اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع):

تعالیم حوزوی بستری برای زندگی سعادتمندانه / نام‌نویسی حوزه تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد

تعالیم حوزوی بستری برای زندگی سعادتمندانه / نام‌نویسی حوزه تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد
سلیمان پور گفت: حوزه علمیه یک فرصت و محیط سالمی است که افراد هم می توانند درس بخوانند و هم آنچه فرا می گیرند در زندگی فردی و اجتماعی خود اجرا کنند و فرزندان صالح تربیت کرده و کانون خانواده را گرم تر کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زینب سلیمان‌پور، دانش آموخته سطح دو و مدیر حوزه علمیه باقر العلوم(ع) شهرستان قدس و دانش آموخته سطح سه مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرری در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی قدس خبر در ارتباط با سابقه فعالیت های حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: عملکردهای شایسته و ارزنده حاجی زاده، مدیر سابق حوزه طی 15 سال و کمک های امام جمعه شهرستان به عنوان موسس حوزه، موجب موفقیت و آموزش طلاب در گروه خواهران بوده است. بنده پس از 10 سال تدریس در حوزه، اکنون 5 سال است که مدیریت این حوزه را بر عهده دارم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

سلیمان پور، در معرفی این حوزه افزود: حوزه علمیه خوهران از سال ۱۳۷۲ شروع به کار کرده اما مجوز رسمی آن از سال ۱۳۷۸ گرفته شده است .حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) مصوب حوزه های علمیه قم بوده و مدرک تحصیلی که به طلاب داده می شود از مرکز حوزه های علمیه قم صادر می گردد. در این حوزه بالغ بر ۲۳۰ نفر طلبه در حال تحصیل و بیش از ۱۵۰ نفر فارغ التحصیل در مقطع سطح دو داریم.

,

وی در ارتباط با ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برای طلاب گفت: به علت اینکه شهرقدس حوزه علمیه سطح سه ندارد، طلاب سطح دو امکان ادامه تحصیل در مدارس همجوار مانند استان البرز و تهران را دارند و می توانند برای ادامه تحصیل اقدام کرده و یا به صورت غیرحضوری با حوزه قم در ارتباط باشند و در سطح چهار یا معادل مقطع دکترا تحصیل کنند. امیدواریم با گسترش فضای حوزه و با مشارکت و همکاری مسئولین شهری بتوانیم سطوح بالاتر را در حوزه علمیه آموزش داده و نقش مؤثری در تقویت بنیان خانواده در جامعه داشته باشیم.

,

سلیمان پور خاطر نشان کرد: یکی از حسن هایی که تحصیل در حوزه علمیه دارد این است که علاوه اینکه از فضای معنوی و اساتید بهره مند می شوند و مدارکی که دریافت می کنند معتبر و هم سطح با مدرک دانشگاهی است و می توانند با این مدرک مقطع ارشد در دانشگاه و با تحصیل در سطح 3 حوزه مقطع دکترا را ادامه دهند.

,

وی در رابطه با تحصیل در دوره سطح دوم و سوم حوزه علمیه تشریح کرد: دوره سطح دوم دوره عمومی ویژه است اما در دوره سطح سه رشته بندی انجام می شود و طلاب می توانند در رشته های مختلف مانند فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی، اخلاق و تاریخ به تحصیل در دوره ارشد خود ادامه دهند و می توانند در مراکز مختلف فعالیت داشته باشند. همچنین برخی از دانش آموختگان جذب آموزش و پرورش شده و برخی دیگر در مراکز فرهنگی ادارات دولتی و حتی به صورت مبلغانی توانمند می توانند همکاری داشته و در سطح شهر، فرهنگسراها، مؤسسات قرآنی، شرکت در آزمون های استخدامی فعالیت داشته باشند. دانش آموختگان پس از ورود به سطح سه می توانند مدرس حوزه، دانشگاه و پژوهشگر شده و مانند دانشجویان به موفقیت های تحصیلی و اجتماعی دست یابند.

,

سلیمان پور با اشاره به اینکه اجتماع در حال پیشرفت است و می بایست آگاهانه مسائل را بررسی کرد، گفت: حوزه علمیه یک فرصت و محیط سالمی است که افراد هم می توانند درس بخوانند و هم آنچه فرا می گیرند در زندگی فردی و اجتماعی خود اجرا کنند و فرزندان صالح تربیت کرده و کانون خانواده را گرم تر کند. یک مادر اگر اطلاعات به روزی نداشته باشد و نتواند شبهات فرزند خود را رفع کند، ممکن است آسیب های زیادی خانواده را تهدید کند. بنابراین طبق آیه 6 سوره مبارک تحریم «قُوا أَنْفُسَکمْ وَ أَهْلِیکمْ ناراً» می توان خود و خانواده خود را از آتشى که هیزم آن مردمان (گنهکار) و سنگ‌ها هستند، حفظ کرد و موجب استحکام بنیان خانواده شد.

, قُوا أَنْفُسَکمْ,  , وَ,  , أَهْلِیکمْ ناراً,

وی با اشاره به فرآیند ثبت نام در حوزه علمیه اذعان کرد: مهلت ثبت نام تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته و با دریافت دفترچه از طریق سایت  WWW.Whc.ir  می توانند از اطلاعات بیشتر برخودار شوند و این امکان نیز وجود دارد که به صورت حضوری و آزمایشی نسبت به ثبت نام در کلاس ها حضور پیدا کنند.

, WWW.Whc.ir,

مدیر حوزه علمیه تصریح کرد: فعالیت های گوناگونی در سطح شهرستان از سوی حوزه انجام می شود که می توان به همکاری با اداره اوقاف و امور خیریه در زمینه اعزام مبلغ به امامزاده حضرتین و مدارس، همکاری فرهنگی با سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری در برگزاری جشن ها و مراسم ها اشاره داشت. در ایام شعبانیه نیز برنامه های مختلفی از جمله تقدیر از همسر جانباز مدافع حرم، سه شنبه های مهدوی، جشن نیمه شعبان، جشن میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه