اخبار داغ

همایش استهلال در مهاباد برگزار می شود

همایش استهلال در مهاباد برگزار می شود
اواخر اردیبهشت ماه جاری همایشی با موضوع استهلال ماه مبارک رمضان در مهاباد برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ۲۳ اردیبهشت ماه جاری همایشی تحت عنوان استهلال آغاز و پایان ماه مبارک رمضان با حضور روحانیون اهل سنت منطقه در مهاباد برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت مهاباد در جلسه ای که برای برنامه ریزی برگزاری این همایش برگزار شده بود ضمن اهمیت موضوع استهلال به عنوان یک مساله علمی و فقهی برگزاری همایش مذکور را در راستای تبادل نظر و تشکیل کمیته استهلال در شهرستان عنوان کرد.

,

حجت الاسلام پور احمدی ضمن اشاره به برخی اختلاف نظر ها طی سالهای گذشته که ناشی از اختلاف دیدگاه علمای مذاهب مختلف اسلامی است گفت: موضوع استهلال مساله حرام و حلال است به این معنی که اگر فتوای آغاز ماه مبارک اشتباه باشد نه تنها روزه ای که گدر این روز گرفته شده ثوابی ندارد بلکه حرام محسوب می شود و به همین ترتیب اگر اعلام روئیت ماه شوال که به منزله پایان ماه مبارک رمضان است نیز بر مبنای شهادت و استدلال ناصحیح باشد نیز روزه خواری محسوب خواهد شد.

,

وی در این باره افزود: مردم مهاباد و شهرستان های کوردنشین همجوار عموما از اهل سنت و شافعی مذهب هستند که با اندکی مطالعه در می یابیم که اختلاف نظر در خصوص استهلال و اهلیت افرادی که باید در این باره شهادت دهند در بین مذاهب اربعه نیز دارای تفاوت دیدگاه و اختلاف نظرهای فراوانی است که می طلبد روحانیون منطقه با همفکری و تبادل نظر بر اساس مذهب امام شافعی(ره) در این باره تصمصم گیری نمایند.

,

ماموستا سهرابی؛ امام جمعه مهاباد نیز در اینجلسه گفت: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد برخی اختلاف افکنی ها در خصوص آغاز و پایان ماه مبارک رمضان از سوی برخی افراد بوده ایم که بعضا هیچکدام دغدغه دینی نداشته اند و با اغراض سیاسی و در راستای  فتنه انگیزی دست به این اقدامات زده اند که می طلبد روحانیون معتمد و مورد وثوق با تشکیل یک ستاد در خصوص استهلال ماه مبارک رمضان اعلام نظر کنند و یک تصمیم منطقی و مستند در این باره اتخاذ نمایند تا مردم هم دچار سردرگمی نشوند.

,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مهاباد نیز با تاکید بر این موضوع که ورود به مباحث علمی و فقهی نیازمند تخصص و علم است گفت: بنده پیشنهاد می دهم که صدا و سیمای مهاباد با تشکیل میزگردهایی با حضور روحانیون برجسته منطقه اهمیت و شرایط استهلال را برای مردم روشن کند  تا دغدغه به حق اهل دین را در این باره با  ادعا و اعلام برخی افراد نا آگاه به مسائل و ریزه کاری های شرعی و فقهی مورد سوئ استفاده قرار نگیرد.

,

در این جلسه که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان مهاباد برگزار شده بود نمایندگانی از دستگاههای مختلف از جمله فرمانداری، شهرداری ، شورای اسلامی شهر و شهرستان حضور داشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه