اخبار داغ

فرماندار شهرستان زنجان:

سرما به محصولات زراعی و باغی شهرستان زنجان بیش از 198 میلیارد تومان خسارت زد/ تعداد زیادی از کشاورزان محصولات خود را بیمه نکردند

سرما به محصولات زراعی و باغی شهرستان زنجان بیش از 198 میلیارد تومان خسارت زد/ تعداد زیادی از کشاورزان محصولات خود را بیمه نکردند
فرماندار زنجان گفت: سرما به محصولات زراعی و باغی شهرستان زنجان بیش از 198 میلیارد تومان خسارت زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سرمازدگی‌های اخیر اظهار کرد: ما یک دل نگرانی جدی در این زمینه داریم، متاسفانه تعداد زیادی از کشاورزان محصولات خود را بیمه نکرده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , موج رسا;,

وی با بیان اینکه باغداران و کشاورزان ما شرایط سختی دارند، ابراز کرد: در بخش زراعی در محصول گندم حدود 15 درصد خسارت به مزارع شهرستان زنجان وارد شده که حدود 97 میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت برآورد شده است.

,

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه در محصول جو 10 درصد یخ زدگی و خسارت داشتیم، عنوان کرد: این 10 درصد حدود 11 میلیارد و 550 میلیون ریال برآورد شده است.

,

وی با اشاره به اینکه در مزارع کلزا 40 درصد خسارت داشتیم، افزود: 6 میلیارد و 156 میلیون ریال برای محصول کلزا برآورد خسارت شده است.

,

عسگری با بیان اینکه در محصول گلرنگ 30 درصد خسارت داشتیم که یک میلیارد 215 میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در حبوبات 10 درصد خسارت پیش بینی شده که برآورد ریالی آن 16 میلیارد و 900 میلیون ریال است.

,

وی بیان کرد: کل محصولات زراعی ما که دچار خسارت شدند از لحاظ ریالی بالغ بر 132 میلیارد و 921 میلیون ریال است.

,

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در محصولات باغی انگور 80 درصد دچار خسارت شده است، اظهار کرد: 194 میلیارد و 400 میلیون ریال برای باغات انگور شهرستان زنجان برآورد خسارت شده است.

,

وی با بیان اینکه در باغات سیب و دانه‌دارها 50 درصد خسارت پیش بینی شده است، ابراز کرد: 380 میلیارد و 430 میلیون ریال به این باغات سیب خسارت وارد شده است.

,

عسگری با اشاره به اینکه خسارت وارد شده به محصول بادام 85 درصد است، گفت: عدد ریالی خسارت 148 میلیارد و 650 میلیون ریال برآورد شده است.

,

وی با بیان اینکه در محصولات هسته‌دار مانند هلو، شلیل و غیره 75 درصد خسارت برآورد شده است، عنوان کرد: 321 میلیارد و 750 میلیون ریال خسارتی است که به این محصولات وارد شده است.

,

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه به باغات گردو در شهرستان زنجان بیش از 90 درصد خسارت وارد شده است، بیان کرد: 810 میلیارد ریال برای باغات گردو برآورد خسارت شده است.

,

وی با بیان اینکه به کل محصولات باغی شهرستان 1855 میلیارد و 330 میلیون ریال خسارت وارد شده است، افزود: به کل محصولات زراعی و باغی شهرستان زنجان 1988 میلیارد و 211 میلیون ریال خسارت وارد شده است.

,

عسگری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کشاورزان محصولات خودشان را بیمه نکرده بودند، خاطرنشان کرد: عدم بیمه موضوعی است که خود کشاورزان باید ورود پیدا می‌کردند و بخشی از کارها نیز به تعاملات بیمه و صندوق‌ها برمی‌گردد که مسئولان جهاد کشاورزی و مراکز خدمات کشاورزی باید برای سالهای آینده فکری برای این موضوع بکنند.

,

وی با تاکید بر اینکه کوتاهی کشاورزان سبب شده تا بخشی اعظمی از این محصولات مشمول بیمه نشوند، تصریح کرد: متاسفانه این شرایط امسال در بخش کشاورزی ما حاکم شده است، مدیریت بحران کارش را آغاز کرده و فرمهای مربوط به خسارت روستا به روستا تکمیل می‌شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه