اخبار داغ

خشکسالی قطب پرورش شتر کشور را تهدید می کند/ چه کسی خسارت مردم را می‌دهد؟

خشکسالی قطب پرورش شتر کشور را تهدید می کند/ چه کسی خسارت مردم را می‌دهد؟
در حالی سیستان و بلوچستان با داشتن نیمی از جمعیت شتر ایران قطب پرورش این دام در کشور محسوب می شود که خشکسالی های اخیر زمینه از بین رفتن پنج هزار نفر شتر در دشت کورین زاهدان را فراهم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، دومین استان پهناور کشور دارای ظرفیت و پتانسیل های زیادی در زمینه های مختلفی همچون بهره گیری از انرژی باد، پتانسیل های معدنی، تجاری، گردشگری و اقتصادی، وجود مرزهای مشترک با کشورهای همسایه و مناطق آزاد و غیره ای است که می توان از تمامی آنها برای توسعه و پیشرفت در عرصه های مختلف کمک گرفت به خصوص اینکه این استان رتبه نخست پرورش شتر در کشور را به خود اختصاص داده است.
در حالی پرورش شتر در کشور سابقه‌ای دیرینه داشته و صنعت شترداری علاوه بر فواید بسیار زیادی دارد عواید زیادی را نصیب بهره برداران خود می‌کند که سیستان و بلوچستان با داشتن نیمی از جمعیت شتر ایران قطب پرورش این دام در کشور محسوب می شود و از مجموع حدود 150 هزارنفر شتر در کشور 75 هزار نفر در این استان نگهداری می شود.
اما این روزها حال و هوای پرورش دام در این دیار ناخوش است به گونه ای که خشکسالی های اخیر باعث شده جان این حیوان که مقاوم در برابر شرایط سخت است در خطر باشد.
 
5هزار نفر شتر در دشت کورین زاهدان در حال از بین رفتن هستند
به گفته حسین اسماعیل زهی عضو شورای اسلامی سیستان و بلوچستان مردم با خشکسالی بدی دست و پنجه نرم می‌کنند، تمام دام‌هایشان از بین رفته و تنها دام باقی مانده آن‌ها شتر است به گونه ای که اکنون پنج هزار نفر شتر در دشت کورین زاهدان وجود دارد که این شترها هم به دلیل خشکسالی در حال از بین رفتن هستند.
 
700روستا در بخش کورین فاقد آب آشامیدنی است
وی در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته شوراهای اسلامی در زاهدان گفت: هم‌اکنون بخش کورین زاهدان با وسعت زیاد خود فقط دو پروژه آبرسانی فعال دارد و 700 روستای آن فاقد آب آشامیدنی هستند که هیچ کس در این باره جوابگو نیست.
 
اعتبار برای زیباسازی محوطه ادارات موجود است برای رفع مشکل آب شرب مردم نه!
عضو شورای اسلامی استان ادامه داد: وقتی در این رابطه به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مراجعه می‌شود، می‌گویند اعتبار نیست، اما برای خودشان اعتبار است چراکه ببینید در ساختمان خودشان چه کار می‌کنند، برای زیباسازی و محوطه‌سازی آب و فاضلاب روستایی پول هست ولی برای آب شرب مردم و تهیه تانکر آبرسان پول نیست؟
وی با اشاره به پاسخگو نبودن شماری از مسئولین، ادامه داد: برخی مسئولان پول‌ها را برای ادارات خودشان هزینه می‌کنند نه برای مردم، فقط شعار می‌دهند و غیر از شعار هیچ کاری نمی‌کنند.
 
سازمان عشایر کمک نمی‌کند؛ چه کسی خسارت مردم را می‌دهد؟
اسماعیل زهی در ادامه ضمن انتقاد از امور عشایر استان افزود: متاسفانه سازمان عشایر کمک نمی‌کند؛ امروز بحران است و معلوم نیست در این بحران چه کسی خسارت مردم را می‌دهد.
عضو شورای اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شغل اکثر مردم بخش کورین زاهدان کشاورزی است، گفت: متأسفانه مردم شغل و کار ندارند، بارها به استاندار قبلی گفته ایم برای معیشت و اشتغال مردم کاری انجام دهد، اما نکرد؛ در اینجا کشاورزی تعطیل است چون آبی نمانده و غیر از کشاورزی هم هیچ صنعتی نیست که مردم زندگی کنند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
, 5هزار نفر شتر در دشت کورین زاهدان در حال از بین رفتن هستند,
,
,
, 700روستا در بخش کورین فاقد آب آشامیدنی است,
,
,
, اعتبار برای زیباسازی محوطه ادارات موجود است برای رفع مشکل آب شرب مردم نه!,
,
,
,
, سازمان عشایر کمک نمی‌کند؛ چه کسی خسارت مردم را می‌دهد؟,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه