اخبار داغ

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان:

پلمپ 7 باشگاه ورزشی متخلف در استان زنجان/ بیشترین تخلفات سوء مصرف مکمل‌های ورزشی زنجان در باشگاه‌های پرورش‌اندام انجام می‌شود

پلمپ 7 باشگاه ورزشی متخلف در استان زنجان/ بیشترین تخلفات سوء مصرف مکمل‌های ورزشی زنجان در باشگاه‌های پرورش‌اندام انجام می‌شود
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت باشگاه‌های استان زنجان رصد می‌شود گفت: بیشترین تخلفات ورزشی در باشگاه‌های بدنسازی به دلیل مصرف مکمل‌ها اتفاق می‌افتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; صدیقه دهنایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برخورد با باشگاه‌های متخلف در استان زنجان اظهار کرد: ستاد نظارت به صورت مستمر فعالیت باشگاه‌ها را رصد می‌کند که در سال گذشته 168 مورد بازدید از باشگاه‌ها انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه ۹۱ مورد تذکر توسط ستاد نظارت بر باشگاه‌های ورزشی استان زنجان در سال گذشته انجام شد تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد اخطاریه پلمپ، ۳۰ مورد تعهد نامه کتبی از موسسین و مربیان متخلف و پلمپ 7 باشگاه ورزشی متخلف را داشتیم.

,

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان با اشاره به کشف دارو‌های غیر‌مجاز از باشگاه‌های بدنسازی در سال گذشته افزود: بیش از ۷ هزار عدد قرص و کپسول غیر‌مجاز و ۱۲۶ بسته پودر بدنسازی ممنوعه و ۳۶ میلی لیتر شربت نیروزا از باشگاه‌های متخلف استان در سال ۹۶ کشف و ضبط شد.

,

وی با تاکید بر نظارت بر باشگاه‌های استان زنجان توسط مامورین ستاد نظارت به صورت نامحسوس گفت: در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرقانونی اقدامات قانونی انجام می‌شود.

,

دهنایی ابراز کرد: بیشترین تخلفات در باشگاه‌های بدنسازی اتفاق می‌افتد و همچنین بیشترین تخلفات این رشته ورزشی در شهرستان زنجان است.

,

وی گفت: باشگاه‌ها بدنسازی در شهرستان خرمدره و طارم جزوه پاکترین باشگاه‌ها در این رشته ورزشی هستند.

,

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان ارائه برنامه‌های تغذیه در باشگاه‌های ورزشی را ممنوع اعلام کرد و افزود: هیچ یک از باشگاه‌هها حق ارائه برنامه‌های تغذیه‌ای را ندارند و در صورت مشاهده برخورد قانونی و در اولین فرصت تذکر و در صورت عدم توجه به تذکرات اعلام شده باشگاه مورد نظر پلمپ خواهد شد.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مجموع در استان زنجان ۴۸ هزار نفر ورزشکار بیمه شده وجود دارد افزود: از این تعداد ۱۸ هزار و ۲۲۴ نفر خانم و ۲۹ هزار و ۷۵۴ نفر آقا هستند.

,

دهنایی با اشاره به تعداد هزینه‌های درمانی پرداخت شده در سال گذشته در استان گفت: در سال گذشته ۴۷۰ نفر هزینه درمانی دریافت کردند و هزینه‌های غرامت فوت شده نیز 2 نفر بود.

,

وی با اشاره به پوشش پزشکی بیش از ۳۰۰ رویداد ورزشی در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ گفت: مهمترین آنها شامل پوشش پزشکی قهرمانی کشور در رشته ورزشی ووشو بود که در قالب 31 استان در زنجان برگزار شد.

,

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان پوشش پزشکی المپیاد ورزشی شمال غرب کشور که شامل رشته‌های شنا‌، بدمینتون، ووشو و جودو را از جمله اقدامات این هیئت در استان عنوان کرد و گفت: همچنین پوشش پزشکی لیگ برتر قهرمانی کبدی خواهران کشور در استان زنجان و پوشش پزشکی مسابقات بین‌المللی بدمینتون در بهمن ماه از جمله فعالیت‌های این هیئت در استان 96 است.

,

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۹۶ تا پایان سال گذشته جلسات مختلفی با حضور نمایندگان ادارات مراکز بهداشت، اداره اماکن، نیروی انتظامی، معاونت غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی و هیئت پزشکی به منظور ساماندهی باشگاه‌های پرورش اندام و بدنسازی و کاهش این تخلفات تشکیل شد.

,

دهنایی افزود: 8 مورد کارگاه آموزشی کمیته روانشناسی ویژه مربیان ورزشی، 7 مورد کارگاه آموزشی ویژه ورزشکاران، یک مورد همایش بزرگ روانشناسی باعنوان سرسختی ذهنی و روانی و موفقیت ورزشی و ۳۴ مورد نشست و جلسه آموزش اعضای کمیته در سال گذشته در زنجان تشکیل شد.

,

وی با اشاره به افتتاح مرکز درمانی هیئت پزشکی ورزشی با حضور مسئولان استانی در سال ۹۶ گفت: مرکز فیزیوتراپی هیئت پزشکی ورزشی استان نیز تجهیز شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه