اخبار داغ

یادداشت؛

بوکان، ونیز ایران در هنگام بارندگی

بوکان، ونیز ایران در هنگام بارندگی
هر بار و با بارش قطره های رحمت بخش باران مشکلی به نام آب‌گرفتگی بسیاری از معابر اصلی و فرعی بوکان را به رودخانه های خروشان تبدیل می کند و انگار درد بی‌درمانی است که چاره ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، هر بار و با بارش قطره های رحمت بخش باران مشکلی به نام آب‌گرفتگی بسیاری از معابر اصلی و فرعی بوکان را به رودخانه های خروشان تبدیل می کند و انگار درد بی‌درمانی است که چاره ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

معابر اصلی و فرعی بوکان هر باره و با بارش باران با معظل بزرگی به نام آب گرفتگی رو به رو هستند که علی الرغم تکرار هر باره آن هنوز برای بسیاری از مناطق چاره اندیشی خاصی نشده است.
بوکان به‌عنوان شهری کوهپایه ای، در پی هر بارندگی با سرازیر شدن آب از مناطق بالا دستی به سمت مرکز شهر با معضلی به نام آب‌گرفتگی در حالت خوش بینانه و سیلاب در حالت نسبتاً بدبینانه‌ای مواجه است که طی سالیان گذشته مدیریت شهری برای برطرف کردن این معظل برنامه ریزی خاصی نداشته است.
هر چند نباید تنها این مسئله را عامل آب گرفتگی معابر بوکان دانست بلکه عوامل دیگری همچون استاندارد نبودن جوی های آب، هدایت آبروهای خانگی به درون شبکه فاضلاب شهری و مدیرت غلت را عامل این آب گرفتگی ها دانست.
هدایت و دفع آبهای سطحی طبق ماده ۵۵ شهرداریها جزو وظایف شهرداری است ولی با مروری بر اقدامات شهرداری بوکان طی چند سال گذشته این آب گرفتگی ها را باید بسیار طبیعی دانست.
شهرداری بوکان طی چند سال گذشته با یجای جداسازی و منفک نمودن آبهای سطحی از شبکه فاضلاب در بعضی مناطق جداول را به شبکه مدرن و یا سنتی فاضلاب وصل نموده و این کار باعث پس زدگی آن در اکثر مناطق میگردد بطوریکه داخل منهول های فاضلاب پر از بطری های یکبار مصرف می گردد و در نهایت سبب آب گرفتگی معابر و خسارت مادی به مردم می شود.
چاره‌اندیشی برای نوسازی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهر بوکان در راستای رفع معایب بالا چند مدتی است که در دستور کار شهرداری نیز قرار گرفته که امید است این مهم در نهایت با استاندارد سازی جوی های آب و تفکیک آب های سطحی از شبکه فاضلاب خانگی برطرف شود هر چند این مهم نیازمند یک طرح جامع و بلندمدت از سوی متولیان امر است.
شهرداری، ابفای شهری و مدیریت بحران بوکان سه ظلع حل این معظل هستند تا در هنگام بارندگی از تبدیل شدن بوکان به ونیز ایران جلوگیری هستند هر چند جدای از ایجاد مشکلات عدیده برای مردم نباید از زیبایی های آن نیز غافل شد.
“عکس آرشیوی است”

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه