اخبار داغ

مدیرکل حمل و نقل جاده ای زنجان خبرداد

ثبت بیش از 14 میلیون و 500 تردد درمحورهای مواصلاتی زنجان/ بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین ثبت شد

ثبت بیش از 14 میلیون و 500 تردد درمحورهای مواصلاتی زنجان/ بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین ثبت شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در نخستین ماه سال جاری 14 میلیون و 784 هزار و 617 تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ایرج دست نشان در گفت و گو با موج رسا،اظهار داشت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با 68 دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین شهری استان، در فروردین ماه سال جاری تعداد 14 میلیون و 784 هزار و 617 تردد وسیله نقلیه در 34 مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (68 مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی به اشاره به اینکه در این مدت تعداد ترددها در جاده های کشور حدود 637 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 14 ام کشور را داراست،افزود:بیشترین تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با 751 هزار و679 تردد و محور ابهر-خرمدره با 384 هزار و 788 تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با 18 هزارو 632 جابجایی صورت گرفته است.

,

وی تصریح کرد: 17 درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین با دو میلیون و 458 هزار و322 وسیله نقلیه سنگین ثبت شده است در حالیکه میانگین کشوری 11درصد بود و استان زنجان در رتبه 6 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده ها قرار دارد.

,

این مسئول بیان داشت: میانگین کارکرد دستگاههای ترددشمار در این مدت 99 درصد بوده‌است.

,

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت را  295 وسیله نقلیه در هر ساعت برشمرد و گفت: میانگین کشوری این نرخ در این مدت 402 وسیله نقلیه است، استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه 18 را در کشور داراست.

,

دست نشان افزود: بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با  یک هزار و45 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب – دندی با 295 تردد در ساعت صورت گرفته است.

,

وی گفت: نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت 49 وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است. در حالیکه میانگین کشوری این نرخ 42 وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه 10 را در کشور داراست.

,

دست نشان با بیان اینکه میانگین سرعت متوسط در کل محورهای استان برابر با 82 کیلومتر بر ساعت بوده است،تاکید کرد: محورهای آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز(ماهنشان– سرچم) با سرعت متوسط 98 و 97 کیلومتر بر ساعت دارای بیشترین سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی استان بوده اند.

,

وی بیان داشت: محورهای دندی - زنجان و زنجان – خرمدره با سرعت متوسط 54 و 56  کیلومتر بر ساعت کمترین سرعت متوسط را داشته اند و با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه-های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می-شود جمعا 4میلیون و469 هزار و683 تردد است که حدود 64درصد از کل تردد در محورهای استان می‌باشد.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان کرد: از کل ترددهای صورت گرفته در جاده های استان در فروردین ماه گذشته از دیدگاه آماری 4درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، 1درصد سبقت غیرمجاز و 15 درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.

,

وی گفت:ساعت اوج ترافیک در مجموع محورهای استان بین ساعات 16 الی 19 است و اوج تخلف سرعت غیرمجاز نیز در ساعات بعد از نیمه شب تا 5 صبح اتفاق می‌افتد.

,

این مسئول ادامه داد: کنترل موثر محورهای مواصلاتی در ساعات اوج ترافیک و ساعات اوج تخلف در محورها سبب کاهش ریسک وقوع تصادفات در محورهای مواصلاتی خواهد‌ شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه