اخبار داغ

از برجام چه خبر؟

از برجام چه خبر؟
وال‌استریت‌ژورنال هم نوشت مقام‌های آمریکایی و اروپایی در حال کار برای رسیدن به توافقی سیاسی با هدف تغییر برجام طبق خواسته رئیس‌جمهور آمریکا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه تا قبل از 22 اردیبهشت (موعد تمدید بخشی از تعهدات برجامی آمریکا) با رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت و گو خواهند داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روز گذشته امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه  تکرار کرده است برجام توافق کاملی نیست اما از نظر او هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد و آمریکا باید به آن پایبند باشد. ماکرون در ادامه اظهاراتش در کنار حفظ برجام، از مهار منطقه ای و مبارزه با برنامه موشکی ایران سخن گفته است.

,

آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان هم که به زودی به واشنگتون می رود در مصاحبه شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته است من وجود برجام را، هرچند که توافق کامل و ایده‌آلی نیست، به اینکه هیچ توافقی وجود نداشته باشد ترجیح می‌دهم. ما به بحث در این مورد ادامه خواهیم داد. آلمان بسیار دقت خواهد کرد که این توافق همچنان اجرایی بماند. مرکل گفته تلاش می کند آمریکا در برجام باقی بماند.

,

وال‌استریت‌ژورنال هم نوشت مقام‌های آمریکایی و اروپایی در حال کار برای رسیدن به توافقی سیاسی با هدف تغییر برجام طبق خواسته رئیس‌جمهور آمریکا هستند. شاید این توافق سیاسی بهانه ای شود تا ترامپ تمدید تعلیق تحریم ها را در 22 اردیبهشت انجام دهد.

,

مفاد احتمالی این توافق سیاسی: ایران از ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما یا آزمایش آنها منع می شود و بار دیگر بر دسترسی آژانس به سایت‌های ایران از جمله سایت‌های نظامی تأکید خواهد شد.

,

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس هم نوشت: پیش‌نویس چهار سند که دیپلمات‌ها گمان می‌کنند در آنها به نگرانی‌های ترامپ پرداخته شده تهیه شده است. در این اسناد این نکته تصریح می شود که معاهدات بین‌المللی غیر از برجام از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای در سال‌های پس از انقضای برجام جلوگیری می‌کند. در این سندها به علاوه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته شده فعالیت‌های نظارتی را تقویت کند و وعده داده شده در صورت حرکت ایران به سمت ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما تحریم‌های شدیدی علیه این کشور وضع می‌شود.

,

منبع: اندیشکده راهبردی تبیین

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه