اخبار داغ

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

خراسان رضوی دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور است

خراسان رضوی دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور است
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی: بالاترین میزان نرخ بیکاری در کشور متعلق به خراسان رضوی است و در سال گذشته نرخ بیکاری از 13/2 درصد به 11/4 درصد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد سنجری ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: برای سال 97 نیز 110 هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده است با وجود اینکه سال گذشته 123 هزار نفر به جمعیت شاغل خراسان رضوی اضافه شده است، البته لازم به ذکر است که بالاترین میزان نرخ بیکاری در کشور متعلق به این استان است و در سال گذشته نرخ  بیکاری از 13/2 درصد به 11/4 درصد و همچنین نرخ مشارکت اقتصادی از 42/1 درصد به 44/1 درصد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه 3 میلیون و 319 هزار نفر عضو تعاونی‌ها فعال خراسان رضوی هستند، ادامه داد: تعداد فرصت شغلی ایجاد شده در تعاونی‌های فعال این استان به عدد 113 هزار می‌رسد.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: سال گذشته 92 تعاونی در مناطق روستایی این استان تشکیل شد که تعاونی‌های مزبور برای یکهزار و 188 نفر فرصت شغلی ایجاد کردند و در سال گذشته در حوزه تشکل‌های کارگری 135 تشکل در خراسان رضوی ایجاد شد.

,

سنجری گفت: حل و فصل اختلافات مابین کارگران و کارفرمایان، صیانت از نیروی کار، توسعه و ترویج بخش تعاون و ایجاد بسترهای مناسب به منظور حفظ، توسعه و ترویج اشتغال از مهمترین ماموریت‌های است که باید به نحو مطلوبی انجام دهیم.

,

وی از کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری در خراسان رضوی خبر داد و متذکر شد: میانگین کاهش نرخ بیکاری در کشور سه دهم درصد است و سهم اشتغال سال گذشته  این استان در بخش کشاورزی کاهش یافت و از 23/6 درصد به 21/1 درصد رسید، همچنین سهم اشتغال در بخش صنعت از 30/8 درصد به 31/1 درصد و در بخش خدمات از 45/6 درصد به 47/8 درصد افزایش پیدا کرد.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: حل و فصل اختلافات ما بین کارگران و کارفرمایان، صیانت از نیروی کار، توسعه و ترویج بخش تعاون و ایجاد بسترهای مناسب به منظور حفظ ، توسعه و ترویج اشتغال از مهمترین ماموریت‌های این اداره کل می‌باشد.

,

سنجری با بیان اینکه سال گذشته 16 هزار و 121 نفر از مقرری بیکاری استفاده کردند که 5 درصد بیش از سال قبل از آن است، اظهار داشت: حوادث ناشی از کار در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 13 درصد کاهش یافت و برای امسال نیز کاهش 25 درصدی هدفگذاری شده است که حدود 55 درصد افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند جوانان هستند که کمتر از 2 سال سابقه پرداخت بیمه دارند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه