اخبار داغ

رئیس شیلات سیریک :

افزایش 50 درصدی صید ماهیان یال اسبی در سیریک/ صادرات و ارزآوری فرصت بهینه ماهیان غیر معقول

افزایش 50 درصدی صید ماهیان یال اسبی در سیریک/ صادرات و ارزآوری فرصت بهینه ماهیان غیر معقول
رئیس شیلات شهرستان سیریک گفت : بیش از 2 هزار و پانصد تن ماهی یال اسبی در آب های ساحلی شهرستان سیریک صید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذینی ، عبدالله رئیسی رئیس شیلات شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار آذینی گفت: بیش از یک هزار تن از ماهیان یال اسبی صید شده در آب های ساحلی شهرستان سیریک به کشورهای جنوب شرقی آسیا  مانند چین، ویتنام، تایلند، اندونزی و کره صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

وی اظهار کرد: فصل صید ماهیان یال اسبی در آب های ساحلی شهرستان از اوایل شهریور ماه سال گذشته آغاز شد و تا اوایل فروردین ماه سال جاری ادامه داشت.

,

 رئیسی گفت : این ماهی در کشور ما جزو ماهی های غیر معقول و حرام گوشت است  که بیشتر بصورت پودر ماهی استفاده می شود اما اکنون با فراهم  شدن زمینه صادرات ارزش این ماهی بسیار بیشتر شده است.

,

وی افزود : بیش از ۲ هزار صیاد با 12۰ فروند لنج و ۳۲۰ فروند قایق صیادی کار صید ماهیان یال اسبی را در شهرستان سیریک بر عهده دارند .

,

رئیسی اضافه کرد: ماهی یال اسبی جزو ماهیان غیر خوراکی و گونه‌های کمتر صید شده در خلیج فارس  و دریای عمان است که در سال های اخیر  بعلت صادرات این ماهی  ارزش زیادی پیدا کرده و کمکی در راستای حفظ و کاهش فشار بر ذخایرآبزیان دریایی است.

,

رئیس شیلات شهرستان سیریک یادآور شد: صید ماهی یال اسبی علاوه بر اشتغالزایی و درآمدزایی به صیادان ، منبع ارزی خوبی برای کشور است.

,

انتهای پیام/ق

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه