اخبار داغ

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان:

برای حمایت از کارگران فقط شعار می‌دهند/ حقوق اولیه کارگران نیز رعایت نمی‌شود

برای حمایت از کارگران فقط شعار می‌دهند/ حقوق اولیه کارگران نیز رعایت نمی‌شود
دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با انتقاد از شعاری بودن برنامه های بزرگداشت روز کارگر گفت: اقدامات دستگاههای اجرایی برای بزرگداشت روز کارگر، جنبه تبلیغاتی پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حبیب الله محقق دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان عصر دوشنبه در آستانه فرارسیدن هفته کارگر در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به نقش کارگران در اقتصاد ملی گفت: کارگران ایرانی جزو نجیب ترین کارگران دنیا هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا ضمن تقدیر از تلاشهای کارگران ایرانی، مشکلات این قشر زحمتکش مطرح و به گوش مسئولان برسد.

,

محقق از عضویت حدود 20 هزار کارگر در خانه کارگر استان سمنان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت های موجود برای پیگیری مشکلات حقوقی، بیمه ای و درمانی کارگران استفاده کنیم.

,

وی با یادآوری خدمات خانه کارگر استان در سالهای اخیر اظهار کرد: ارائه بیمه تکمیلی به شاغلان و نیز پیش بینی امکانات رفاهی در نقاط مختلف کشور از دیگر اقدامات خانه کارگر استان سمنان در سال‌های اخیر بوده است.

,

 دبیر خانه کارگر استان ادامه داد: سوئیت های ارزان قیمت خانه کارگر در شهرهای مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، بندرعباس، سلمانشهر و قشم در سال های اخیر به شدت مورد استقبال خانواده‌های کارگران قرار گرفته است.

,

محقق با انتقاد از بی توجهی مسئولان به مشکلات و معضلات فراروی کارگران گفت: متاسفانه اقدامات دستگاههای اجرایی برای گرامی داشتن کارگران، جنبه تبلیغاتی و شعاری پیدا کرده است و برخی دستگاه ها نیز برای حل مشکلات کارگران به نصب بنر اکتفا می کنند.

,

وی از موازی کاری در برگزاری برنامه‌های هفته کارگر انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برنامه ریزی دقیقی از سوی دستگاه‌های مختلف اجرایی برای گرامیداشت این روز صورت نمی‌گیرد.

,

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر حق اعتراض و اعتصاب قانونی از کارگران گرفته شده است تصریح کرد: کارگران حق دارند نسبت به مشکلات مختلف معیشتی، درمانی، بیمه ای و حقوقی خود اعتراض کنند و مسئولان نیز باید به این اعتراضات رسیدگی نمایند.

,

محقق ادامه داد: متاسفانه حقوق اولیه کارگران نیز به رسمیت شناخته نمی شود در حالیکه برای سرمایه داران و و کارفرمایان فرش قرمز پهن می‌کنند.

,

وی با انتقاد از اینکه برنامه های هفته کارگر نیز تحت الشعاع حضور کارفرمایان قرار گرفته است گفت: طبیعتا وقتی کارفرمایان در جلسات رسمی مسئولان با کارگران حضور می یابند امکان طرح راحت مشکلات کارگری از بین می رود.

,

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان تصریح کرد: کارتل‌های بزرگ اقتصادی، مدیریت کشور را در اختیار دارند لذا شرایط را بر اساس منافع خود تنظیم می‌کنند.

,

محقق با یادآوری نوسانات اخیر نرخ ارز گفت: عده‌ای بدون انجام هرگونه فعالیت اقتصادی و صرفاً با دارا بودن پول‌های نامرئی، بازار ارز را به هم ریخته و موجب مشکلات اقتصادی فراوانی برای مردم به ویژه کارگران می شوند.

,

وی با یادآوری قراردادهای غیر قانونی با کارگران در برخی با انتقاد از کارفرمایان برخی از واحدهای صنعتی اظهار کرد: متاسفانه برخی از کارفرمایان قبل از انعقاد قرارداد با کارگران از آنها برای تسویه حساب امضا می‌گیرند تا هر زمان که خواستند بدون پرداخت حقوق قانونی، کارگران را اخراج کنند.

,

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان از حمایت دستگاه قضایی استان از کارگران تشکر کرد و گفت: از بین دستگاه‌های دولتی، امید کارگران فقط به قوه قضاییه است تا قاطعانه حقوق آنها را از کارفرمایان استیفا کند.

,

محقق ادامه داد: ما نیز به قراردادهای موقت کار اعتقاد داریم اما در حال حاضر قانون در همان قراردادهای موقت نیز به درستی اجرا نمی شود.

,

وی به تلاش‌های کارگروه رفع موانع تولید برای حمایت از مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی واحدها از حمایتهای کارگروه رفع موانع تولید سو‌استفاده می‌کنند.

,

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با انتقاد از شرایط معیشتی کارگران افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته هزینه های یک خانواده سه تا چهار نفره در هرماه بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است در حالیکه هم اکنون حقوق قانونی کارگران کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

,

محقق با تشکر از اقدامات شورای عالی حقوق و دستمزد و نگاه ویژه وزیر کار به مشکلات کارگری گفت: معتقدیم برای حل مشکلات کارگران باید قانون کار به طور دقیق اجرا شود.

,

وی در پایان از برگزاری جشن هفته کارگر در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه در فرهنگسرای کومش سمنان خبر داد و گفت: دیدار نمایندگان تشکل های کارگری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و نیز نواخته شدن زنگ کارگر در مدارس از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته کارگر در استان سمنان است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه