اخبار داغ

به مناسبت روز ملی کارآفرینی

من متهم به کارآفرینی هستم / چرا از پیشرفت کرمان می ترسند

من متهم به کارآفرینی هستم / چرا از پیشرفت کرمان می ترسند
کارآفرین کرمان گفت: در استان کرمان بعضی مدیران می ترسند و نمی خواهند کرمان ، کرمان باشد استانی با استعدادهای ناب سرمایگذاری لذا چرا باید از همه استان ها عقب تر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از“راه آرمان کرمان “عباس دوست کامی یک کارآفرین استانی است که سعی دارد با ارائه “طرح اولین و بزرگترین مرکز پرورش بلدرچین “و صرف هزینه های شخصی خود به بزرگترین قطب پرورش بلدرچین در کرمان بدل شود اما از بی توجهی مسئولین و مشکلاتی که برایش ایجاد می کنند گلایه مند است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از, “راه آرمان کرمان “, “راه آرمان کرمان, عباس دوست کامی یک کارآفرین استانی است که سعی دارد با ارائه “طرح اولین و بزرگترین مرکز پرورش بلدرچین “و صرف هزینه های شخصی خود به بزرگترین قطب پرورش بلدرچین در کرمان بدل شود اما از بی توجهی مسئولین و مشکلاتی که برایش ایجاد می کنند گلایه مند است .,

دوست کامی در خصوص مشکلات عرصه کارآفرینی گفت : تسهیلات کم با ضمانت زیاد ،گرفتن انواع مجوزات و سنگ اندازی بعد از آغاز به کار با وجود مجوز ،  عدم توازن در بازار جهت ارائه محصول و عدم ارائه سوخت لازم به  محیط کار از بزرگترین دغدغه های کارآفرینان در زمان فعلی است .

,

اولین پرورش دهنده بلدرچین کرمانی تصریح کرد: اولین مشکل، تسهیلاتی است که به تولید کننده می دهند، من برای دریافت تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی،  ۴۰۰میلیون تومان سند گذاشتم حال که بعداز تمامی مشکلات قبول کردن وثیقه ها، کل مبلغ وام را به صورت ۷ قسط در سال  ۹۱ که اوج گرانی مصالح بود به من پرداخت کردند که بیشترین مبلغ آن ۳۰میلیون تومان بود.

,

وی با طرح این سئوال که  وقتی یک کار افرینی می خواهد طرحش را به ثمر برساند و باید از ۱۰۰ نفر پول قرض بگیرد، بیان کرد: دریافت تسهیلات برای این است که کارآفرین بتواند کاری بکند  و طرحش را به جلو ببرد تا به سود دهی برسد ولی من تاکنون هنوز درگیر پرداخت استقراضهایم هستم چطور می توانم ، اقساط حاصل از دریافت وام را بپردازم؟درحالی که من هنوز نتوانستم نتیجه طرح خود را ببینم بانک اقساط  خود را مطالبه کرده است.

,

دوست کامی تاکید کرد: لذا خواهش می کنم یا به تولید کننده تسهیلات ندهند یا اگر می دهند با تولید کننده قرارداد خاصی که نه تولید کننده و نه بانک متضرر شوند ، منعقد کنند.

,

دوست کامی اظهار کرد :دومین مشکل کارآفرینان استان دریافت انواع مجوز از بهداشت ، جهاد،  آب ، منابع طبیعی و…است ، من تمامی مجوزات را گرفتم و کاملا قانونی طرحم را به اینجا رساندم حق من نبود که در دادگاه متهم باشم و مورد باز خواست قراربگیرم  این طرح با اینکه  اولین و بزرگترین طرح در کرمان است اما  هیچ ارگانی به صورت مستقیم از آن حمایت نکرده است  و از سازمان های متولی طرح خیری ندیدم  فقط  بلد هستند با ماده و تبصره کارآفرین را متهم کنندو مثل یک ادم جانی با ما برخورد می کنند.

,

کارآفرین و پرورش دهنده بلدرچین سومین مشکل  عرصه کارآفرینی را سوخت مطرح می کند و می گوید: زمانی که می خواهیم مجوز تاسیس را بگیریم می گویند باید خارج از طرح “هادی “باشید بعد که می سازیم می گویند گاز را باید خودت بکشی.

,

وی افزود:طرحی مثل طرح من که حدود ۳کیلومتراز لوله اصلی دور هست چکار باید بکند؟جالبتر اینکه گازویل هم نمی دهند ومی گویند اگر بخواهیم کمکت کنیم فقط  می توانیم تا مدتی  خاص سوخت شما را تامین کنیم تا  مجبور شوی گاز بکاشنی و یا آزاد خریداری نمایید. حال یک سوال در ذهن من کارآفرین ایجاد شده است ، چطور می توان جلوی قاچاق گازویل را گرفت درصورتی که خودمان به فرد متقاضی  اینچنین می گوییم.

,

دوست کامی در خصوص مشکلات عرضه محصول هم گلایه های داشت که عنوان کرد:  بعداز همه این مشکلات و گذشتن ازهفت خان در زمان برداشت محصول و دیدن نتیجه دسترنجت، تازه مشکلات و هفت خان بعدی آغاز می گردد.

,

این کارآفرین تشریح کرد: در استان  کرمان کسی نیست  که محصول ما را خریداری کند و اگرهم خریداری کنند تقریبا مجانی می خواهند که اصلا به نفع تولید کننده نیست و تمام سود را واسطه دریافت می کند.

,

وی بیان داشت: لذا دوباره برای اینکه محصول به دست مصرف کننده با قیمت مناسب برسد باید ماراتنی دیگر را آغاز کنیم و کشتارگاه ، بسته بندی و انجماد را در دل طرح خود بگنجانیم که فقط ساخت و تجهیز کامل کشتارگاه نزدیک به ۲۵۰میلیون تومان هزینه دارد.

,

دوست کامی که دلی پر از  بی توجهی مسئولان دارد ابراز کرد : در استان کرمان بعضی مدیران می ترسند و نمی خواهند کرمان ، کرمان باشد استانی با استعدادهای ناب سرمایگذاری  لذا چرا باید از همه استان ها عقب تر باشد.

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه