اخبار داغ

وقتی پول ایران بی ارزش می شود

بی احترامی میزبانان عراقی به زائران ایرانی

بی احترامی میزبانان عراقی به زائران ایرانی
متاسفانه با بی ارزش شدن پول ایران در کشور همسایه عراق باعث بی احترامی میزبانان عراقی با زائران ایرانی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان کرمان؛ می خواهم در این متن از تراژدی غم انگیزی گزارش بنویسم که مسلما گوش مسئولین پر است از آن و متاسفانه و صد متاسفانه خیلی راحت از کنار آن می گذرند و یا زیاد برایشان مهم نیست و یا اگر هم باشد از اهمیت کمی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان کرمان, راه آرمان کرمان,

درست بعد از پایان یافتن جنگ بین ایران و عراق که راه کربلا باز شد و امنیت تا حدودی برقرار شد ، یادم هست وقتی زائران ایرانی برای زیارت عتبات به عراق سفر می کردند و اگر می خواستند در شهر کربلا و یا نجف سوغاتی بخرند هر یک هزار تومان جمهوری اسلامی ایران برای عرب ها چقدر ارزش و اهمیت داشت آنها به هزار تومان "یک خمینی" می گفتن و آن را روی چشمانشان می گذاشتند و می بوسیدند و سپس در جیبشان می گذاشتند. ولی پس از گذشت چند سال از ارتباط خوب بین ایران و عراق و بوجود آمدن جنگ های تروریستی در عراق و حمایت کشور جمهوری اسلامی ایران از این کشور به دلایل مختلف از جمله دفاع از حریم حرم های مطهر ائمه (ع) و جلوگیری از ورود دشمنان نظام از طریق مرز این کشور، فرزندان غیور خود را به مقابله با شرارت های تروریستی می فرستند.

,

سر این قصه دراز است، بگذریم از اینکه روزی حزب بعث عراق به سرکردگی صدام حسین با حمایت کشورهای ابرقدرتی همچون آمریکا و اروپا به کشور مظلوم ایران حمله ور شد و قصد غصب سرزمین های آن را داشت که در این راه تعداد زیادی از هموطنان بی گناه ما چه نظامی و چه غیرنظامی به شهادت رسیدند، ولی به همت و تلاش و وحدت بین ارتش و سپاه و بسیج و مردم بالاخره جلوی این خون و خونریزی گرفته شد و دشمن از خاک پاک ایران رانده شد.

,

امروز هم فرزندان نظام جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته غیرتشان اجاره نمی دهد تا دشمن گوشه چشمی به حریم حرم عزیزان زهرا (س) و مرزهای ایران و کشورهای اسلامی داشته باشند.

,

نمی خواهم خدای ناکرده موضوعی را بیان کنم که به جایی و یا به شخصی بر خورد بلکه می خواهم بگویم اوایل که به کشور عراق سفر می کردیم رفتار اعراب با ایرانی ها خیلی دوستانه و خوب بود ولی متاسفانه نمی دانم علت و موضوع چیست که با گذشت زمان،  ارتباط رفتاری برخی اعراب در شهر نجف و کربلا با زائرین ایرانی اصلا خوب نیست ، حتی بیشتر مواقع به عنوان یک رهگذر دیده ام  چون زائران ایرانی رسم و رسوماتی دارند مبنی بر اینکه جایی که برای زیارت می روند برای تبرک هم شده باید سوغاتی خریداری نمایند، ولی این سوغاتی به چه قیمتی به قیمت اینکه یک کشور برادر وهمسایه به خاطر بی ارزش شدن پول ایران اینطور برخورد بدی با یک ایرانی داشته باشد.

,

به قول خود برخی از بازاریان عراقی هنوز دینار ما ارزشش بیشتر از پول شماست و ما با چند دینار می توانیم کلی از ایران خرید کنیم و در کشور خودمان با قیمت بسیار بالا قالب خودتان کنیم، کجاست غیرت ایرانی؟

,

چرا مسئولین این طور مسائل را پشت گوش می اندازند و به آن توجهی نمی کنند، آیا این درست است؟ شاید بگویید خوب شما زائرین خرید نکنید؟ آیا به نظر شما باز مطرح کردن چنین مسئله ای درست است؟ چرا مسئله را از ریشه و بن درست نمی کنید؟ علت اینکه ارزش پول ایران باعث بی احترامی کردن یک عراقی به ایرانی شود درست است؟

,

زائری را دیدم که وارد مغازه شد خواست جنسی بخرد ابتدا فروشنده عراقی به دینار به او قیمت داد ، زائر ایرانی در جوابش گفت به پول ایران چقدر می شود ؟ که این پاسخ را شنید پول ایران ارزشی ندارد، بیندازیدش دور، پول ایران خسارت است و آن وقت است که غیرت ایرانی به جوش می آید و می گوید چطور ارزش ندارد همان عکسی که رویش قرار دارد از همه رهبران برایمان با ارزش تر و مهمتر است، که این مسئله می شود باعث اختلاف و بگو مگو بین میزبان و میهمان.

,

آیا باید باز دست روی دست گذاشت و دیگران به ارزش های ما توهین کنند؟ چرا مسئولین در این رابطه چاره ای نمی اندیشند؟ آیا آنان این مسئله را تا به حال شنیده اند یا شنیده و گوششان پر است و نسبت به آن بی اعتنا هستند.

,

دولت محترم! چرا برای کم ارزش بودن و بی ارزش شدن سرمایه کشور فکری نمی کنید؟ آیا  بار به خاطر این مسئله باید از دشمن چوب بخوریم؟

,

ولی بدانید که هر زائر ایرانی با غیرت در کشور عراق که با این مسئله روبرو می شود دعایش را به جان شما دولتی ها می کند....

,

 

,

گزارش از : مهین نامجو خبرنگار

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه