اخبار داغ

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی؛

حقوق شهروندی اشتغال جوانان را هم شامل می‌شود/ فضای کسب و کار استان مناسب نیست

حقوق شهروندی اشتغال جوانان را هم شامل می‌شود/ فضای کسب و کار استان مناسب نیست
بهبودی گفت: حقوق شهروندی مسایل متنوعی را در بر می‌گیرد، برای مثال جوانان حق کار دارند اما فضای کسب و کار استان این اجازه را به آنان نمی‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  داود بهبودی پیش از ظهر امروز در همایش حقوق شهروندی که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه پیام نور تبریز برگزار می‌شد با بیان اینکه رئیس‌جمهور در سال 95 با ابلاغ حقوق شهروندی به این موضوع رسمیت بخشیدند و گام‌های اولیه در این زمینه برداشته شد، ابراز داشت: چنین موضوع مهمی با چالش‌هایی در عرصه فرهنگی و اجتماعی مواجه است که باید با گفتمان رفع گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,  داود بهبودی پیش از ظهر امروز در همایش حقوق شهروندی که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه پیام نور تبریز برگزار می‌شد با بیان اینکه رئیس‌جمهور در سال 95 با ابلاغ حقوق شهروندی به این موضوع رسمیت بخشیدند و گام‌های اولیه در این زمینه برداشته شد، ابراز داشت: چنین موضوع مهمی با چالش‌هایی در عرصه فرهنگی و اجتماعی مواجه است که باید با گفتمان رفع گردد.,

وی خاطرنشان ساخت: برای آنکه حقوق شهروندی با تغییر دولت و جریان‌ها مخدوش نگردد، نیازمند نهادینه‌سازی با برنامه‌ی مدون است و کسانی که دل در گرو رشد و توسعه کشور دارند در محافل دوست‌داران حقوق شهروندی، ما را در این مسیر همراهی خواهند کرد.

,

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی یکی از لوازم میل به جریان توسعه را امید خواند و عنوان کرد: حقوق شهروندی از جمله محورهای امید و اعتماد آفرین است؛ آذربایجان‌شرقی نیز جزو استان‌هایی به شمار می‌رود که پیام منشور حقوق شهروندی را خوب دریافت کرده و اقدامات مناسبی را در این راستا انجام داده است.

,

 وی از تعیین رابطین حقوق شهروندی در عرصه‌ی آموزش و تعیین جزوات در این زمینه خبر داد و افزود: ۸ عنوان کتاب حقوق شهروندی در استان ما تالیف شده و سال گذشته نیز ۱۸۱ دوره آموزشی در ۷۴ دستگاه برگزار گردید که نزدیک به ۴۹ هزار نفر آموزش دیدند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه دستگاه خودارزیابی شهروندان و استقرار میز خدمت در تمامی نهادهای دولتی صورت گرفته است، یادآور شد: اعتبارات قابل توجهی برای مناسب سازی فضاهای اداری انجام داده‌ایم.

,

وی بیان داشت: در سطح صدا و سیما و آموزش و پرورش تولید محتوا صورت گرفته و نشریاتی برای دانش‌آموزان و والدین طراحی و چاپ شده است و اگر حجم این اقدامات را در کفه ترازو قرار دهیم، با اینکه تنها یک سال زمان داشته‌ایم، ارزشمند است.

,

بهبودی با بیان اینکه یکی از بحث‌های حقوق شهروندی فضای کسب‌وکار است که اساسا رتبه خوشایندی در این خصوص نداریم، تاکید کرد: باید بر بهبود این فضا تمرکز شود و نکته دیگر اینکه از ظرفیت‌های نهادهای مدنی استفاده بیشتری شود؛ همچنین باید از ظرفیت دانشگاه نیز برای آموزش حقوق شهروندی استفاده کنیم.

,

وی در پایان اظهار داشت: در بحث محیط زیست و دریاچه ارومیه می‌توان از ظرفیت حقوق شهروندی برای اصلاح امور استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه