اخبار داغ

در نشست ساماندهی گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

گلایه های مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از شهرداری یاسوج/قولی که معاون عمرانی به مادر شهید داده بود

گلایه های مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از شهرداری یاسوج/قولی که معاون عمرانی به مادر شهید داده بود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد به نیاز بیش از سه میلیارد تومان برای ساماندهی گلزارهای شهدای ناتمام در استان اشاره کرد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نسبت به عملکرد شهرداری یاسوج و همچنین غیبت آن ها در این نشست گلایه داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ساماندهی گلزار شهدای استان گفت:  ۱۳۲گلزار شهید در استان وجود  دارد که ساماندهی نشده است و طبق براورد انجام شده  بیش از سه میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی کامل  نیاز داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو,

موسوی با بیان اینکه نسبت به کشور در خصوص ساماندهی گلزار شهدا وضعیت بسیار خوبی داریم  بیان کرد: این تعداد گلزار شهید  که ساماندهی نشده اند هشت درصد گلزارهای شهید استان را تشکیل می دهد و بقیه ساماندهی شده اند که تلاش می کنیم اعتبار مورد نیاز برای این هشت درصد نیز جذب شود که بتوانیم جشن پایان ساماندهی را در استان در پایان سال برگزار کنیم  تا هدیه ای به خانواده های شهدا باشد.

,

وی افزود: گلزار هایی داریم که بر اثر گذر زمان و یا زلزله دچار اسیب شده اند که نیازمند اصلاح هستند که تا سقف 500 هزار تومان را می توانیم برای تعمیر آنها هزینه کنیم اما  برخی دیگر نیازمند تغییرات بیشتری هستند که شهرداری نیز باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشد.

,

, ,

موسوی عنوان کرد: ۶۰مزار تک شهیدی در استان ساماندهی شده است  همه باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم یکی ازاین کارها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  ساماندهی گلزارهای شهداست و لازم است همه افرادی که دعوت می شوند در جلسات حضور داشته باشند.

,

موسوی با انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران در جلسات بنیاد شهید گفت:  اگر مدیران نمی توانند در جلسات شرکت کنند نماینده خود را بفرستند در حالی که اکنون می بینیم برخی از مدیران امروز در جلسه حضور نداشته اند که امیدواریم از این به بعد اینگونه نباشد.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان نیز در این جلسه گفت: جاده دسترسی به یادمان شهدای گمنام یاسوج وضعیت خوبی ندارد که شهرداری یاسوج باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشد با توجه به اینکه وظیفه حفظ و نگهداری از گلزارهای شهید و یادمان شهدا بر عهده شهرداری یاسوج است.

,

امیرعباس آسمند بیان کرد: 17 نقطه المان شهدا به بهره برداری رسیده است که 5 نقطه در حال ساخت است و بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و چهار نقطه  نیز اعتباراتی را باید برای آنها در نظر بگیریم که بتوان آنها را ساماندهی کرد که این چهار نقطه در سوق، دیشموک، دانشکده فنی و حرفه ای دختران یاسوج و لیکک است.

,

, ,

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که با همکاری سازمان برنامه ریزی استان اعتبار لازم اختصاص یابد که اگر این اتفاق بیفتد و این تعداد نیز ساماندهی شود می توان گفت بیش از 80 درصد از یادمان های شهدا در استان را ساماندهی کرده ایم و این یک امار خوب نسبت به کشور است.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تصریح کرد: تپه نورالشهدای یاسوج دو مشکل جاده دسترسی و اب دارد  که قرار بود شهرداری یاسوج در این راستا همکاری لازم را داشته باشد که تا کنون این همکاری انجام نشده است البته ما به این وضعیت اعتراض داریم که چرا شهرداری خود در چنین جلساتی حضور پیدا نمی کند بروکراسی اداری در شهرداری بسیار زیاد است و اعتراض خود را از نحوه برخورد شهرداری اعلام می کنیم.

,

 معاون عمرانی استاندار نیز در این جلسه گفت: نمایندگانی از دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری و بنیاد شهید از همه گلزارهای شهدا بازدید کنند و وضعیتی از گلزارهای شهدا در یاسوج اعلام کنند که چه مواردی را نیاز دارند.

,

عزیزی فیلی بیان کرد: هر شهرداری که خوب عمل کرده است تشویق می شود و آنهایی که در این راستا بد عمل کرده اند تذکرات لازم داده می شود آبفای شهری و شهرداری یاسوج نیز مشکل جاده دسترسی یادمان شهدای گمنام یاسوج و آب آشامیدنی آن را حل کنند.

,

فیلی با بیان اینکه  گلزار شهدای شهرستان لنده هر چه زودتر ساماندهی شود گفت: در سفر به شهرستان لنده مادر شهید کریمی درخواستی از مسئولان داشت و مطرح کرد که باید تلاش کنیم ان کار نیز انجام شود چرا که به مادر شهید قول داده ایم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه