اخبار داغ

در گفتگو با کارآفرین مطرح شد؛

روزهای خوب آوردنی است نه آمدنی!/ایجاد اشتغال برای 70 نفر توسط بانوی هرمزگانی

روزهای خوب آوردنی است نه آمدنی!/ایجاد اشتغال برای 70 نفر توسط بانوی هرمزگانی
در شرایطی که جوانان در انتظار یافتن شغل، عمرشان را می گذرانند؛ عده ای با تکیه بر توانایی های شخصی و اراده قوی دست به ایجاد اشتغال برای خود و سایر افراد جامعه می زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هرمز؛ این روزها وضعیت معیشتی و یافتن کار یکی از اساسی ترین مشکلات تمام جوامع را تشکیل می دهد و بسیاری از این موضوع آزرده خاطر هستند، این مسئله بهانه مناسبی برای هنجارشکنی ها نیز شده و این در حالی است که عده ای به جای منتظر فرصت ماندن آن را ایجاد می کنند و از این طریق علاوه بر ایجاد اشتغالی پایدار برای خود، باعث ایجاد شغل برای سایر افراد نیز می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

سهیلا هاشمی پور، صنعتگر صنایع دستی شهرستان بندرخمیر در گفتگو با خبرنگار هرمز، اظهار کرد: من همچون سایر بانوان هرمزگانی صنایع دستی را به طور تجربی، از مادرم آموخته ام و از شش سالگی به این هنر پرداختم.

, هرمز,

این کارآفرین هرمزگانی در ادامه افزود: زمانی که جدی تر این کار را پیگیری کردم با هدایت و کمک سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان نخستین خانه صنایع دستی شهرستان بندرخمیر را تاسیس کردیم که مکان آن را شهرداری به ما داده است.

,

, ,

 

,

هاشمی پور با تاکید بر زمینه های فعالیت این کارگاه، تصریح کرد: تحصیلات من در زمینه گلابتون دوزی است اما در این کارگاه همه صنایع فعالند و بیشتر در زمینه لباس های سنتی کارهای رو دوزی انجام می دهیم که از این طریق برای 20 نفر فرصت شغلی مستقیم و 50 کار به صورت غیرمستقیم ایجاد کرده ایم. 

,

وی با اشاره به آغاز کار این کارگاه از سال 94، بیان کرد: تا پیش از اینکه شهرداری مکانی را در اختیارمان قرار دهد مکانی را اجاره کرده بودیم و فعالیتمان را به طور جدی از آن جا آغاز کردیم اما با برپایی خانه صنایع دستی شهرستان مکانی دائمی و شناخته شده برای زنان فعال و سختکوش استان داریم. 

,

, ,

این صنعتگر با بیان اینکه خانه صنایع دستی پلی میان صنعتگران و سازمان است، خاطرنشان کرد: هر کدام از صنعتگران که دچار مشکل می شوند به ما مراجعه می کنند و این مکان توانسته به خوبی از آنان حمایت کند؛ بیشتر در آمد ما از برپایی نمایشگاه هاست و میراث فرهنگی استان با کمک هزینه ای که به ما می دهند برای حضور در نمایشگاه های استانی حمایت می کنند که این مسئله بسیار دلگرم کننده است.

,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه