اخبار داغ

اقدام بانوی پزشک سنندجی که در دل درد، غذای روح بیماران است !

اقدام بانوی پزشک سنندجی که در دل درد، غذای روح بیماران است !
بانوی پزشک سنندجی همراه با همسرش در یک اقدام زیبا با برپا کردن کتابخانه ای زیبا در دل مطبش ، غذای روح بیمارانش را مهیا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، توجه به کتاب و کتابخوانی در هر حوزه ای توجه هر کسی را در هر بحث فرهنگی به خود جلب می کند، خصوصاً وقتی می خواهیم وارد مطب یک پزشکی بشویم که در سالن انتظار آن شاهد کتاب هایی برای مطالعه، صرف چای و بیسکویت و همچنین کتاب داستان هایی برای بچه ها در آن وجود دارد، بله دکتر شکوه بزرگی بانوی متخصصی که در آزماشگاه راژه ی سنندج به این موضوع پرداخته است و آن را یک حرکت فرهنگی در جهت توسعه ی شهر سنندج می داند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

, ,


در سالن، اسباب‌بازی‌های فکری و وسایل نقاشی و میز و صندلی مناسب برای کودکان وجود دارد. اتاق نمونه‌گیری کودکان مجزاست و تمام وسایل و تزئینات آن به زیباترین شکل کنار هم آمده‌اند، به نحوی که کودکان احساس آرامش می‌کنند.

,
,

 

,

, ,

 

,


در سالن انتظار، نوعی فعالیت روان‌شناسی تمرکزافزا پیش‌بینی شده است تا همه (بزرگ‌سالان و کودکان) با رنگ‌آمیزی طرح‌های ویژه افزایش تمرکز، هم به تمرکز برسند و هم جایزه بگیرند. آزمایشگاه راژه (خدمت) در سنندج، هم فاکتورهای جسم را می‌سنجد و هم روح مراجعان را در محک آرامش و زیبایی قرار می‌دهد. اینجا حتی پذیرایی نیز ایرانی و متفاوت است و مزه و رنگ شربت آن به دل می‌چسبد.

,
,

 

,


شکوه بزرگی در سال 1351 در یک خانواده فرهنگی در شهر سنندج چشم به دنیا گشود.  او پزشک متخصص پاتولوژی «آسیب شناسی آزمایشگاه» است که از سال 77 به عنوان پزشک عمومی فعالیت خود را شروع کرده و از سال 89 نیز به عنوان متخصص آسیب شناسی آزمایشگاه در شهر سنندج فعالیت می کند.

,
,

 

,

, ,

 

,

 

,

وی می گوید: «از کودکی لحظات تنهایی‌ام را با کتاب همدم بودم و به بهانه های مختلف کتاب را در دست می گرفتم و بخشی از آن را می خواندم. علاقه‌ای خاص به مطالعه داشته و دارم. این احساس همیشه با من بود تا اینکه در محل کارم، حس کردم جای این یار قدیمی خالی است و چه خوب است که بیماران در وقت انتظار بتوانند چندصفحه‌ای کتاب‌ بخوانند. همیشه فضای کار مطب و بیمارستان سرشار از استرس و نگرانی است. با این کار سعی کردم برای ایجاد فضایی متفاوت از کتاب و موسیقی استفاده کنم که خوشبختانه با استقبال خوب مردم و همشهریان  همراه بود.»

,

 

,

 

,

 

,

مسئول آزمایشگاه راژه با اشاره به نقش مهم کتاب در سلامت جامعه، بیان کرد: با توجه به اهمیت این مسئله و همچنین علاقمندی به حوزه های فرهنگی و هنری اقدام به راه اندازی کتابخانه در آزمایشگاه کرده ایم.

,

 

,

, ,

 

,

شکوه بزرگی تصریح کرد: به همین منظور در ابتدای فضاسازی و دکوراسیون ساخت آزمایشگاه، بخش ویژه کتابخانه و نشریات لحاظ شد و همین امر سبب شده است که آزمایشگاه راژه بیشتر به عنوان یک مکان فرهنگی مود توجه قرار گیرد.

,

 

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: بخش ویژه نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و همچنین بزرگسالان با توجه به اهمیت آن در کاهش استرس و سلامت روانی نیز در آزمایشگاه راژه ایجاد شده، که از سوی مراجعان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

,

 

,

 

,

مسئول آزمایشگاه راژه اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 500 جلد کتاب با موضوعات و مضامین مختلف در کتابخانه آزمایشگاه موجود است که البته بخشی نیز کتاب‌های اهدایی است که از سوی چهره‌های فرهنگی و هنری اهدا می‌شود که در کنار این موارد ما در راستای اهمیت دادن به فرهنگ بومی و محلی کتاب‌های کُردی را در قفسه‌ها قرار دادیم و در کنار کتاب‌ها سعی می‌کنیم، چهره‌ها و شخصیت‌های هنری را معرفی کنیم و در کنار آثار آن‌ها بیوگرافی قرار می‌گیرد و سعی می‌کنیم از همه هنرمندان و چهره‌هایی را که تاکنون ناشناخته مانده‌اند به جامعه معرفی کنیم.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه