاک گذاری شدند.

,

زارع تأکید کرد: با اجرای این طرح اهدافی نظیر شناسنامه‌دار شدن ماشین‌آلات کشاورزی با اهداف انتظامی، امنیتی و تولیدی، ایجاد مکانیسم جهت بیمه نمودن این ماشین‌آلات، ساماندهی نقل و انتقالات، مشخص شدن مالکان قانونی و ایجاد فضای زیرساخت جهت رهن بردن اسناد این نوع ماشین‌آلات جهت استفاده از تسهیلات بانکی محقق می‌شود.

,

به گفته وی در شهرستان گالیکش هزار و 200 دستگاه تراکتور وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه