اخبار داغ

وزیر علوم ،تحقیقات و فن آوری عنوان کرد؛

ثبت بیش از 3 هزار شرکت دانش بنیان/18 دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در بین دانشگاههای برتر دنیا قرار گرفتند

ثبت بیش از 3 هزار شرکت دانش بنیان/18 دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در بین دانشگاههای برتر دنیا قرار گرفتند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : در عرض کمتر از ده سال بیش از 30 هزار شرکت دانش‌بنیان راه اندازی شد که دستاوردهای موفق برخی از این شرکت‌ها موجب حل بخشی از مشکلات کشور به دست جوانان و محققان شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خانه خشتی؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همایش توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان در دانشگاه ولیعصر(عج) شهرستان رفسنجان اظهار داشت : با توجه به بازنگری که در ایام اخیر داشتیم در راستای برنامه های قانونی کشور و وظایف وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری محول کردند بخشی از ان توسعه روابط بین الملل می باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خانه خشتی,


وی بیان داشت :در بخش دیپلماسی که ارتباط هر چه بیشتر بین محققین و دانش پژوهان با کشورهای مختلف دنیا بخصوص کشورهای دوست و همسایه برقرار می شود در این راستا با توجه به جایگاه علمی دانشگاه های ما و به طور کلی دستاوردهای علمی که ایران داشته در دنیارتبه های خوبی را کسب کرده است که این موجب اثبات ارتقای علمی دانشگاه های ما شده است.

,
,


غلامی تصریح کرد : در رتبه بندی‌های مراکز مختلف دانشگاهی در دنیا صورت گرفته است جمهوری اسلامی ایران در مجموع در رتبه هفدهم دنیا در سال 2017-2016 قرار گرفته که امیداریم در سال 2018 این رتبه بهبود پیدا کند .
وی افزود :ایران رتبه اول در منطقه در رشد علمی و همچنین رتبه اول کشور در سرعت رشد علمی در دنیا را کسب کرده است این نشان دهنده زحمات دانشجویان ماست .

,
,
,


غلامی خاطرنشان کرد :در داخل کشور نیز تحولات خوبی در حوزه علم و فناوری شاهد بودیم در عرض کمتر از ده سال بیش از 30 هزار شرکت دانش‌بنیان راه اندازی شد که دستاوردهای موفق برخی از این شرکت‌ها موجب حل بخشی از مشکلات کشور به دست جوانان و محققان شد و هم مدلهای و نمونه های موفقی برای جوانان و دانشمندان ما عرضه شده است .

,
,


وی به فعالیت 42 پارک علم فناوری و 100 مرکز رشد در کشوراشاره کرد و گفت : این پارکها در راستای تبدیل علم به ثروت و توسعه اشتغال سهیم بوده اند رویکرد که بخش های صنعتی و خدماتی در سالهای اخیر به سمت دانشگاه های داشته اند رویکرد مبارکی است در حال حاضر برنامه های مشترک زیادی در حال اجرا و تدوین است که حاصل این برنامه های به توسعه بیشتر کشور منجر شود .

,
,


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه انتظار می رود تعداد بیشتری از دانشجویان افغانی را با پرداخت هزینه‌های تحصیل از طرف خودشان بپذیریم عنوان داشت :با توجه به امارهایی که داده شده تعداد زیادی از دانشجویان افغان در حال تحصیل هستند و از پشتیبانی دانشگاه ما استفاده می کنند سطح و کیفیت دانشگاه های ما بسیار بالا و قابل رقابت با دانشگاه های بزرگ کشورهای دیگر است .

,
,


وی افزود : در رتبه بندی‌های اخیر منتشر شده دانشگاه‌های دنیا توسط موسسه تایمز، 18 دانشگاه ،کشور ما در بین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته‌اند،دانشگاه های ما می توانند هدف خوبی برای تحصیل از دانشجویان کشور افغاستان باشد .

,
,


غلامی ادامه داد :با گسترش روابط بین افغانستان و ایران در زمینه انتقال دانش و فناوری های جدید در حوزه های تحصیلات مهارتی مانند دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع کاربردی همکاری نزدیک داریم و می تواند نیروی کار ماهر را در بخش های مختلف تامین کند در کشور افغانستان این بخش از نیروی ماهر در کنار تحصیل کرده ها بسیار ضروری است .

,
,


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یاداور شد :ما در بحث همکاری در اجرای مدل پارک‌های علمی و فناوری اجرایی شده در کشوراعلام امادگی کرده ایم که این مدل در دنیا تجربه شده و امیدواریم با روشهای موثر و مفید بتوانیم گسترش مناسبات بیشتری را بین این دو کشور داشته باشیم و در اجرای تداومات توافقات زمینه های رشد را شاهد باشیم .

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه