اخبار داغ

ایست قلب تپنده جنوب شرق کشور؛

کارخانه پتروشیمی فجر کرمان همچنان در انتظار عملیاتی شدن

کارخانه پتروشیمی فجر کرمان همچنان در انتظار عملیاتی شدن
سال هاست که از مطرح شدن پروژه پتروشیمی فجر کرمان می گذرد اما متاسفانه در عمل با کندی احداث این مجتمع روبرو هستیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان؛ در فاصله ۴۰ کیلومتری کرمان و در بزرگراه کرمان به رفسنجان تابلو یی با عنوان "پتروشیمی فجر کرمان " چشم نوازی می کند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

سال هاست که از مطرح شدن این پروژه در کرمان می گذرد اما متاسفانه در عمل با کندی احداث این مجتمع روبرو هستیم ؛ این پروژه قرار بود قلب تپنده جنوب شرق کشور شود و طبق گفته مسئولین باعث اشتغال زایی برای جمع زیادی از جوانان شود ، هنوز بعد از گذشت سال ها این طرح فقط در مراحل مطالعاتی باقی مانده است .

,

در حالی که استاندار پیش از این مدعی شده بود که در استان کرمان مشکل جذب سرمایه‌گذار وجود ندارد.

,


محمد جواد فدائی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش ملی نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته در تاریخ ۲۶ و ۲۷ مهر ماه سال۹۶ در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت : یکی از چالش‌های رسیدن به افق تولید پتروشیمی تامین منابع مالی است .

,
,

وی همچنین افزود : در استان کرمان دو طرح پتروشیمی کرمان و پتروشیمی فجر وجود دارد که مراحل اولیه کار آنها انجام و در آستانه شروع عملیات اجرایی هستند، این پروژه ها مورد حمایت استانداری و مدیریت عالی استان هستند.

,


فدایی یکی دیگر از چالش های صنعت پتروشیمی را حضور در بازارهای جهانی می‌داند و اظهار می‌دارد: برای حضور در بازارهای جهانی باید محصولات با کیفیت بالا ارائه شود و برای بهره برداری در بازارهای داخلی هم به صنایع پایین دستی نیاز داریم.

,
,


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چالش بعدی را تامین تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی می‌داند و با بیان این که برای حمایت از صنعت پتروشیمی اعلام آمادگی می کنیم، می‌گوید: تامین منابع مالی برای تحقیق و پژوهش های این صنعت بر عهده وزارت نفت است که باید به این امر توجه داشته باشند. منابع خوبی هم برای این امر در نظر گرفته شده و ۹ دانشگاه فعال در خصوص این صنعت در کشور داریم که باید دیدکه سهم دانشگاه شهید باهنر کرمان از این منابع چقدر است.

,
,


از جمله دغدغه های مهم این پروژه بحث تامین خوراک و تامین آب می باشد و از آن جایی که ما در استان کم آب و کویری کرمان قرار داریم این پروژه منتقدان زیادی داشته است .

,
,


روند ساخت طرح پتروشیمی فجر کرمان شتاب خواهد گرفت

,
,


زاهدی نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در تاریخ ۲۸ دی ۹۶ در این رابطه می گوید : روند ساخت طرح پتروشیمی فجر کرمان شتاب خواهد گرفت .

,
,


این نماینده مجلس اضافه کرد : در نشستی که به اتفاق استاندار کرمان با وزیر نفت داشتیم، وی با درخواست موافقت اصولی با طرح و صدور نامه اولویت پتروشیمی فجر کرمان را اعلام داشت.

,
,


وی با بیان اینکه آمار بیکاری جوانان در استان کرمان بالا است تاکید کرد: با اجرای این پروژه و راه اندازی صنایع جنبی پتروشیمی جمع زیادی از جوانان مشغول به کار خواهند شد.

,
,


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد: این کارخانه با اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است.

,
,


حال با وجود تمامی این سخنان امیدواریم پروژه ای که سال ها از احداث آن می گذرد و تنها برخی کارهای مطالعاتی و فیزیکی ( ازجمله حفر چاه ، اتصال به جاده اصلی ) آن صورت گرفته هر چه زودتر عملیاتی شود و به اما و اگرهای مربوط به آن پاسخی داده شود .

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه