اخبار داغ

در گفتگو با عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شد؛

در خصوص آمار اشتغال در تلگرام بزرگ نمایی می شود/اجازه نمی دهیم به حریم خصوصی مردم در پیام رسان های داخلی دسترسی پیدا کنند

در خصوص آمار اشتغال در تلگرام بزرگ نمایی می شود/اجازه نمی دهیم به حریم خصوصی مردم در پیام رسان های داخلی دسترسی پیدا کنند
ذوالنور گفت: اگر کسی بخواهد به حریم خصوصی مردم دست درازی کند ما نمایندگان ملت دست چنین افرادی را قطع می کنیم چون فتوای صریع مقام معظم رهبری در این زمینه وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از  انقلاب نیوز مسئله استفاده از پیام رسان های داخلی سالهاست که مطرح شده ست اما از دی ماه سال 96 این مسئله بیشتر مورد توجه مسئولین کشور قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز ,

دی ماه سال 96 یکی از کانال های معاند و ضد انقلاب با سوء استفاده از احساسات مردم در پی گرانی ها زمینه اغتشاش و آشوب را فراهم کرده و با فرخوان هایی آشوب ها و اغتشاشاتی در سطح کشور انجام شد.

,

برخی شبکه های ایجاد شده در تلگرام نقش بسیار زیادی در سازماندهی اغتشاشات دی 96 و انتشار اخبار و ویدئوهای جعلی داشتند و برخی از رسانه‌های مطرح نیز به این اغتشاشات و نقش تلگرام در آن پرداخته‌اند.

,

رسانه‌ها و مقامات کشورهای بیگانه و به‌خصوص آمریکایی از همان ابتدا با حمایت از این اغتشاشات و بزرگ‌نمایی آن، سعی در بهره‌برداری سیاسی و هدایت آن به سمت اهداف خود داشتند و برخلاف اقدامات آشکار خرابکارانه آشوبگران و حمله به اموال عمومی و بر هم زدن آرامش جامعه، در رسانه‌های خود با تحریف مطالبات و «حقوق مردم ایران» از اغتشاشات به عنوان «اعتراض مسالمت‌آمیز» ایران یاد کرده و برای آشوبگران لفظ «معترض» به کار بردند.

,

همین مسئله باعث شد هم‌زمان با رشد فعالیت‌های معاندانه یکی از کانال‌های تلگرامی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و تحریک به شورش و ایجاد ناامنی، وزیر ارتباطات به‌طور ضمنی درخواست فیلتر این کانال را داد.

,

پس از این درخواست مدیر تلگرام در این باره در توئیترش نوشت: یک کانال تلگرامی (آمدنیوز)بدلیل توصیه اعضایش به استفاده از کوکتل مولوتوف علیه نیروهای پلیس و طبق قانون "ممنوعیت دعوت به خشونت"، مسدود شد. مراقب باشید - خطوطی هست که نباید از آن عبور کرد.

,

اما این فیلتر هم آنگونه تاثیر نگذاشت زیرا مدیران این کانال به سرعت کانال های دیگری را ساخته و به فعالیت ضد وطنی پرداختند فیلتر های بعدی هم از سوی مدیران تلگرام اعمال شد اما تاثیری نداشت که در نهایت مسئولان برای چند روز تلگرام را فیلتر کرده و مجدد رفع فیلتر کردند.

,

نزدیک به یک ماه است که دوباره بحث پیام رسان های داخلی مطرح شده و بحث ها بر سر فیلتر دائمی تلگرام در داخل کشور ادامه دارد که این مسئله باعث شده در انتقاد به پیام رسان های داخلی مطالب و نقدهایی گفته شود که برخی از آنها وارد است اما برخی از آنها بزرگ نمایی است مخصوصا مسئله امنیت پیام رسان های داخلی که مدام از سوی رسانه های ضد انقلاب مطرح می شود.

,

در این خصوص آیت اله مکارم شیرازی در پاسخ به مسئله حریم خصوص در پیام رسان های داخلی فتوایی صادر کردند:  " شک نیست که تعرض به حریم خصوصی افراد چه در فضای مجازی باشد چه در غیر آن شرعا جایز نیست و مسئولیت شدید دارد."

,

در این خصوص حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز اظهار داشت:  دولت باید یک پهنای باند در اختیار پیام رسان های داخلی قرار دهد که این مسله در حال  پیگیری است که پهنای باند رایگان در اختیار پیام رسان های داخلی قرار گیرد.

,

مشکلات پیام رسان های داخلی حل خواهد شد

,

وی افزود: کل کاربرانی که از پیام رسان های خارجی به پیام رسان های داخلی کوچ می کنند تمام مصارفی که در پیان رسان داخلی دارند رایگان خواهد بود.

,

ذوالنور در پاسخ به این که سوال انتقاداتی در خصو ص سرعت پایین و اشکالاتی در خصو پیام رسان های داخلی وجود دارد که بعضا حقیقت دارد چه برنامه ای وجود دارد؟ گفت: سرعت در پیام رسان های داخلی هم بالا خواهد رفت و مشکلات موجود پیام رسان های داخلی از جمله سرعت پایین آنها حل خواهد شد.

,

دست افرادی که وارد حریم خصوص مردم شوند را قطع می کنیم

,

همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص امنیت پیام رسان های داخلی اظهار داشت: بحث امنیت داده های مردم و مسایل خصوصی آنها داخل پیام رسان های داخلی مد نظر قرار گرفته و فتوای مرجعیتی و حاکمیتی توسط مقام معظم رهبری در این خصوص صادر شده است.

,

وی گفت: اگر کسی بخواهد به حریم خصوصی مردم دست درازی کند ما نمایندگان ملت دست چنین افرادی را قطع می کنیم چون فتوای صریع مقام معظم  رهبری در این زمینه وجود دارد.

,

نماینده مردم قم تاکید کرد: کوچ به پیام رسان های داخلی اقدام مبارکی است که به نفع مردم و به نفع منافع ملی خواهد بود.

,

در خصوص آمار اشتغال در تلگرام بزرگ نمایی می شود

,

ذوالنور در خصوص نگرانی فعالان اقتصادی در تلگرام بعد از فیلتر و یا اخلال و کاهش سرعت پهنای باند تلگرام تصریح کرد: اخلالی هم در خصوص مسئله اقتصادی و ایجاد اشتغال پیش نخواهد آمد کسانی که پشت این موضوع سنگر گرفته اند بزرگ نمایی می کنند.

,

وی گفت: بررسی جامع در این خصوص انجام دادیم اقایانی که اعلام می کنند ۲۰۰هزار شغل در تلگرام ایجاد شده این حرف بزرگ نمایی و اغراق است، باید گفت حداکثر ۱۵هزار شغل در تلگرام ایجاد شده که این مشاغل با کوچ به پیام رسان داخلی آسیب نمی بینند

,

ذوالنور اظهار داشت: در مسئله اشتغال در تلگرام و  رفتن به پیام رسان داخلی مانند این است که محل تجارت از یک خیابان به خیابان دیگر منتقل شده است اتفاق خاصی رخ نداده و فعالیت اقتصادی آن شخص ادامه پیدا می کند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: کوچ از پیام رسان خارجی به پیام رسان داخلی با لوازمش انجام می شود فرق موضوع در این است که هم اکنون استفاده از پیام رسان خارجی رایگان نیست اما پیام رسان های داخلی کاملا رایگان خواهد بود

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه