اخبار داغ

استاندار مازندران اعلام کرد

رایزنی برای تامین اعتبار 4 میلیارد یورویی پروژه برقی راه‌آهن تهران ـ شمال

رایزنی برای تامین اعتبار 4 میلیارد یورویی پروژه برقی راه‌آهن تهران ـ شمال
استاندار مازندران از برگزاری جلسه مشترک با مدیران راه‌آهن و مدیرعامل بانک صنعت معدن کشور برای تامین اعتبار پروژه برقی کردن راه‌آهن تهران به شمال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، محمد اسلامی پس از برگزاری جلسه توسعه مناسبات ریلی اظهار کرد: جلسه تکمیلی برای توسعه مناسبات ریلی را با مسئولان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران داشتیم.

وی با اعلام اینکه این جلسه در بانک صنعت و معدن کشور برگزار شده است، گفت: این بانک منابع مالی مناسبی در اختیار داشته و در چند سال گذشته نقش کلیدی در توسعه راه‌آهن کشور دارد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: مازندران از ظرفیت بانک صنعت و معدن برای توسعه منابع ریلی استفاده نکرده است و امروز با توجه به مدیرعامل و هیأت مدیره قرار ملاقات برای انتقال منابع به مازندران شوند، جلسه‌ای تشکیل شده و تفاهم کردیم که کارگروه مشترک تشکیل شود و در این کارگروه مدلی که بتواند مالی پروژه که حدود 4 میلیارد یورو هست را تعریف کند و بتوانیم پروژه راه‌آهن برقی تهران به شمال را پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: دیگر موضوع مطرح شده تقویت قطار حومه‌ای در مازندران است که بین بابل، قائم‌شهر و ساری تردد کند که مستلزم است که خط دوم در حاشیه خط موجود طراحی شود و این موضوع مستلزم این است که طرح اولیه آن در خط آهن جمهوری اسلامی ایران تهیه شود و بتوانیم با سرمایه‌گذاری راه آهن نشست مشترکی داشته باشیم و این طرح را در استان عملیاتی کنیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح آرامش ترافیکی در استان ایجاد می‌شود و زمینه کاهش تردد خودرویی می‌شود و گام تکمیلی این طرح توسعه راه‌آهن از بابل به آمل است.

وی با اعلام اینکه با بانک صنعت و معدن مازندران برای سرمایه‌گذاری در پروژه ساری به قائم‌شهر صحبت‌های انجام دادیم، گفت: این پروژه در سال 92 تعریف شده و متوقف مانده بود و رایزنی کردیم که این بانک مشارکت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه